تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت ۱۱۸ مهدکودک مجاز در قزوین/ والدین به مجوز مهدکودک‌ها توجه کنند

ساعت: 15:40 منتشر شده در مورخ: 1397/03/09 شناسه خبر: 1368587

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خبر داد؛

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر 118 مهدکودک مجاز زیر نظر بهزیستی فعال است و خدماتی از قبیل آموزش و نگهداری به کودکان ارائه می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۸ مهدکودک در سطح استان فعال هستند که از این تعداد یک مهدکودک به‌صورت شبانه‌روزی و سه آدینه مهد هستند، آدینه مهد درواقع مهدکودک‌هایی است که در مصلی‌ها و محل‌های برگزاری نماز جمعه و جماعت برپا می‌شوند.

وی با اشاره به مهدهای غیرمجاز افزود: مهدکودکی مجاز است که دارای مجوز فعالیت از بهزیستی باشد؛ جهت شناسایی مهدهای مجاز تابلو آبی‌رنگ سازمان بهزیستی به انضمام آرم نارنجی در بالای سر درب مهدکودک‌های مجاز استان نصب‌ شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اظهار کرد: فعالیت هرگونه عنوانی مثل خانه‌بازی، سرای محله، فرهنگسرا، مراکز خلاقیت کودک و مراکز مشابه که کاری جز آموزش انجام می‌دهند و درواقع نگهداری از کودک را بیش از سه ساعت قبول می‌کنند ازنظر بهزیستی مراکز غیرمجاز شناخته می‌شوند.

وی عنوان کرد: این مراکز مجوز خود را اغلب از شهرداری یا سازمان تبلیغات دریافت کرده‌اند که طبق قانون در صورت پذیرش کودک زیر سه سال و عدم رعایت سقف نگهداری کودک، بهزیستی می‌تواند از طریق اداره اماکن برخورد قانونی نماید، طبق قانون بهزیستی تنها مرکزی است که می‌تواند خدمات مربوط به مهدکودک ازجمله نگهداری و آموزش را از شش ماه تا شش سال به کودکان ارائه دهد.

رحمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر محور فعالیت مهدکودک برخلاف گذشته که محل نگهداری بچه‌ها بود محور آموزشی است و از محتواهای آموزشی به‌روز استفاده می‌شود، آموزش‌هایی از قبیل زبان انگلیسی، آموزش‌های مفاهیم دینی، علوم و ریاضی ارائه می‌شود و فضای مفرحی را ایجاد می‌کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تأکید کرد: خدمات ارائه‌شده در مهدکودک‌ها طبق استاندارد صورت می‌گیرد و به همه مسائل ازجمله کف‌پوش، دیوارکوب، صندلی‌های مخصوص کودک و تخت تعویض توجه شده است و خدمات مبنای محاسبه شهریه مهدکودک است.

وی یادآور شد: کارشناسان دفتر کودکان و بازرسی بهزیستی همواره بر روی مهدکودک‌ها نظارت می‌کنند، همچنین همه مهدکودک‌ها مجهز به دوربین مداربسته هستند، درواقع نصب دوربین مداربسته در همه مهدها اجباری است و دوربین‌ها کاملاً بررسی می‌شود.

رحمانی تصریح کرد: مربیان مهدکودک‌ها نیز عموماً افراد تحصیل‌کرده در رشته‌های تحصیلی روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره و پیش‌دبستانی هستند و در طول فعالیت نیز طبق نیازسنجی صورت گرفته دوره‌های آموزشی متناسب برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: خانواده‌ها قبل از انتخاب مهدکودک باید اطلاعات درست در خصوص مهدکودک را به دست بیاورند برای این کار می‌توانند به سایت بهزیستی مراجعه کنند و آدرس مهدکودک‌ها مجاز را دریافت کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت ۱۱۸ مهدکودک مجاز در قزوین/ والدین به مجوز مهدکودک‌ها توجه کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..