تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با پیام سفیر فلسطین افتتاح شد/ قرآن میراث مشترک مسلمانان در جهان است

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با پیام سفیر فلسطین افتتاح شد/ قرآن میراث مشترک مسلمانان در جهان استبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پس از 3 سال تعطیلی و خاموشی، با حضور مهمانان ایرانی و کشورهای خارجی در طبقه دوم شبستان امام خمینی (ره) افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه که با اجرای اسماعیل آذر برپا شد، محمود واعظی رئیس مرکز مطالعات اسلامی دانشگاه تهران و دبیر بخش بین الملل نمایشگاه طی ایراد سخنانی اظهار کرد: بخش بین الملل نمایشگاه قرآن در این دوره با بهره گیری از توفیق الهی و نگاه آینده پژوهانه مجموعه ظرفیت های قرآنی جمهوری اسلامی را ساماندهی می کند.

وی افزود: فعالیت های قرآنی ایرانی شامل بخش های متفاوتی است که یا مغفول مانده اند و یا بین فعالیت های ملی دیده نمی شوند. بر همین اساس با اهتمام ویژه معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ارتباطات اسلامی برنامه های چشمگیری برای دیده شدن سرمایه های قرآنی ایران تدوین شده است.

آیت الله تسخیری: قرآن تنها راه رفع مشکلات انسان‌هاست

در ادامه آیت الله محمد تسخیری با دعوت اسماعیل آذر بر روی صحنه آمد و در سخنان خود قرآن را تنها راه رفع مشکلات انسانها دانست و گفت: اگر با قرآن عجین باشید مشکلات شما رفع خواهد شد چرا که در قرآن سخن از آینده بشریت است.

در ادامه صلاح رواری سفیر فلسطین در ایران ضمن تبریک به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی این نمایشگاه بزرگ اظهار داشت: حواسمان باشد زندگی مریخی نداریم. وضعیت اجتماع وضعیت سخت و طاقت فرسایی است. نه به عنوان یک سفیر بلکه به عنوان یک انسان دلسوز می گویم که همه ما یک دشمن داریم و آن دشمن اسرائیل است.

وی افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس که به دستور امام خمینی (ره) انجام شد موجب خشم تعدادی از کشورهای مخالف و دشمن با جامعه اسلامی بود.

سفیر فلسطین ادامه داد: پشتوانه همه ما دین، پیامبر و قرآن کریم است. از مردم مهربان و دلسوز ایران تشکر می‌کنم و به آنها می‌گویم که من هم همپای شما از قدس و مظلومیت دفاع خواهم کرد.

در ادامه عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در نمایشگاه قرآن اظهار داشت: به اعتقاد من این گردهمایی ها موجب وحدت و همبستگی بین ملت ها است. ماه رمضان در الجزایر همچون دیگر کشورهای اسلامی ماه وحدت است. برپایی سفره های افطار و همایش های قرآنی در الجزایر برای مردم آشناست. روزه داری و شب زنده داری در ماه رمضان هوا و هوس های نفسانی را از بین می برد.

وی افزود: علیرغم توصیه های دین اسلام که رمضان ماه مهربانی و عطوفت است خواهر و برادران ما در فلسطین در ماه رمضان مورد تهاجم صهیونیست ها قرار گرفته اند به امید روزی که مردم جهان در سایه لطف و بخشش زندگی کنند.

در ادامه عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت های خود را با سلام و درود به پیشگاه رسول اکرم (ص) آغاز کرد و گفت: در این دوره موفق شدیم پس از چند سال بخش بین الملل را در نمایشگاه برگزار کنیم. این بخش از دوجهت حائز اهمیت است. اول آنکه قرآن میراث مشترک مسلمانان در جهان است و ما به دلیل تاکید بر این موضوع نمایشگاه برگزار می کنیم. نکته دوم این است که قصد داریم از رهگذر این برنامه جریان فکری،فرهنگی،علمی و هنری در کشور ایجاد کنیم و نمایشگاه قرآن حادثه باشکوهی است که در جهان اسلام خواهد ماند.

در پایان از 4 مجله قرآنی که به زبان های اردو، انگلیسی، عرب و ترکی چاپ شده بود رونمایی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با پیام سفیر فلسطین افتتاح شد/ قرآن میراث مشترک مسلمانان در جهان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..