تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این معبد تاریخی، بازدید کنندگانش را می کشد! +عکس

معبد تاریخی

بازدیدکنندگان این معبد به طرز فجیعی کشته می شوند!

معبد تاریخی توت عنخ آمون، یکی از فرعون های مصر مدت زیادی پنهان بود. بعد از سال ها باستان شناسان توانستند محل این معبد را در سال 1922 کشف کنند. کیت کرنارون به همراه هارولد کاتر توانستند این معبد مرموز را پیدا کنند.بعد از اینکه مکان این معبد کشف شد، گردشگران زیادی از این محل دیدن کردند که البته رازهای سیاهی هم آشکار شدند.

دو کاشف این محل بعد از مدتی به دلیل اختلاف بر سر اشیاء پیدا شده مجبورو شدند معبد را تعطیل کنند. کارنارون به انگلیس برگشت ولی بعد از مدتی به دلیل بیماری مرموزی از بین رفت. این باستان شناس دچار تب های شدید و طولانی می شود و خانواده اش او را به قاهره بردند و او بعد از 5 روز در کما بودن در سن 47 سالگی از بین رفت.

معبد تاریخی

اما ماجرای عجیب دیگر این است که سگ کوچک کارناورن که در انگلستان بود و کیلومترها با صاحبش فاصله داشت، بعد از مرگ کارناورن شروع به پارس کردن کرد و به طور ناگهانی جان داد. بعد از مرگ کارناورن بعد از دو ماه پس از کشف معبد توت عنخ آمون، نفرین بزرگ این معبد به راه افتاد. همه در شوک بودند زیرا درستی عبارت هیروگلیف ورودی معبد که می‌گفت “مرگ سراغ کسانی که وارد می‌شوند خواهد آمد” اثبات شده بود.

بعدها پس از مرگ کارناورن، زنی ناشناس سراغ پسر او آمد و از او خواسته بود که اصلا به قبر پدرش نزدیک نشود!

معبد تاریخی

بعد از کارناورن تعداد زیادی از باستان شناسان و توریست های دیگر هم وارد معبد شده بودند که آنها هم به بیماری های مرموز مبتلا شدند و جان باختند. پروفسور لافلور که چندین بار به معبد رفته بود در شب همان روز در اتاق هتلش از بین رفت. دو دستیار او نیز به همین سرنوشت دچار شدند.

در مورد این حوادث وحشتناک و مرموز گفته می شد که ترکیب علم مصریان باستان در مورد زهرهای سمی و تمایل پادشهان مصری برای حفظ اسرارشان نفرین معبد را شکل داده است. خیلی از محققان تلاش کردند که نظریه نفرین را رد کنند که باز هم چند نفر دیگر کشته شدند. دکتر جمال الدین محرز یکی از افرادی بود که این قضیه را تکذیب می کرد و بقایای توت عنخ آمون را برای انجام تحقیقات به آمریکا برد ولی بعد از چند هفته و در سن 52 سالگی به صورت ناگهانی فوت کرد.

معبد تاریخی

اما حادثه ی جالب دیگر در مورد این معبد ساخت فیلمی به نام نفرین پادشاه توت در سال 1980 بود که در روز اول فیمبرداری در معبد اتفاق بدی افتاد. بازیگر نقش اول این فیلم از ارتفاعی بلند به زمین افتاد و پای او از ده نقطه به طرز فجیعی شکسته شد. بازیگری دیگر جایگزین او شد، ولی عوامل فیلم از ادامه ساخت سر باز زدند.

داستان های مرموز از این نوع، هنوز هم فرضیه نفرین را زنده نگه داشته اند. مرگ هایی که به دلیل بازدید از این معبد اتفاق افتاده باعث شده که بعضی ها از ادماه کار در ان خودداری کنند و حتی بگویند کسی اصلا حق ندارد به این مکان وارد شود. هنوز هم بعد از چند سال و با پیشرفت علم، کسی توجیهی برای مرگ های مرموز و فرضیه نفرین ندارد.

» همچنین ببینید :

اطلاعاتی جالب در مورد اهرام ثلاثه مصر

اهرام جیزه مصر آشنایی با اهرام جیزه مصر و تصاویر

تصاویر 10 مکان زیبای گردشگری مصر

مسجد الازهر مهمترین و زیباترین مسجد مصر +تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این معبد تاریخی، بازدید کنندگانش را می کشد! +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..