تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلال بیش فعالی کودک، راه‌های درمانی

یک روانشناس کودک در همدان با تأکید بر اینکه بیش‌فعالی یک ظرفیت برای ارتقاء، رشد و تعالی کودکان محسوب نمی‌شود، گفت: والدین برای درمان بیش‌فعالی ضمن دارودرمانی باید راهکارهای روانشناسی را در پیش گیرند.
واژه بیش‌فعالی برای بسیاری از فرزندان به کار می‌رود در حالیکه این کودکان به بیش‌فعالی مبتلا نیستند.
وی ادامه داد: متأسفانه کوچک شدن فضاهای زندگی و محدود کردن کودکان به علت وجود وسایل منزل و کاهش آزادی عمل آنها، این کودکان را منفعل کرده و اغلب برچسب بیش‌فعالی به آنها زده می‌شود.
محبوبی به تعریف کودکان بیش‌فعال پرداخت و گفت: این کودکان ریسک خطر بسیار بالایی دارند در صورتی‌که به خطرناک بودن برخی کارها واقف هستند و باز هم با جدیت به آن کار مبادرت می‌کنند.
وی یادآور شد: این کودکان برای بازی‌های کامپیوتری رغبت بیشتری داشته و توجه و تمرکز کافی نداشته و توجه شنیداری و حافظه دیداری بسیار ضعیفی دارند.
محبوبی با بیان اینکه کودکان بیش‌فعال اغلب وضعیت تحصیلی مناسبی ندارند و تمایل به تجربه خطرناک‌ترین کارها را دارند، تأکید کرد: والدین باید به اندازه کافی برای این کودکانشان وقت بگذارند، با آنها بازی کنند و برای تخلیه انرژی آنها به طبیعت و پارک ببرند.
وی آب‌بازی، گِل‌بازی و رنگ‌بازی را عامل موثری بر حل معضل بیش‌فعالی دانست و گفت: این کودکان عموما افرادی پرخاشگر هستند که با انجام این بازی‌ها آرامش لازم برای آنها کسب می‌شود.
محبوبی ادامه داد: والدین و مربیان مهد باید برای افزایش تمرکز آنها بازی‌های فکری و جذابی درنظر بگیرند همچون چیدمان رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر و یا سایر بازی‌های فکری و جذابی که موجب افزایش توجه و تمرکز آنها شود.
وی قصه‌گویی را عامل مهمی برای رفع مشکل بیش‌فعالی عنوان و اظهار کرد: والدین باید قصه‌گویی را با قصه‌های ساده و راحت آغاز کنند و پس از چندین بار تعریف قصه موردنظر از کودک بخواهند قصه را برای مادر و یا پدر تعریف کند.
این روانشناس با اشاره به اینکه این کار باعث افزایش تمرکز فرزند شده و در درمان بیش‌فعالی موثر است، گفت: والدین پس از مشاهده علائم بیش‌فعالی در کودکان خود بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و ضمن دارودرمانی راهکارهای روانشناسی را نیز مدنظر قرار دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلال بیش فعالی کودک، راه‌های درمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..