تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون وزير بهداشت: سيگار؛ تنها کالايي که تحريم نشد

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تنها کالايي که در ۲۰ سال گذشته در کشور گران نشده است، سيگار است، تنها کالايي که در موضوع برجام مشمول تحريم نشده و تحت تأثير قرار نگرفته است، سيگار است و تنها کالايي که هر شرکت خارجي علاقه به سرمايه‌گذاري در مورد آن در ايران دارد و ايران با آغوش باز مي‌پذيرد، باز هم سيگار است و اينها معني‌دار است؛ يعني اينکه جامعه ايراني هدف قرار گرفته است.

به گزارش سلامتی نیوز به نقل از شرق ،بر اساس گزارش پايگاه خبري وزارت بهداشت عليرضا رئيسي در همايش روز جهاني بدون دخانيات با بيان اينکه در کشور ما سالانه ۵۵ ميليارد نخ سيگار مصرف مي‌شود که ۱۰ هزار ميليارد تومان گردش مالي دارد و هزينه‌هاي سلامت آن تقريبا ۲۰ تا ۳۰ هزار ميليارد تومان است گفت: اين ۵۵ ميليارد نخ سيگار را فقط ۱۰ ميليون نفر در کشور مصرف مي‌کنند و تقريبا ۷۵ ميليون ايراني تاوان هزينه‌کرد ۱۰ ميليون مصرف‌کننده دخانيات را در حوزه سلامت مي‌پردازند.

رئيسي با بيان اينکه راه‌حل مبارزه با دخانيات فقط اين نيست که مضربودن سيگار و قليان را تکرار کنيم، افزود: در سال ٩٤ پژوهشي روي دانش‌آموزان انجام و مشخص شد ۷۸ درصد دانش‌آموزان مي‌دانند که مصرف سيگار براي سلامت زيان‌آور است. بنابراين بسياري از افراد سيگاري با علم بر مضربودن دخانيات، آن را مصرف مي‌کنند. وي با اشاره به اينکه در ٥٨ کشور دنيا ماليات بر خرده‌فروشي سيگار بالاي ۷۰ درصد است، بيان كرد: طبق توصيه سازمان جهاني بهداشت، بهترين راهکار کاهش مصرف دخانيات بستن ماليات بر آن از در کارخانه تا خرده‌فروشي است.

11 استان زير «خط فقر» فضاي آموزشي
ايسنا: رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور با بيان اينکه سرانه استاندارد فضاي آموزشي ۸.۴ مترمربع است، گفت: سرانه متوسط فضاي آموزشي نيز ۵.۱۸ مترمربع است. بر اين اساس مي‌توان گفت ۱۱ استان کشور زير خط ميانگين سرانه قرار دارند که سيستان‌وبلوچستان، خراسان شمالي، البرز، تهران، قم و گيلان از اين جمله هستند.مهرالله رخشاني‌مهر افزود: سرانه فضاهاي آموزشي شهري نيز ۴.۹۶ مترمربع و سرانه فضاهاي آموزشي روستايي ۵.۸۱ مترمربع است.

در حوزه شهري ۱۵ استان زير خط ميانگين شهري قرار گرفتند و در حوزه روستايي نيز ۱۰ استان زير خط ميانگين قرار دارند. رئيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور در ادامه به فضاهاي آموزشي نيازمند تخريب و بازسازي اشاره کرد و گفت: فضاهاي نيازمند تخريب و بازسازي مدارسي هستند که عمدتا از عمر آنها بيش از ۴۰ سال گذشته است.

به گفته رخشاني‌مهر، در حال حاضر سه‌ميليون‌و ۸۰۰ مترمربع فضاي آموزشي نيمه‌تمام در کشور داريم که اگر به بهره‌برداري برسد ۳۳صدم مترمربع به سرانه آموزشي اضافه شده و ميانگين سرانه در مجموع به ۵.۵۱ متر مربع مي‌رسد؛ البته پراکندگي فضاهاي نيمه‌تمام در استان‌هاي مختلف متفاوت است به طوري که بيشترين پراکندگي مربوط به خراسان رضوي و کمترين آن مربوط به استان قم است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون وزير بهداشت: سيگار؛ تنها کالايي که تحريم نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..