تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه هاي جسمي افسردگي را بشناسيد

نشانه هاي جسمي افسردگي را بشناسيد

خبرگزاري آريا –
درمان افسردگي
نشانه هاي جسمي افسردگي را بشناسيد تا بتوانيد زودتر به بيماري در خود پي ببريد‎
نشانه هاي جسمي افسردگي گاهي ناديده گرفته مي شوند يا با برخي بيماري هاي ديگر به اشتباه گرفته مي شوند. نشانه هاي جسمي افسردگي را بشناسيد تا بتوانيد زودتر به وجود بيماري در خود پي ببريد.
افسردگي علاوه بر اينکه در روحيه فرد مبتلا تاثير مي گذارد، داراي علائم جسمي و فيزيکي هم هست که در ادامه به مهم ترين علائم جسمي افسردگي مي پردازيم.
۱٫ افسردگي و مشکلات خواب
افسردگي در حقيقت به همان اندازه که روي مغز و ذهن تاثير مي گذارد، بر روي جسم و بدن نيز تاثيراتي مي گذارد. ناتواني در خوابيدن يا مشکل در تداوم خواب از رايج ترين علائم افسردگي است. اما برخي مبتلايان به افسردگي بيش از حد مي خوابند.
۲٫ افسردگي و درد قفسه سينه
اين درد ممکن است نشانه وجود مشکلي در ريه، معده يا قلب باشد، بنابراين ابتدا بهتر است وجود هر يک از اين مشکلات را رد کنيد. گاهي درد قفسه سينه يکي از نشانه هاي افسردگي است.
افسردگي مي تواند خطر بروز بيماري قلبي را افزايش دهد. به علاوه افرادي که بيشتر دچار حملات قلبي شده اند، بيشتر در معرض ابتلا به افسردگي بوده اند.
۳٫ افسردگي و خستگي شديد
اگر احساس خستگي شديد مي کنيد، طوريکه براي انجام فعاليت هاي روزانه خود انرژي کافي نداريد، حتي زماني که به اندازه کافي مي خوابيد يا استراحت مي کنيد. اين نوع خستگي مي تواند نشانه افسردگي باشد. افسردگي و خستگي شديد هر دو يکديگر را بدتر مي کنند.
۴٫ افسردگي و درد عضلات و مفاصل
وقتي که با درد مداوم زندگي مي کنيد، خطر ابتلا به افسردگي در شما افزايش پيدا مي کند. به علاوه افسردگي منجر به بروز درد مي شود، چرا که افسردگي و درد هر دو داراي پيام رسان هاي شيميايي مشترک در مغز هستند. افراد افسرده سه برابر ديگران در معرض ابتلا به دردهاي مداوم هستند.
۵٫ افسردگي و مشکلات گوارشي
مغز و سيستم گوارشي ما به شدت با هم در ارتباط هستند که البته به همين دليل است که وقتي مضطرب و نگران هستيم، دچار تهوع و معده درد مي شويم.
افسردگي بر روي روده شما نيز تاثير مي گذارد و منجر به تهوع، سوء هاضمه، اسهال يا يبوست مي شود.
علائم افسردگي
افسردگي و خستگي شديد هر دو يکديگر را بدتر مي کنند‎
۶٫ افسردگي و سردرد
پژوهشي در اين زمينه نشان مي دهد افراد مبتلا به افسردگي اساسي سه برابر ديگران در معرض ابتلا به ميگرن هستند و مبتلايان به ميگرن نيز ۵ برابر ديگران در معرض ابتلا به افسردگي هستند.
۷٫ افسردگي و تغيير در اشتها و وزن
برخي افراد در زمان ابتلا به افسردگي کمتر احساس گرسنگي مي کنند. برخي ديگر نيز پرخور مي شوند. نتيجه اين تغييرات در اشتها باعث افزايش يا کاهش وزن شده که کاهش انرژي را نيز در پي خواهد داشت.
افسردگي با اختلالات خوردن مانند پرخوري عصبي، بي اشتهايي عصبي و اختلال پرخوري در ارتباط است.
۸٫ افسردگي و کمردرد
وقتي کمر شما به طور منظم درد مي گيرد، مي تواند نشانه افسردگي باشد و افرادي که دچار افسردگي هستند، چهار برابر ديگران در معرض ابتلا به دردهاي شديد و ناتوان کننده در ناحيه گردن و کمر خود هستند.
۹٫ تحريک پذيري و بيقراري
اختلالات خواب يا ديگر نشانه هاي افسردگي منجر به تحريک پذيري و بيقراري مي شوند. مردان بيشتر از زنان در زمان ابتلا به افسردگي دچار اين حالت مي شوند.
۱۰٫ افسردگي و مشکلات جنسي
در زمان افسردگي علاقه خود را به روابط جنسي از دست مي دهيد. برخي داروهايي که براي درمان افسردگي تجويز مي شوند بر روي عملکرد و تمايلات جنسي تاثير مي گذارند. در مورد گزينه هاي دارويي خود با پزشکتان مشورت کنيد.
درمان افسردگي با ورزش
بررسي ها نشان داده اند که اگر به طور منظم ورزش کنيد، ماده شيميايي در مغز آزاد مي شود که به بروز حس خوب کمک کرده و خلق و خو را بهبود مي بخشد و حساسيت را به درد کاهش مي دهد.
گرچه فعاليت هاي جسمي به تنهايي افسردگي را درمان نمي کنند، اما در طولاني مدت به بهبود علائم آن کمک مي کنند. در صورت ابتلا به افسردگي فرد انرژي کمي براي ورزش کردن دارد، اما بهتر است به ياد داشته باشيد که ورزش کردن به کاهش خستگي مفرط کمک کرده و باعث بهبود خواب مي شود.
منبع: سيمرغ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه هاي جسمي افسردگي را بشناسيد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..