تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشای حقایقی از شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی یمنی‌ها/در زندان های سرّی و زیرزمینی اماراتی‌ها چه می‌گذرد؟

دست‌های پشت پرده‌ای که زندان‌های سِری مارات در یمن را اداره می‌کنند!تعداد قابل توجهی از منابع کسب درآمد یمنی‌ها در سایه تجاوزگری‌های سعودی‌ها به کلی از دست رفته است و میلیون‌ها یمنی با فقر و تنگدستی در کنار جنگ، دست و پنچه نرم می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیش از سه سال است که جنگ ظالمانه و نابرابر ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه ملت بی دفاع و بی گناه یمن کلید خورده است؛ جنگی که طی آن براساس آخرین آمار و گزارش ها تاکنون بیش از 30 هزار نفر شهید و زخمی شده اند.

در طول این سال ها بسیاری از زیرساخت های یمن در نتیجه حملات هوایی و توپخانه ای سعودی ها و متحدان آنها تخریب شده‌اند، بسیاری از مناطق مسکونی به مخروبه تبدیل شده و تعداد زیادی از مناطق نیز دیگر قابلیت سکونت را ندارند.

تمامی این ها درحالی است که تعداد قابل توجهی از منابع کسب درآمدی یمنی ها نیز در سایه تجاوزگری های بیش از سه ساله سعودیها و هم پیاله های آنها به کلی از دست رفته است و میلیون ها یمنی امروز در سایه همین شرایط با فقر و تنگدستی نیز در کنار جنگ، دست و پنچه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: از نقض حقوق بشر تا «الرزین» گوانتاناموی امارات!

هر چند که عربستان سعودی مسئول و مسبّب اصلی اوضاع انسانی فاجعه بارِ امروز در یمن تلقی می شود و جای هیچ شکی در این زمینه وجود ندارد، اما با این حال از نقش مهم، مؤثر و فعال دیگر کشورهای متحد آن در این فاجعه آفرینی‌ نمی توان غافل شد.

ازجمله این کشورها باید به امارات متحده عربی اشاره کرد که همواره از ستون های اصلی ائتلاف عربی علیه یمن بوده و اکنون نیز می‌توان گفت کم و بیش هست. اماراتی ها نه تنها با نیروی هوایی که با نیروی زمینی خود پا به میدان نبرد با مردم بی دفاع یمن گذاشتند و در یکی از آخرین اقدامات متجاوزانه خود نیز جزیره «سقطری» را اشغال کردند.

فارغ از تمامی جنایت های نیروهای اماراتی در یمن، می‎‌توان از برپایی «زندان های سرّی و زیرزمینی» توسط آن ها برای شکنجه یمنی‌ها به عنوان یکی از هولناک‌ترین جنایت های ضد حقوق بشری علیه مردم یمن طی سال های گذشته تاکنون یاد کرد.

ماهیت زندان های سرّی و مخوف

زندان های سّری و بعضا زیرزمینی اماراتی ها عمدتا در جنوب یمن قرار گرفته اند و سازمان ها و نهادهای حقوق بشری طی سال میلادی گذشته شماری از این زندان ها را فاش کردند. طبق اعلام این سازمانها، «خور مسکر»، «العشرین»، «الحزام الامنی»، «بیر أحمد»، «الإنشاءات» ازجمله اسامی برخی از این زندان ها محسوب می شوند که در استان عدن واقع شده اند.

این درحالی است که وجود زندان های مخوف اماراتی ها تنها در عدن محدود و محصور نمی شود و در دیگر مناطق و استان ها نیز مورد شناسایی قرار گرفته اند. به عنوان مثال می توان به زندان های واقع در شهر «المکلا» در استان حضرموت اشاره کرد که مهمترین آنها زندان «الریان» نام دارد.

درهمین ارتباط، یک سازمان حقوق بشری مستقل به نام «سام» که توسط جوانان یمنی تأسیس شده و در شهر ژنو واقع شده در گزارشی تأکید کرده است: «زندانیان در زندان های سرّی و مخوف اماراتی تحت شدیدترین انواع شکنجه های جسمی و روانی قرار می گیرند. بازداشت شدگان در این زندان ها از بدیهی ترین و ابتدایی‌ترین حقوق خود نیز محروم هستند».

این سازمان حقوق بشری همچنین تصریح کرده است که طی سالهای گذشته دهها یمنی توسط نیروهای اماراتی در زندان های سّری جان خود را از دست داده اند. این مسأله حتی به تأیید رسانه‌های آمریکایی نیز رسیده است تا جایی که خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» با انتشار گزارشی اعلام کرد که دستکم 17 زندان مخفی که توسط اماراتی ها در جنوب یمن ساخته شده، شناسایی شده است. این رسانه آمریکایی در این خصوص ادامه می دهد: «این زندان ها تحت نظر مستقیم نیروهای اماراتی یا تحت نظر عناصر تحت آموزشِ نیروهای اماراتی اداره می شوند».

