تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فست فود‌های خانگی خوشمزه (۲)

وب سایت سر آشپز پاپیون: وقتی صحبت از فست فود به میان می آید سریع تصویری از یک غذای چرب و چیلی پر از سوسیس و کالباس جلوی چشممان نقش می بندد و وجدانمان به درد می آید که این ها غذاهای سالمی نیستند و جز ضرر برای بدن چیز دیگری به ارمغان نمی آورند .

اما همه می‌دانیم که دلیل مضر بودن فست فودها استفاده از سوسیس کالباس‌های نامعتبر و پرادویه و استفاده مکرر از روغن برای سرخ کردن است. ما هم که تمام سعی مان را می کنیم که مواد اولیه را معتبر و سالم تهیه کنیم، پس می توانیم مجوز پخت فست فود خانگی را همین جا صادر کنیم تا هم دل خودمان خوش شود، هم دل بچه هایمان که مدتهاست به خاطر سخت گیری های ما کمتر اجازه دارند لب به فست فود بزنند شاد می شود.

در اینجا با 20 نوع فست فود که با سوسیس و کالباس سالم آماده می شود آشنا میکنیم. میتوانید از سوسیس و کالباس خانگی استفاده کنید.

6) پاستا با سس خامه ای بروکلی و سوسیس

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

نیم کیلو سوسیس کوکتل را کبابی یا آب‌پز کنید و حلقه‌ای ببرید. یک چهارم پیمانه روغن زیتون بودار را در تابه‌ای بریزید. 3 حبه سیر له شده را به روغن افزوده و روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی سیر بلند و رنگ آن طلایی شود.

3 پیمانه بروکلی گل شده را هم به تابه بیفزایید و هم بزنید. نصف پیمانه پرک فلفل قرمز به مواد اضافه کنید. نصف پیمانه آب مرغ به همراه نصف پیمانه خامه هم داخل تابه بریزید و حدود 5 دقیقه مواد را روی حرارت هم بزنید تا بروکلی‌ها نرم شوند. سوسیس را هم به سس اضافه کنید تا مزه‌دار شوند. سس آماده را روی پاستای پخته گرم بریزید و سرو کنید.

7 ) املت سوسیس

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

در تابه‌ای کمی روغن به همراه یک قاشق کره بریزید و روی حرارت بگذارید. مقداری سوسیس را به شکل دلخواه ( خرد شده یا درسته) در تابه بریزید و تفت دهید. 2 ساقه پیازچه را خرد کنید و به تابه اضافه کنید.

4-3 عدد تخم‌مرغ را در کاسه‌ای بشکنید و با کمی نمک و فلفل خوب هم بزنید. یک چهارم پیمانه شیر هم به تخم‌مرغها بیفزایید. وقتی سوسیس سرخ و پیاز نرم شد، تخم‌مرغها را در تابه بریزید و در تابه را ببندید.

حرارت را کم و صبر کنید تا املت خوب سفت و پخته شود. آن را برش بزنید یا به صورت نیم‌دایره روی هم برگردانید و در ظرف مورد نظر بریزید و با نان و سبزیجات دلخواه سرو کنید.

8 ) هات داک با سس مخصوص و پنیر

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

4 عدد گوجه‌فرنگی را پوره کنید. در قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت بگذارید. مقداری پیاز یا پیازچه ریز خرد شده را در روغت تفت دهید. کمی نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و بعد نوبت افزودن پوره گوجه است.

ادویه‌های دلخواه مثل کاری، خردل یا زیره هم اضافه کنید و بگذارید مواد روی حرارت ملایم بجوشند تا غلیظ شوند. حالا به تعداد افراد نان ساندویچی کوچک و هات داگ آماده کنید.
هات داگها را با سرخ کردن یا کباب کردن بپزید و داخل نانها بگذارید. سس آماده را روی هات داگ بریزید و روی آن را هم با کمی پنیر گودا، چدار یا موزارلای رنده شده تزئین و سرو کنید.

9 ) لازانیای اسفناج و سوسیس

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

حدود 1 کیلو اسفناج را پاک کنید و بشویید و در قابلمه‌ای بریزید تا با بخار خودشان بپزند. بعد از پخت آنها را با چاقو به صورت پوره درآورید. 400 گرم سوسیس را در غذاساز بریزید و ریز خرد کنید.
در تابه‌ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. یک عدد پیاز متوسط ریز خرد شده و 1 حبه سیر له شده را در روغن تفت دهید. بعد از افزودن زردچوبه، سوسیسها را هم به همراه ادویه دلخواه مثل فلفل یا زیره اضافه کنید. وقتی رنگ سوسیس تغییر کرد، اسفناجها را هم بیفزایید و تفت دهید.

یک پیمانه آب مرغ اضافه و کمی صبر کنید تا مایه تقریبا سس مانند شود. در کف ظرفی مناسب فر که چرب شده کمی از مایه سوسیس و اسفناج بریزید و بعد روی آن ورقه‌های لازانیا را بچینید. روی خمیر کمی از مایه سوسیس و اسفناج بریزید و روی آن را مقداری پنیر رنده شده موزارلا بپاشید.

به همین روش ظرف را پر کنید. لایه آخر پنیر بیشتری لازم دارد. غذا را در فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد تا برشته شدن پنیر حرارت دهید. در صورت تمایل می توانید در بین لایه‌ها از سس سفید رقیق هم استفاده کنید.

10 ) کورن داگ

20 نوع خوراک فست فودی خانگی خوشمزه

1 و یک چهارم پیمانه آرد را با سه چهارم پیمانه آرد ذرت، 1 قاشق چایخوری نمک، 4 قاشق سوپخوری شکر و 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط کنید. به این مواد 2 عدد تخم‎مرغ و سه چهارم پیمانه شیر بیفزایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود و آرد گلوله نماند.

در قابلمه‌ای کوچک و گود تا نیمه، روغن مخصوص سرخ کردن بریزید و روی حرارت بگذارید. 8 عدد هات داگ را آماده کنید و سر سیخ چوبی بزنید. هات داگها را کاملا به مایه خمیری آغشته کنید و آنها را در روغن داغ غوطه‌ور و سرخ کنید تا رویشان طلایی و برشته شود.

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فست فود‌های خانگی خوشمزه (۲)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..