تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برپایی نمایشگاه «سیمرغ» در باغ موزه هنر ایرانی

برپایی نمایشگاه «سیمرغ» در باغ موزه هنر ایرانیبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باغ موزه هنر ایرانی در راستای اهداف و رسالت کاری خود و به منظور مشارکت و همکاری با موزه ها و اماکن فرهنگی هنری، نمایشگاه هنری با عنوان «سیمرغ» را برپا می کند.

این نمایشگاه با مشارکت موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران دایرمی شود و تصاویر نمایشگاهی آن، از میان گنجینه آثار این موزه انتخاب و در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نمایش گذاشته می شود.

این نمایشگاه که ماهیت پژوهشی دارد شامل 63 تابلو است که غالباً تصاویر پرندگانی را به نمایش می کشد که در فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی دارای جایگاه ویژه ای هستند و به عنوان نماد و سمبل شناخته می شوند. پرندگانی که تصویرشان بر روی نسخه‌های خطی، آثار لاکی، قلمدان‌ها، جلد قرآن‌‌ها و سکه‌های موجود در گنجینه موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک حک شده است و در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این بسته نمایشگاهی جذاب به منظور آشنایی هنردوستان اقصی نقاط کشور با فرهنگ، تاریخ و اسطوره‌های این آب و خاک است و با استفاده از یافته‌های پژوهشی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک تهیه شده و در باغ موزه هنر ایرانی به نمایش گذاشته می شود.

اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی در جامعه، ارتقای سطح ذوق و سلیقه اقشار مختلف مردم، آشنایی فرهنگ‌دوستان با منتخبی از نفایس این گنجینه سه هزار ساله تاریخی و نقش وقف در حفظ میراث فرهنگی کشور، برخی از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نمایشگاه «سیمرغ» در باغ موزه هنر ایرانی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برپایی نمایشگاه «سیمرغ» در باغ موزه هنر ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..