تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا پرونده طوسی نه، چرا پرونده معین آری؟

به گزارش شمانیوز، محمد سرشار از فعالان رسانه‌ای در واکنش به حادثه آزار و اذیت تعدادی از دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران در اینستاگرام خود نوشت: در دو سال گذشته، دو ماجرای مهم در زمینه امنیت اخلاقی نوجوانان مطرح شده که در یکی، رهبری علنا دستوری صادر نکرده‌اند، اما در دیگری دستور به محاکمه سریع و اجرای حدود الهی داده‌اند.

اما علت این تفاوت در چیست؟

۱_ گستردگی بسیار بیشتر: در پرونده آقای سعید طوسی، دو سه خانواده شاکی وجود داشتند، اما در پرونده دبیرستان معین، تعداد خانواده‌های شاکی بسیار بیشتر است و تا چهل قربانی شناسایی‌شده نام برده شده.

۲_ عمق بسیار بیشتر: در پرونده طوسی، شکایت از اقدامات خلاف شأن یک قاری قرآن چه به شکل گفتاری و چه رفتاری بوده (اتهام تجاوز ساخته و پرداخته رسانه‌های بیگانه است و چنین شکایتی از ابتدا و اساسا نبوده)، اما در پرونده دبیرستان معین، شکایت درخصوص تجاوز، تشویق به رابطه غیراخلاقی بین نوجوانان، شرب خمر و ... وجود دارد.

۳_ آلودگی خود مسوول برقراری نظم: در پرونده طوسی، یک مربی قرآن متهم به اقدامات خلاف شأن شده است، اما در پرونده دبیرستان معین، ناظم مدرسه ـ. که مسوول شناسایی همین تخلفات و برقراری نظم در دبیرستان بوده ـ. متهم به آلودگی و افساد در مدرسه است. بدتر اینکه برخی مسوولان بالاتر دبیرستان معین نیز، انحرافات فکری اساسی دارند و از حامیان علنی حیازدایی و کشف حجاب به شمار می‌روند.

۴_ پیشگیری از اطاله قضایی: در پرونده طوسی، قوه قضاییه بسیار کند و با اطاله بسیار به پرونده رسیدگی کرد و این ترس وجود داشت که پرونده معین نیز دچار همان خطای تاکتیکی در اطاله دادرسی شود.

۵_ تاکید بر مجازات محکومان: در پرونده طوسی آنچه ثابت شد گفتار خلاف شأن یکی قاری قرآن بود که البته متاسفانه قوه قضاییه حکم شایسته‌ای در این خصوص صادر نکرد. (هرچند رفتن آبروی متهم، چندین برابر آن مجازات بود.)، اما در پرونده دبیرستان معین ادله‌ای وجود دارد که نشان میدهد در صورت محکومیت، باید حدود الهی بر محکومان اجرا شود و رهبری برای تشجیع قوه قضاییه در اجرای حکم و حمایت از خانواده‌های نوجوانان آسیب‌دیده، در پرونده ورود کرده‌اند.

امیدوارم با هوشیاری مسوولان وزارت آموزش و پرورش و قوه قضاییه، غده سرطانی فعلی ریشه‌کن گردد و ضمن حمایت از نوجوانان آسیب‌دیده، به شکل اساسی راه تکرار بر خطر بسته شود.

پی‌نوشت:
متن دستور رهبری خطاب به رییس قوه قضاییه این است: «با سلام. خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.»

چرا پرونده طوسی نه، چرا پرونده معین آری؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا پرونده طوسی نه، چرا پرونده معین آری؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..