تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظر وزیر ارشاد درباره قیمت اقلام هنری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره گران شدن برخی اقلام فرهنگی اظهار کرد: افزایش قیمت در برخی محصولات فرهنگی با میزان سرمایه‌گذاری در تولید متناسب است.

سیدعباس صالحی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب و بیان دغدغه‌هایی از سوی ایشان درباره گران بودن قیمت برخی کتب عرضه شده در این نمایشگاه، اظهار کرد: میانگین قیمت در حوزه کتاب طی ۱۰ سال گذشته از نرخ تورم بیشتر نبوده؛ گرچه ممکن است برخی کتب خاص که از سوی برخی ناشران خاص منتشر می‌شوند دارای قیمت بالایی باشند.

وی گفت: از آنجایی که کتاب مشمول کالاهایی نیست که برای آن از سوی دولت قیمت‌گذاری شود، طبیعتا وزارت ارشاد نمی‌تواند موضوع قیمت‌گذاری برای کتاب را مطرح کند. با این وجود نگاه‌مان این است که از طریق ارائه پاره‌ای از تسهیلات و گفت‌وگو با ناشران تلاش کنیم تا قیمت تمام شده و قیمت پشت جلد کتب را کاهش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی نمایشگاه‌های ملی و استانی و همچنین اعطای یارانه به بخش نشر را از جمله دیگر راهکارهای وزارت ارشاد برای مدیریت و کاهش قیمت تمام شده محصولات نشر عنوان کرد.

صالحی همچنین درباره قیمت سایر محصولات فرهنگی و هنری از جمله سینما با تاکید بر اینکه افزایش قیمت در برخی محصولات فرهنگی با میزان سرمایه‌گذاری در تولید متناسب است، گفت: مثلا در حوزه سینما در گذشته یک فیلم با چندصد میلیون تومان سرمایه‌گذاری تولید می‌شد اما امروز این سرمایه‌گذاری به چند میلیارد تومان افزایش یافته و حداقل ۱٫۵ میلیارد تومان برای تولید یک فیلم سینمایی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با این نگاه همچنین باید این حق را قائل شد که از نظر بازار عرضه و تقاضا، سالانه شاهد افزایش متناسب قیمت‌های فروش بلیت سینما باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بلیت سینما در سال جاری، گفت: به نظر می‌آید افزایشی که در حوزه سالن‌های سینما رخ داده غیرعادی نیست و متناسب با همان مسیر تورم اجتماعی بوده است.

صالحی در پایان تصریح کرد: در برخی موارد مانند کنسرت‌های موسیقی و پاره‌ای مقولات هنری به نظر می‌آید قیمت‌ها قابل توجه است که باید با گفت‌وگوی بیشتر با عرضه‌کنندگان این محصولات، قیمت ارائه آنها را کاهش دهیم.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظر وزیر ارشاد درباره قیمت اقلام هنری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..