تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگیری 95 متعرض مناطق تاریخی استان

۹۵ متعرض به مناطق تاریخی کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته تاکنون دستگیر شدند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی ودستگیری متعرضان به مناطق تاریخی استان گردشگری استان گفت: ۸۵ متعرض حفاری در بنا‌های تاریخی استان از ابتدای سال ۹۶ تاکنون شناسایی و دستگیر شده اند.
مسعود شفیعی افزود: این افراد با هدف دستیابی به اشیای تاریخی و گنج در شهرستان‌های باشت، گچساران وکهگیلویه اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند.
وی با بیان اینکه ۸۰ نفر از این متعرضان در سال ۹۶ و ۱۵ نفر در سال جاری شناسایی و دستگیر شدند ادامه داد: متهمان متناسب با جرم خود به ۶ ماه تا سه سال حبس محکوم شدند.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: از این افراد بیش از ۶۱ قلم شیء تاریخی و ۱۰ دستگاه گنج یاب کشف و ضبط شده است.
وی از خسارت ناشی از حفاری متعرضان به ۳ منطقه تاریخی استان خبرداد و گفت: دلیل تجاوز به میراث فرهنگی نا آگاهی برخی مردم به اهمیت میراث فرهنگی به عنوان شاخص هویت ملی و یادگار نیاکان کهن است.
سه هزار و ۸۲۴ شیء تاریخی شامل سکه، ظروف سفال و فلزی مربوط به دوره‌های عیلامی، هخامنش، اشکانی و ساسانی در موزه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نگه داری می‌شوند.
هم اینک نیز ۳۰۱ اثر تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف در موزه فعلی باستان شناسی یاسوج نگهداری می‌شود که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها تابوت سفالی (منحصر به فرد در کشور) مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ هزار و ۳۰۰ اثر تاریخی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگیری 95 متعرض مناطق تاریخی استان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..