تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




 حلیم بادمجان  و روش های طلایی برای خوشمزه شدن حلیم

 حلیم بادمجان  و روش های طلایی برای خوشمزه شدن حلیمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حلیم بادمجان جز غذاهای معروف، آسان و خوشمزه ایرانی هست که امتحان کردن آن را به هرایرانی توصیه می کنیم، چون هم طبع آسانی دارد و هم عامه پسند است و مواد تشکلیل دهنده آن در دسترس همگان می باشد. مواد اصلی تشکیل دهنده ی آن گوشت و بادمجان است. این غذا  اغلب در شهرهای کرمان و شیراز و اصفهان  طبخ می شود، اما به طور کلی  حلیم بادمجان را می توان جزو غذاهای محلی و معروف اصفهان  بر شمرد. 

جالب است بدانید در برخی شهرها به جای استفاده از گوشت قرمز در این غذای خوشمزه گوشت سفید مانند گوشت مرغ استفاده می شود.  در ادامه با همراه باشید تا "طرز تهیه حلیم بادمجان  و روش های طلایی خوشمزه شدن حلیم" را در اختیارتان قرار دهیم.

مدت زمان لازم برای پخت حلیم بادمجان

زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه آن حدود ۳۰دقیقه و زمان پخت کامل آن حدود ۳ساعت می باشد.حلیم بادمجان را می توان در وعده نهار و شام به عنوان پیش غذا استفاده کرد،همچنین    می توان در ماه رمضان به عنوان افطار میل کرد.طرز تهیه حلیم بادمجان انواع مختلفی دارد بدین دلیل که حلیم بادمجان غذای  محلی چند نقطه از ایران است و آن ها با توجه به ذائقه خود مواد لازم آن را کم  یا زیاد کرده اند.بادمجان سرخ شده یا کبابی در غذاهای مختلفی کاربرد دارد،  بادمجان سرخ شده در کنار خورشت قیمه عالی می شود، اما از آن می توان برای تهیه کشک بادمجان هم استفاده کرد.البته در روش سنتی تهیه کشک بادمجان از بادمجان کبابی استفاده می شود ولی بادمجان سرخ شده برای مجلسی و شیک مناسب تر است. این غذا دارای ۳۸۷ گرم کالری،۲۵ گرم چربی،۲۷گرم کربوهیدرات و ۲۶گرم   پروتئین می باشد.

مواد لازم جهت  تهیه حلیم بادمجان اصفهانی برای ۵نفر برنج ۲پیمانه گوشت سردست یا گردن ۵۰۰گرم کشک ۵۰۰گرم پیاز سرخ شده ۱ پیمانه سیر رنده شده ۲ حبه بادمجان سرخ شده ۲کیلو نعناع داغ یک چهارم پیمانه نمک،فلفل،ادویه جات و آب و زعفران به میزان لازم

 حلیم بادمجان  و روش های طلایی برای خوشمزه شدن حلیم

طرز تهیه حلیم بادمجان نیاز به چه مراحلی دارد؟

 در ابتدا برنج را ۲الی ۳ساعت قبل از شروع  میگذاریم بپزد.برای هر ۱پیمانه برنج ۷ پیمانه آب  نیاز است،برخی حلیم بادمجان را با عدس یا لوبیا سفید می پزند. با این تفاوت که رنگ حلیم بادمجان با عدس سیاه متغییر و طعم دیگری   پیدا میکند .   با لوبیا هم طعم خوشایندی نخواهد داشت ولی با برنج خوش رنگتر و خوشمزه تر است.

چگونه کشک بادمجان خوشمزه بپزیم و آن را برای سرو آماده کنیم؟

ابتدا برنج را میپزیم. پخت برنج تا زمانی باید ادامه داشته باشد که کاملا حالت له شده به خود بگیرد. دقت داشته باشید که در پخت برنج، هنگام به جوش آمدن و تا زمان پخته شدن کامل نباید حلیم را به هم بزنید. زیرا همزدن آن باعث می شود حلیم ته بگیرد و مجبور می شوید تا آخر پخت غذا، این کار را ادامه دهید و این کار بسیار وقت گیری می باشد. سپس پیاز را خرد کرده و همراه با گوشت روی شعله قرار می دهیم سپس به ان ها ادویه افزوده و پس از مدتی که تقریبا پخته شد به مقدار کافی نمک اضافه می کنیم.

