تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاکنون هیچ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در اسفراین شناسایی نشده است

ساعت: 13:29 منتشر شده در مورخ: 1397/03/09 شناسه خبر: 1367909

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که بومی کشور ایران است گفت : در شهرستان اسفراین تاکنون هیچ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپهرآیین ، دکتر نادر نیک پرست معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین  با اشاره به اینکه دام مبتلا به این بیماری بر خلاف انسان هیچ گونه علامتی ندارد افزود : برای پیشگیری از سرایت این بیماری به انسان باید ذبح دام در شرایط بهداشتی و کشتارگاه ها انجام شود.

وی گفت : امحاء و احشام دام نیز منبع آلودگی است و این مواد همراه با گوشت دام بعد از ذبح باید در دمای 4 درجه سردخانه تا 24 ساعت نگهداری شود.
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین همچنین از انتقال این بیماری به وسیله گزش کنه خبر داد و توصیه کرد : اگر کنه ای به بدن دام چسبیده باشد حتما با دستکش از بدن دام جدا شود.
دکتر نادر نیک پرست ، گاو، گوسفند و بز را از دام های اصلی انتقال این بیماری نام برد و افزود : پرندگان به این بیماری مقاومند و فقط شتر مرغ در مقابله با بیماری تب کریمه کنگوحساس است.
وی با اشاره به اینکه فرد مبتلا به این بیماری علائمی چون تب و تهوع را بعد از دوره کمون نشان می دهد که در وضعیت حاد آن چشم ، بینی ، گوارش و زیر پوست خونریزیمی کند گفت : درصد مرگ این بیماران 20 تا 40 درصد است که در کشور ما با توجه به هوشیاری برای مقابله با این بیماری این میزان به زیر 20 درصد رسیده است./انتهای پیام
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت : با توجه به کشندگی بالایی که این بیماری دارد، تنها پیشگیری بهترین راه مقابله با این بیماری است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاکنون هیچ بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در اسفراین شناسایی نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..