شرکت خودروسازی رنو حدود ۱۸سال پیش از اولین خودروی رنو کولئوس خود رونمایی کرد و ۷سال بعد این خودرو وارد بازار شد. نسل اول این خودرو با استقبال خوبی روبه رو نشد. تا اینکه نسل دوم این خودرو یک سال پیش رونمایی شد. رنو کولئوس ۲۰۱۷ طرفداران زیادی دارد و در ایران نیز با استقبال خوبی مواجه شد.
رنو کولئوس ۲۰۱۷برند رنو، یکی از قدیمیترین خودروسازان حاضر در بازار ایران است. با توجه به جذابیت این شرکت و رشد فروش خودروهای کلاس شاسیبلند، به معرفی جامع مدل کولئوس ۲۰۱۷ میپردازیم.
تاریخچهی حضور رنو در ایران، کل تاریخ خودروی کشورمان را در بر میگیرد. اولین وسیله نقلیه شخصی و موتوری، توسط مظفرالدین شاه از بلژیک خریداری شد که خودروی رنو مدل ۱۹۰۰ با لاستیکهای توپر بود. علاوهبر این، سالهای زیادی پس از پیروزی انقلاب هم مدل رنو ۵، پس از پیکان، دومین خودروی پرفروش بازار کشور بود و با ممنوعیت واردات مدلهای خارجی، از طریق سایپا عرضه میشد. امروزه نمایندگی رنو در ایران یکی از فعالترین واردکنندگان خودروی کشور است و با تنوع جالب توجه در محصولات، فعالیت میکند.
معرفی خودروی جذاب رنو کولئوس ۲۰۱۷کولئوس بهصورت یک طرح مفهومی در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۰ رونمایی شد تا نویدبخش حضور رنو در جمع تولیدکنندگان خودروهای شاسیبلند و کراساوور باشد؛ اما حدود ۷ سال طول کشید تا اولین نمونهی تولید انبوه از این مدل، آمادهی فروش شود. نسل اول کولئوس در سال ۲۰۰۷ به بازارهای جهانی رسید و با قیمت و کیفیت نسبتا مناسب، فروش قابل قبولی در کشورهای غیر اروپایی داشت.
تاریخچه تولید رنو کولئوسنسل دوم کولئوساین خودرو در سال ۲۰۱۱ با فیسلیفت مواجه شد و عرضهی آن تا سال ۲۰۱۵ ادامه داشت. هرچند بازار اروپا و خصوصا انگلستان، توجه زیادی به کولئوس نسل اول نشان نداد؛ تولید این خودرو در کارخانهی رنو- سامسونگ در کره جنوبی و رنو-هند در هندوستان، با هدف عرضه در بازار محلی انجام میشد. کولئوس نسل اول، در ایران هم حضور کمرنگی داشت و چندان مورد استقبال واقع نشد.
نسل دوم کولئوس، قرار است قاعدهی بازی را عوض کند. این مدل نسبت به قبل، نهتنها زیباتر و جذابتر به نظر میرسد؛ بلکه با ابعاد بزرگتر، میتواند یک کراساوور لوکس و کاملا متفاوت از گذشته محسوب شود. حدود یک سال از معرفی این مدل میگذرد و بهتازگی برای حضور در ایران، پیشفروش میشود. کولئوس هنوز در بسیاری از کشورهای اروپایی عرضه نشده است؛ اما در استرالیا، چین، کره جنوبی و روسیه فروخته میشود. از ابتدای تابستان امسال، رنو کولئوس جدید در اتحادیهی اروپا تحویل مشتریان خواهد شد.
کولئوس ۲۰۱۷کولئوس ۲۰۱۷ میتواند بهصورت ۷ نفره سفارش داده شود و با سه ردیف صندلی، فناوریهای ایمنی مدرن، سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و جعبهدندهی خودکار جدید، جذابیت زیادی برای بازار ایران داشته باشد.
جزئیاتی درباره طراحی ظاهری رنو کولئوس ۲۰۱۷معرفی رنو کولئوس ۲۰۱۷این یک واقعیت بزرگ و غیر قابل انکار است که کولیوس جدید بر مبنای مدل فعلی
نیسان اکستریل شکل گرفته است که از سال ۲۰۱۳ در بازار حضور دارد و به لحاظ طراحی بدنه،
خودرو چندان جدیدی نیست، اما باید اذعان کرد که کار تیم طراحی رنو به سرپرستی
لورنس وَن دِن اَکر هلندی در باز طراحی کولیوس بر مبنای اکس تریل فوق العاده خوب
پیشرفته است و به جز سقف و زاویه ستون های مربوطه، کمتر اثری از مشابهت
با اکس تریل در چهره پردازی کولیوس جدید دیده نمی شود.
همچنین از سادگی بیش از حد طراحی اکستریل نیز خبری نیست و رنو به خوبی
توانسته ظریف کاری مشهور فرانسوی را به قسمت های مختلف بدنه کولیوس جدید تزریق کند.
مهمترین نقطه تمایز طراحی نسل تازه خودروهای رنو، فرم خاص چراغ های جلو و عقب است
که مشابه تلیسمان در کولیوس نیز به کار رفته اند اما در نمای جانبی استفاده از
یک نوار افقی کرومی در امتداد چراغ جلو تا نزدیکی ستون و نصب یک آبشش تزینی کوچک
از سادگی بیش از حد بدنه کاسته است. در نمای جلو این وظیفه بر عهده خطوط چند گانه
عضلانی روی درب موتور گذاشته شده است و مجموع خطوط به نوعی ترسیم شده اند
تا لوگوی بزرگ رنو بیش از همیشه در مرکز توجه واقع شود.
اما در نمای عقب به دلیل فرم خاص ستون C و محدودیت های مربوط به طراحی
نه چندان جذاب اکستریل، کار طراحان رنو سخت تر از سایر زوایا شده است
فرم در صندوق عقب تا حدی نزدیک به خودروهای استیشن به نظر می رسد،
همچنین استفاده از طرح اگزوز بر روی سپر عقب نیز کمک چندانی به افزایش خشونت
و جذابیت این بخش نکرده است و از این رو می توان ساده ترین شمای طراحی کولیوس جدید
را نمای پشتی آن دانست که تا حدی از پیچیدگی ها و ظرافت های به کار رفته در نمای جلو بی بهره مانده است.
زومیت و خودرو بانک