 حلیم بادمجان  و روش های طلایی برای خوشمزه شدن حلیم

به چه روش دیگری می توان حلیم بادمجان خوشمزه ای تهیه کرد؟

این روش با روش قبلی کمی متفاوت می باشد. به این صورت که، پس از اینکه بادمجان ها را پوست کندیم، داخل برنج میریزیم و هر دو را همزمان رو حرارت قرار می دهیم تا با هم بپزند یا می توان بادمجان ها را سرخ کرده و سپس به برنج اضافه کرد. در این حالت می توان بدون این که بادمجان ها را تکه تکه کرد به صورت درسته پوست کنده و به مدت 15 تا 20 دقیقه در نمک قرار می دهید.این کار سبب می شود تلخی بادجان ها گرفته شود. آن ها را آبکشی کرده و دوباره با روغن سرخ می کنید. گوشتی که از قبل آماده کرده اید را پخته و همراه بادمجان های سرخ شده به برنج اضافه می کنید و سپس همه ان ها را مخلوط می کنید. دقت داشته باشید که این مخلوط نباید شل و روان باشد زیرا اگر برنج آب داشته باشد پس از اضافه کردن مواد به آن، آب برنج بخار نمی شود. پس از این کار، مقداری روغن در ماهیتابه ریخته و روی حرارت قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، پیاز ها را خرد کرده و در آن سرخ می کنید. این پیازهای سرخ شده درآخر برای تزیین می باشند. سیر ها نیز خرد کرده و به همراه پیاز سرخ می کنید. دقت داشته باشید که سیر ها نباید زیاد سرخ شوند. سپس ادویه و زرد چوبه را خوب تفت داده و به حلیم اضافه می کنید. سپس نعناع و آب زعفران را نیز به حلیم اضافه می کنید. وقتی مواد کاملا با هم مخلوط و پخته شدند قابلمه را از روی حرارت برمی دارید. با هر وسیله ایکه خواستید این مواد را خوب به زده و مخلوط و له می کنید تا حالتی کشدار به خود بگیرد. سپس کشک را با آب مخلوط می کنید و روی حرارت قرار می دهید. زمان لازم برای جوشیدن آن 20 دقیقه می باشد. سپس کشک را به حلیم اضافه کرده و دوباره روی حرارت قرار می دهید تا به مدت 15 دقیقه روی حرارت بماند. دقت داشته باشید که پس از افزودن کشک به حلیم و قرار دادن روی شعله حلیم نباید زیاد بجوشد. چون با این کار حلیم ته می گیرد. سپس برای تزئین روی حلیم از گردو و گل محمدی می توان استفاده کرد. پیاز های سرخ شده را نیز برای تزئین به همراه مقداری کشک روی حلیم قرار می دهیم. حال کشک بادمجان شما اماده و قابل سرو می باشد.

 راهکار های طلایی برای خوشمزه شدن حلیم کدامند؟ لوبیا سفید یا برنج حلیم شما را خوشمزه تر می کنند. پس به جای عدس می توان از آن ها استفاده کرد. وقتی کشک را همراه با آب روی حرارت قرار می دهید تا به جوش بیاید، باید ان را مرتبا به هم بزنید. استفاده از زعفران و زرد چوبه حلیم را خوش بو و خوش رنگ و طعم می کنند. بعد از اضافه کردن کشک به حلیم، نباید حلیم زیاد بجوشد.

در نهایت این که، کشک بادمجان یک غذای ایرانی اصیل بوده و می توانید در مهمانی ها و مراسم ها نیز از آن استفاده کنید. امیدواریم که با راهکار هایی که ارائه دادیم حلیمی خوشمزه برای خود تهیه و از خوردن ان لذت ببرید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر « حلیم بادمجان  و روش های طلایی برای خوشمزه شدن حلیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..