این خبرگزاری همچنین می افزاید: «این زندانها در پایگاههای نظامی، بنادر، برخی فرودگاهها و خانه های ویلایی و حتی باشگاههای شبانه قرار دارند». اماراتی‌ها شیوه های مختلف و وحشیانه ای را در این زندانها برای شکنجه قربانیان خود دارند؛ به عنوان مثال، زندانیان را برای هفته ها به صورت چشم بسته در سطلی قرار داده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. آنها همچنین در اقدامی وحشیانه «آهن های گداخته» را بر روی جسم های عریانِ بازداشت شدگان و ربوده شدگان قرار می‌دهند. این تنها بخش کوچکی از اقدامات متجاوزان اماراتی در زندان های مخفی‌شان در یمن محسوب می شود.

باز هم پای آمریکا در میان است

ایالات متحده آمریکا از زمان آغاز تجاوز نظامی همه جانبه عربستان و متحدانش علیه مردم یمن همواره در عرصه های گوناگون از متجاوزان حمایت به عمل آورده است. اوج این حمایت ها را در ارائه کمک های تسلیحاتی به عربستان سعودی و امضای قراردادهای تسلیحاتی نجومی و هنگفت و همچنین دفاع از متجاوزان در عرصه سیاسی در صحن شورای امنیت سازمان ملل متحد، شاهد بودیم. در مسأله مورد نظر یعنی مسأله زندان های سرّیِ اماراتی ها نیز همچون گذشته ردّ پای مقامات ایالات متحده به چشم می خورد. درهمین راستا، مسئولان عالیرتبه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که نخواستند نامشان فاش شود به حضور فرماندهان آمریکایی در زندان های امارات در یمن برای بازجویی از بازداشت‌شدگان اذعان کرده اند اما مدعی شده اند که این فرماندهان در روند نقض حقوق بشر در این زندان ها هیچ دخالتی نداشته اند.

این درحالی است که برخی گزارش ها نیز حاکی از آن است که تفنگداران نیروی دریایی آمریکا موسوم به «مارینز» مسئولیت اداره بخشی از زندان های سرّی اماراتی ها را که در بنادر و سواحل یمن واقع شده اند، برعهده دارند. به عنوان نمونه می توان به زندان سرّی در بندر «الضبه» اشاره کرد که مسئولیت اداره بخشی از آن را عهده دار هستند. در زندان «الریان» نیز که پیشتر بدان اشاره شد، برخی از اعضای «CIA» مسئول بازجویی از بازداشت شدگان و افراد ربوده شده در زندان های اماراتی هستند. گفته می شود که این افراد، بازداشت شدگان را به کشتی های نظامی خود در آب‌های منطقه‌ایِ یمنی در نزدیکی حضرموت منتقل کرده و از آنها در آنجا بازجویی می‌کنند؛ مسأله ای که پنتاگون به صورت رسمی آن را تکذیب کرده است و البته بدیهی است که چنین واکنشی از خود نشان دهد و چنین مسأله ای را انکار کند.

در همین حال، «سالم البهسانی» از مقامات یمنی نیز نقش آفرینی ایالات متحده آمریکا در همکاری با اماراتی ها در پرونده زندان های سرّی را تأیید کرده و می گوید: «اماراتی ها از لحظات بازجویی از زندانیان و سؤال و جوابهایی که رد و بدل می شود فایل های ویدئویی تهیه و برای اطلاع کاخ سفید، آن را به واشنگتن ارسال می‌کنند. اگر آمریکایی ها، خود از زندانیان بازجویی نکنند، محتوای بازجویی و سؤالاتی را که باید از ربوده شدگان پرسیده شود، به اماراتی ها مخابره می کنند».

پایان سخن

یکی از مهمترین اهداف سلسله تحرکات خصمانه نیروهای اماراتی در محور جنوبی یمن طی سالهای گذشته، تحت فشار قرار دادن متجاوزان سعودی در این محور و منزوی کردن آنها بوده است؛ هرچند که این خویِ تجاوزکارانه و میلِ سلطه جویانه اماراتی ها سرمنشأ مشکلات و معضلات زیادی برای مردم بی دفاع یمنی بوده و هست. ایجاد زندان های سرّی و مخوف و همچنین اشغال جزیره «سقطری» توسط اماراتی ها نیز در همین چارچوب قابل تعریف است.

متجاوزان اماراتی از این طریق به دنبال آن هستند تا این پیام را به سعودیها مخابره کنند که محور جنوبی به نوعی «حیاط خلوت» آنها محسوب می شود و تحت هیچ شرایطی و تا زمان بسط سلطه و هیمنه خود در آنجا، حاضر به ترک آن نیستند. در واقع، متجاوزان اماراتی و سعودی، خاک یمن را به عرصه تقابل و زورآزمایی با یکدیگر تبدیل کرده اند. این درحالی است که در سایه افزایش قدرت موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ماه های اخیر، تمامی معادلات میدانی در این کشور دستخوش تغییر شده و مقامات ابوظبی و ریاض نیز خود این مسأله را به خوبی احساس کرده‌اند. ازآنجایی که روز به روز مواضع و مراکز بیشتری از ریاض و ابوظبی در تیررس موشکهای دوربُرد و بالستیک نیروهای یمنی قرار می گیرد، می‌توان پایان حضور متجاوزان در محور جنوبی و به تبع آن خاتمه پیدا کردن پرونده زندان های سرّی امارات را قریب‌الوقوع دانست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

رمزگشایی از ماهیت زندان‌های سرّی امارات در یمن و نقش‌آفرینی آمریکا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشای حقایقی از شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی یمنی‌ها/در زندان های سرّی و زیرزمینی اماراتی‌ها چه می‌گذرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..