تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطرات کاهش وزن برای مادران باردار/ خوراکی‌های مفید برای پوست/ مرگ ۶ نفر در ثانیه بر اثر مصرف دخانیات/ نکاتی جدی در نگهداری از بیماران آسمی

محققان معتقدند کم کردن وزن در زنان به ویژه در افرادی می‌خواهند زود وزن کم کنند و زنان باردار، می‌تواند موجب اختلالات متابولیکی شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

عوامل موثر در پوسیدگی دندان کودک 

یکی از نکات مهم در سلامتی کودک، بهداشت دهان و دندان است؛ متأسفانه طبق آمار‌های وزارت بهداشت نرخ پوسیدگی دندان در کودکان بسیار بالاست به طوری که این مشکل در کودکان زیر ۳ سال هم دیده می‌شود.

دندانپزشکان دلایل زیادی را در ایجاد پوسیدگی دندان در کودکان موثر می‌دانند؛ الگوی تغذیه غلط در دوران شیرخوارگی و عادت نداشتن به استفاده از مسواک مهم‌ترین دلایل پوسیدگی دندان در کودکان است.

باید بدانید که اهمیت دادن مادران به سلامت دندان هایشان در طول دوران بارداری می‌تواند بر روی سلامت دندان‌های کودکان اثر بگذارد علاوه بر این دندانپزشکان معتقدند شیر خشک برای سلامتی دندان کودکان چندان مناسب نیست همچنین بهتر است کودکان یک سال به بالا شب شیر نخورد.

اصول مبارزه با آسم/ کاهش وزن در زنان باردار/ اثر مخرب سیگار بر سلامت مغز/

خطر الکل در زنان باردار  

زنان باید بدانند که برخی از مواد غذایی می‌توانند هورمون‌های آنان را به هم بریزند؛ این اختلال هورمونی در زنان باردار و شیرده بیشتر است.

الکل یکی از این مواد است که  طبق تحقیقات انجام شده مصرف یک نوشیدنی الکلی در روز خطر ناباروری را ۵۰ درصد در زنان افزایش می‌دهد.

اره ماهی هم به دلیل داشتن جیوه برای زنان، به خصوص زنان باردار منع شده است؛ محققان معتقدند کم کردن وزن در زنان به ویژه در افرادی می‌خواهند زود وزن کم کنند و زنان باردار، می‌تواند موجب اختلالات متابولیکی شود به همین دلیل زنان باردار باید برای وزن کم کردن حتما با پزشک خود مشورت کنند.

خوراکی‌های مفید برای پوست 

شاید کرم ضدآفتاب، پوشیدن لباس‌های روشن و عینک دودی شما را در برابر پرتو‌های فرابنفش و مضر خورشید محافظت کند، اما خوراکی‌هایی هم وجود دارند که می‌تواند در سلامت و تقویت پوست کمک کنند.

بتا کاروتن یک رنگدانه گیاهی است که در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود، در تحقیقات انجام شده بتا کاروتن ماده‌ای موثر و ضروری برای سلامت پوست است.

فلفل قرمز و سیب زمینی شیرین با داشتن میزان خوبی از بتاکاروتن برای پوست مفید هستند.

اصول مبارزه با آسم/ کاهش وزن در زنان باردار/ اثر مخرب سیگار بر سلامت مغز/

تاثیر نیکوتین بر مغز 

پنجم تا یازدهم خرداد ماه هفته بدون دخانیات نام‎‌گذاری شده است. باید بدانید که اثر منفی استعمال مواد دخانی تنها به ریه و قلب محدود نمی‌شود. شاید همین گستردگی عوارض موجب شده است که طبق آمار‌های سازمان جهانی بهداشت در هر ۶ ثانیه یک نفر جان خود را به دلیل مصرف دخانیات از دست بدهد.

تحقیقات نشان داده است که دود سیگار در زمان کوتاهی می‌تواند روی مغز اثر بگذارد، طبق این تحقیقات نیکوتین جذب شده به بدن در زمانی کمتر از ۸ ثانیه به مغز می‌رسد و گیرنده‌های خاص مغزی را تحریک می‌کند. گیرنده‌های که مسئول کنترل عملکرد‌های مغز و رفتار‌های بدن مثل حرکات عضلانی، حافظه و تنفس هستند.

اصول مبارزه با آسم/ کاهش وزن در زنان باردار/ اثر مخرب سیگار بر سلامت مغز/

راه پیشگیری از آسم 

 آسم یک بیماری مزمن ریوی است که البته واگیر ندارد؛ هنوز به طور قطعی علت ابتلا به آن مشخص نشده است البته تحقیقات بسیاری ثابت کرده است که برخی عوامل نظیر وراثت، گرده‌های گل، حضور طولانی مدت در محیط‌های آلوده، کارگاه‌های چوب بری و رنگسازی احتمال ابتلا به آسم را افزایش می‌دهند اما برای برخورد با آسم باید چه کنیم؟

مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از آسم، توجه به نکات فوق است، اصل دوم برای مقابله با آسم، توجه به هوای منزل است؛ محیط منزل باید عاری از گرد و خاک باشد.

حیوان خانگی در منزل نگه داری نشود و از مصرف دخانیات در منزل خودداری شود؛ بهتر است هنگام جارو کشیدن و تمیز کردن خانه، فرد مبتلا به آسم  در محیط حضور نداشته باشد.

اصول مبارزه با آسم/ کاهش وزن در زنان باردار/ اثر مخرب سیگار بر سلامت مغز/

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطرات کاهش وزن برای مادران باردار/ خوراکی‌های مفید برای پوست/ مرگ ۶ نفر در ثانیه بر اثر مصرف دخانیات/ نکاتی جدی در نگهداری از بیماران آسمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..