تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه نماز لذت بندگی در ماه رمضان را افزایش می‌دهد؟+ فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز ها مجموعه ای از انوار الهی در شکل و شمایل متفاوت به زمین می آیند و فرصت طلبان مسیر عشق الهی، قدر این روز ها را می دانند.

حقیقت عبادت های انسان در طول یکسال، این روز ها بیشتر تجلی پیدا می کند و رقص قلم فرشتگان سریع تر شده است که بتواند، تک تک لحظه های مومنان را ثبت کند و حتی نفس کشیدن ها را ثواب بشمارد.

اما آن چه مانند همیشه نقش پر رنگی دارد و در ماه مبارک رمضان هم، رفیق شفیق مومن برای کسب لذت بندگی است، نماز است. نماز از جمله عباداتی است که در ماه مبارک رمضان هم شاهراه رسیدن آدمی به کمال بندگی است.

چگونه نماز لذت بندگی در ماه رمضان را افزایش می دهد

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان مدرس حوزه و کارشناس مذهبی، با استناد به فرمایشات ائمه اطهار(س) به اهمیت نماز در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: همه به دنبال آن هستند که از ماه رمضان لذت ببرند. امام سجاد(ع) می فرمایند که شرط نخست لذت از بندگی این است که معصیت را در  تمامی ابعاد کنار بگذاریم. همچنین امام زین العابدین(ع) در دعای ورود به ماه مبارک رمضان از خدا می خواهند که به ایشان توفیق اول وقت خواندن نماز را بدهد.

چگونه نماز لذت بندگی در ماه رمضان را افزایش می دهد

موردی که در ماه رمضان گاهی مغفول واقع می شود و باید مردم بیشتر به آن توجه کنند، نماز است. به ویژه نماز مغرب و عشاء که در ماه رمضان معمولا با تاخیر خوانده می شود. البته این تاخیر به دلیل بلند بودن روز هاست. ای کاش می شد، نماز مغرب زودتر خوانده می شد. مرحوم آیت الله بهجت در زمان حیاتشان از استادشان نقل می کردند که اگر کسی نماز اول وقت بخواند، چه بخواهد چه نخواهد، به عالی  ترین درجات انسانی می رسد. نماز اول وقت در تمامی ساعت های پنج گانه (صبح، ظهر، مغرب و ...) برای شخص روزه دار اسباب رشد، لذت، بهره مندی وفضیلت است.

انتهای پیام/

نماز، کلید رسیدن به جایگاه والای انسانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه نماز لذت بندگی در ماه رمضان را افزایش می‌دهد؟+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..