تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باند جریان "زر و زور" این‌با

ساعت: 17:24 منتشر شده در مورخ: 1397/03/07 شناسه خبر: 1367868

وقتی اعتبار مردم قزوین را خرج یک آقازاده می‌کنند؛

ای کاش امروز کسانی که مدعی حفظ حرمت بیت امام خمینی(ره) بودند، کمی هم به مطالعه اندیشه و افکار امام خمینی(ره) می‌پرداختند، درباره آقازادگی و خصلت آقازادگی و نیز نهی امام از رفتار اشرافیت‌گونه مطالعه و بررسی می‌کردند که از منظر امام خمینی(ره) کسانی که خود را تافته جدا بافته از مردم می‌دانند چه جایگاهی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛«شبی تا صبح فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که من غیر از آقایان بهشتی و هاشمی و خامنه ای و افرادی که در این ردیف می‌باشند هستم، آنها خود با بقیه فرق می‌کنند ولی من فرقم با بقیه این است که تنها فرزند امام هستم و تنها به خاطر فرزند امام بودن است که مورد علاقه‌ی دوستان و بعضی از مردم هستم، تصمیم گرفتم این مسئله را بنویسم و هیچ کاری که برخلاف میل رهبری و دوستان مورد اعتماد رهبری است، انجام ندهم و این مطلب را نوشتم و روزنامه‌ها هم منعکس کردند. همیشه از خداوند خواسته ام تا در موضعی که باید باشم قرارم دهد و هیچ گاه ادعایی بیش از آنچه هستم نداشته باشم. از قبیل من، هزاران طلبه در حوزه‌ها مشغول درس و بحثند که تنها فرقشان با من در این است که فرزند امام نیستند/ رنجنامه مرحوم سید احمد خمینی خطاب به مرحوم آیت الله منتظری». 


شنیده‌ها حاکی از آن است که سید احمد خمینی فرزند حجت‌الاسلام سید حسن خمینی به قزوین دعوت شده تا دهه‌ی میانی ماه مبارک رمضان در حسینیه‌ی سیاسی منتسب به جریان زر و زور اقامه‌ی نماز کند. گرچه از دیرباز مردم این دیار کهن در ایام مبارک و یا ایام حزن و اندوه، علما، مبلغان و دانشمندان را به شهر، مسجد و حسینیه‌ی خود دعوت می‌کردند تا ضمن اقامه‌ی نماز، مجلس خطابه‌ی پرشوری نیز داشته باشند، اما به نظر می‌رسد امروز این مسیر مقدس و گرامی نیز به مرور به محل جولان هوس‌های سیاست‌زده‌ی باندها و گروه‌های سیاسی استان تبدیل می‌شود. 


سید احمد خمینی، فرزند حجت‌الاسلام سید حسن خمینی که به دلیل موضع‌گیری‌های عجیب و غریب خود و نیز نوع رفتار در فضای مجازی که بیشتر به سلبریتی‌ها اختصاص دارد همواره حاشیه‌ساز شده بود، مدتی پیش و در فضایی که با انتقادات اهالی حوزه و روحانیون مواجه شد معمم گردید.

در حوزه‌ی علمیه همواره رسم بر این بود تا شاگردان و طلبه‌هایی که پای در مسیر پرپیچ و خم تحصیل علوم دینی می‌گذارند بعد از پشت سر نهادن مقدمات، همراه با همشاگردی‌ها به محضر یک مجتهد رسیده، زانوی ادب به زمین بزنند و توسط یک مجتهد یا مرجع تقلید معمم شوند؛ اما روزگار و سبک زندگی نواشرافیت مدلی دیگر برای معمم کردن این طلبه‌ی جوان آفرید تا نشان دهد از نظر گروه‌های سیاسی و جناحی، احمد خمینی تافته‌ی جدا بافته است و آن هم فقط یک دلیل عمده دارد: وابسته بودن به بیت امام خمینی(ره).


درست همان چیزی که مرحوم حاج سید احمد خمینی یادگار امام خمینی(ره) آن را مورد نقد قرار داده بود. احمد خمینی به تنها در حسینیه‌ی جماران و در حالی که چندین تن از علما روبروی او نشسته بودند و در میان انبوه میهمانان و برخی مسئولان کشور، معمم شد. 

به وضوح مشخص شده است که گروه‌های سیاسی و جناحی با اهدافی کاملاً سیاست زده، به دنبال چهره‌سازی و تافته‌ی جدا بافته معرفی کردن این آقازاده هستند. رسانه‌های دولتی و شبه دولتی بعد از طرح انتقادات متعدد در مورد مراسم عمامه‌گذاری و رفتار این طلبه ی جوان، به خط شدند و ضمن تولید پرونده‌های متعدد خبری برای معصوم سازی خانواده‌ی سید حسن خمینی(ره) با عنوان حفظ حرمت بیت امام، تمام قد از آقازاده‌ی حاشیه ساز دفاع کردند. 


اکنون به نظر می‌رسد باند جریان زر و زور نیز در گام بعدی باید از عنوان و نام شهر مذهبی قزوین و مردم این شهر استفاده کنند تا با در اختیار قرار دادن حسینیه‌ی یادگار امام و اقامه‌ی نماز توسط احمد خمینی در آن، به این روند چهره سازی و سابقه سازی کمک نمایند. 

پرسش اینجاست که با وجود سبقه‌ی علمای بزرگوار و مبلغان مشهور قزوینی و نیز با وجود تعداد بالای علما، روحانیون و مبلغان سرشناس و دانشمندی که در این ایام به مساجد استان دعوت می‌شوند و طبیعتاً حضور آن‌ها آورده‌های معنوی و عرفانی و نیز آگاهی بخشی برای مردم قزوین دارد، حضور یک طلبه‌ی جوان و سلبریتی فضای مجازی برای اقامه‌ی نماز و فضاسازی سیاسی در این مورد چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ 


آیا این غیر از قصد و نیت صاحبان ویلاهای سیاسی برای خرج کردن آبرو و اعتبار مردم مذهبی شهر قزوین برای یک آقازاده است؟ ای کاش امروز کسانی که مدعی حفظ حرمت بیت امام خمینی(ره) بودند، کمی هم به مطالعه اندیشه و افکار امام خمینی(ره) می‌پرداختند، درباره آقازادگی و خصلت آقازادگی و نیز نهی امام از رفتار اشرافیت‌گونه مطالعه و بررسی می‌کردند که از منظر امام خمینی(ره) کسانی که خود را تافته جدا بافته از مردم می‌دانند چه جایگاهی دارند. 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باند جریان "زر و زور" این‌با»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..