تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی‌خوابی مغز را می‌خورد

محققان دریافتند که بی‌خوابی باعث می‌شود تا مغز با انجام برخی تغییرات خود را بخورد.

آفتاب‌‌نیوز :

خواب علاوه بر ذخیره انرژی در بدن ما باعث می‌شود تا مغز برای پاکسازی سموم تولیدشده از فعالیت‌های عصبی که در طول روز آزاد شده‌اند، تغییراتی را انجام دهد.

به گزارش آفتاب‎نیوز و به نوشته «ساینس آلرت»، محققان دریافتند که اگر به اندازه کافی نخوابید مغز با پاکسازی نورون‌ها و اتصالات سیناپسی شروع به خوردن خود می‌کند.

محققان ایتالیایی دانشگاه پلی‌تکنیک مارکه پاسخ مغز پستانداران را به کمبود خواب مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که نورون‌ها همانند سلول‌های دیگر بدن به طور مداوم در حال بازسازی هستند و پاکسازی مغز از نورون ها باعث آسیب به مغز می‌شود.

پیش از این تحقیقاتی رابطه کم‌خوابی و بروز بیماری‌های قلبی را به اثبات رسانده است. همچنین مطالعه‌ای دیگر نشان داده است که با داشتن خواب کمتر از 6 ساعت در شب، خطر مرگ‌های ناگهانی و ابتلا به سندروم متابولیک (ترکیبی از دیابت، فشار خون و چاقی) افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری ایلنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی‌خوابی مغز را می‌خورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..