تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف عروسک سه هزار ساله مومیایی شده!

مومیایی کردن یکی از روشهایی است که درگذشته برای نگهداری اجساد پادشاهان و اشخاص مهم انجام می شد . و به تازگی باستان شناسان یک عروسک مومیایی شده که متعلق به سه هزار سال پیش می باشد را کشف کرده اند.

عروسک مومیایی شده

مومیایی کردن، روشی برای حفظ جسد است که در آن امعاواحشا و مغز را پیش از خواباندن جسد در سدیم‌کربنات از بدن خارج می‌کردند و سپس در نوار‌های پارچه‌ای می‌پیچیدند. با جستجویی که در دنیای اینترنت داشتیم به خبری برخوردیم که بر اساس آن عروسک مومیایی شده‌ای درون تابوتی کوچک در مقبره توتنخامون، هجدهمین فرعون معروف، کشف شده که متعلق به ۳ هزار سال پیش است.

باستان شناسان همراه این عروسک پایپروسی (کاغذ قدیمی) پیدا کردند که روی آن با الفبای هیروگلیف نوشته‌هایی به چشم می‌خورد که پس از بررسی این نوشته‌ها مشخص شد که مصریان این عروسک سه هزار ساله را می‌پرستیدند و نامش را هم دیجد آی بار (Djed-i-bar) گذاشته بودند و پس از مرگ توتنخامون، اطرافیان او عروسک فرعون را نیز مومیایی کردند و درون تابوت کوچکش همراه وی به خاک سپردند.

گفتنی است؛ این عروسک در حال حاضر در مجموعه توتنخامون در دورچستر آمریکا نگهداری می‌شود و در معرض دید عموم قرار دارد.
در ادامه تصاویری از این عروسک مومیایی شده را مشاهده می‌کنید.

عروسک مومیایی شدهکشف عروسک مومیایی شدهعروسک مومیایی شدهپیدا کردن عروسک مومیایی شدهعروسک مومیایی شدهعروسک مومیایی شدهدرباره مومیایی بیشتر بدانید

مومیایی به بدن فردی گفته می‌شود که سال‌های سال قبل جان خود را از دست داده است اما بدنش به شکل نادری سالم مانده است. معمولا وقتی انسانی جان خود را از دست می دهد به دست طبیعت سپرده می‌شود و خیلی زود تنها اسکلتی از وی باقی می‌ماند.

عروسک مومیایی شدهمومیایی کردن

تبدیل شدن بدن به چند استخوان و یا در واقع همان اسکلت مدت زمان زیادی وقت نمی‌خواهد.
چرخه طبیعت به شکلی طراحی شده است که بدن خیلی زود به خاطر باکتری‌های موجود در هوا تجریه می‌شود.

تنها اگر محیطی که بدن بی‌جان انسان در آنجا قرار گرفته خشک باشد این اتفاق دیرتر می‌افتد.

زیرا باکتری برای زنده ماندن و تولید مثل کردن به هوا و گرما احتیاج دارد
و بنابراین در هوای مرطوب بدن زودتر از هم پاشیده می‌شود.

عروسک مومیایی شده

حال اگر شرایط هوا سرد و یا خشک باشد و اکسیژن کافی وجود نداشته باشد باکتری‌ها نمی‌توانند
به درستی زندگی کنند و آن زمان است که بدن می‌تواند هزاران سال تا حدی سالم بماند.

چگونگی سالم ماندن بدن در مومیایی‌ ها

این توضیح در واقع همه آنچه است که باید در مورد چگونگی سالم ماندن بدن در مومیایی‌ها دانست.
آنها با نرسیدن اکسیژن به بدن و در نتیجه زنده نماندن باکتریها سالم مانده‌اند.
نمونه بسیار مشهود این سالم بودن اجساد نمونه‌ای است که سال ۱۹۹۱ توسط کوهنوردان ایتالیایی در آلپ پیدا شد. بدن فردی که ۵۳۰۰ سال قبل جان سپرده بود به خاطر سرمای شدید و وجود برف تا حد بسیار زیادی سالم مانده بود. این مومایی با سلامتش توانست رازهای بسیاری را برای محققان اروپایی در مورد زندگی گذشتگان فاش کند.

عروسک مومیایی شده

مومیایی‌های کشف شده در بیابان “تاکلیمکان” هم توانستند رازهای زیادی را در مورد زندگی افراد کهن که در این منطقه زندگی می‌کردند روشن سازند. وجود خالکوبی‌های مشابه در مورد مومیایی‌های آسیایی و اروپایی فرضیه‌های بسیاری را برای محققان مهیا کرده است که برای کشف آنها هنوز تحقیقات ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان – همشهری آنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف عروسک سه هزار ساله مومیایی شده!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..