تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف محموله قاچاق بذر چغندر قند

ماموران گمرک یک محموله قاچاق بذر چغندر قند را کشف و ضبط کردند.

به گزارش شما نیوز ، به نقل از گمرک ایران؛ مرحمت سلیمان‌نژاد مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر اظهار کرد:  مأموران گمرک به کمک سامانه های الکترونیکی و دستگاه کنترلی ایکس ری، پس از بررسی و رصد یک محموله ترانزیت خارجی که از گمرک بازرگان با محموله «بذر چغندر قند» وارد و پس از ورود به کشور، محموله بذر چغندر قند تخلیه و به جای آن محموله جو بارگیری شده بود  و قصد خروج غیرقانونی کالا از مرز تمرچین را داشت، کشف و ضبط کردند. 

وی افزود: با هوشیاری کارکنان گمرک تمرچین، این کامیون که محموله آن به طرز ماهرانه‌ای تعویض و جابجا شده بود شناسایی و  به استناد بندهای «الف» و «ت» ماده ۱۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا توقیف شد. ارزش قاچاق بذر چغندر قند جابجا شده ( مال از بین رفته) با احتساب جریمه، بالغ بر بیست و یک میلیارد ریال است و در همین راستا پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قضایی، عوامل اصلی این جرم نیز تحت پیگرد قانونی هستند.

سلیمان‌نژاد ادامه داد: هنوز انگیزه قاچاقچیان از قاچاق بذر چغندر قند مشخص نیست اما بر اساس بررسی های مقدماتی موضوع عدم دریافت مجوز های ثبت سفارش و جهاد کشاورزی برای واردات این کالا و حقوق و عوارض گمرکی از انگیزه های اولیه قاچاق این کالا به شمار می رود.

به گفته مدیرکل گمرک تمرچین پیرانشهر «محموله جو» کشف شده دارای وزن١٦٩٣٠ کیلوگرم و ارزش قاچاق آن بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال است که پرونده مذکور پس از طی مراحل قانونی به همراه متهمین به مراجع قضایی تحویل شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف محموله قاچاق بذر چغندر قند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..