تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

در این بخش ازمد و زیبایی نسیم فان به موضوع درمانهای خانگی ترک لب و خشکی لبها می پردازیم .اگر شما نیز با این مشکل دست و پنچه نرم می کنید تا آخر این مقاله با ما باشید .دلایل زیادی برای ترک خوردت و خشک شدن لب وجو دارد که می توان به سرما ،کمبود آب ،کمبود ویتامین بدن ،ترک کردن لبها با زبان به طور مداوم ،،تنفس از راه دهان اشاره کرد .

موارد درمان خشکی لب 

موارد درمان خشکی لب و ترک خوردگی میتوان مصرف ویتامین ها اشاره کرد که در سبزیجات تازه و میوه ها میتوان ویتامین c,a را به وفور یافت کرد .و ویتامین e در سبزیجات برگدار، مغزها و تخم‌مرغ،  هستند که به جلوگیری از چین و چروک و خطوط کمک می‌کند. پیری می‌تواند باعث خشکی لب‌ها شود، بنابراین تامین ویتامین کافی بدن، ضروری است.در ضمن نوشیدن آب کافی در بهبود بخشیدن به خشکی لبها موثر است . موارد دیگر درمان را برای شما عزیان در ذیل بیان کرده ایم

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

عسل درمان خشکی لب 

عسل یک مرطوب کننده عالی  و دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند لبهای خشک و ترک خورده  شما را درمان کند.

برای درمان  ترک و خشکی لبها،  روزی چند بار، به روی لب هایتان عسل خالص بمالید. اگر عسل را با گلیسیرین ویک حمیر بدست بیاورید .و شبها قبل از خواب بر روی لبهای خود بمالیدن

خامه شیر درمان خشکی لب 

می توانید از چربی موجود در شیر که به صورت خامه است  برای درمان خشکی لب که به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کرد .روش استفاده از آن به این صورت است که خامه شیر تازه را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی لبها بمالید و سپس بشویید .روش دیگر استفاده از خامه اگر به آن، آب لیمو و گلاب اضافه کنید و روی لب های خود بگذارید، از مزایای بیشتری بهره مند خواهید شد. لب های خشک و ترک خورده همچنین می تواند باکتریها را به خود جذب کند و همین امر شرایط را بدتر خواهد کرد. برای اینکه از حمله باکتری ها در امان باشید، می توانید کمی زردچوبه(بسیار کم) به خامه اضافه کنید. از آنجایی که زردچوبه خاصیت آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد می تواند با این شرایط مبارزه کند.

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

 چربی اردک یا غاز درمان خشکی لب

در زمانهای گذشته برای درمان خشکی و ترک لب از چربی غاز و اردک استفاده می کردند .که خود این یکی از عناصر طبیعی بود .اگر خوراک غاز تهیه می کنید چربی بی نظیر او را دور نیندازید .و به عنوان یک درمان خانگی از آن استفاده کنید .

شکر درمان خشکی لب

برای لایه برداری سلولهای مرده از روی لب بهترین لایه بردار شکر است .می تواند پوست های مرده روی لب را برداشته و باعث صافی و نرمی لب ها شود. کمی شکرر ا با یک قاشق چایخوری مخلوط کرده و خمیر حاطله را روی لب خود بمالید .پس از چند دقیقه لب هایتان را با آب گرم بشویید .می توانید شکررا به تنهایی نیز به لبهای خود بمالید .

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

گلبرگ های گل سرخ و خشکی لب

گلبرگ های گل سرخ در واقع محافظ های خوبی هستند.

برای استفاده از گلبرگ های این گل، یک دسته از گلبرگ ها را در آب ریخته و خوب بشویید و سپس به مدت چند ساعت درون شیر یا گلیسیرین فرو ببرید.

در پایان خمیری غلیظ به دست می آورید که می توانید شب ها قبل از خواب به لب هایتان بمالید.

این درمان خانگی بهترین درمان برای لب های خشک است و در ضمن موجب شادابی و درخشندگی لب هایتان هم می شود.

اگر لب‌های‌تان ترک دارند و گل رز در باغچه دارید، بنابراین یکی از درمان‌های خانگی ارزشمند برای ترک لب را دارید. این درمان، نه تنها به حفظ رطوبت لب‌ها کمک می‌کند بلکه رنگ صورتی آنها را نیز بهبود می‌بخشد.

– با ترکیب برگ‌های خوشبوی رز با خامه شیر یا گلیسیرین، خمیر درست کنید.
– آن را دو یا سه بار در روز بر لب‌ها بگذارید تا آنها را انعطاف پذیر و نرم کند.
– برای کسب نتایج عالی، می‌توانید آن را شب استفاده کنید

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

روغن نارگیل و خشکی لب

روغن نارگیل مرطوب کننده ای طبیعی است که دارای ویتامین eاست . این روغن همچنین مواد مغذی فراوانی دارد و می تواند برای پوست بسیار مفید باشد. می تواند درمان موثری برای لبهای ترک خورده ناشی از سرما و هوای خشک باشد.می توانید روزی چند بار روغن نارگیل را به لب هایتان بمالید .بدین ترتیب لب هایتان دایما مرطوب باقی می مانند. از روغن زیتون یا خردل نیز می توانید استفاده کنید.

راههای خانگی  پوتز لب را بخوانید 

روغن کرچک ودرمان خشکی لب

استفاده از روغن کرچک، چند بار در روز نیز ایده بسیار خوبی برای درمان لب های خشک و ترک خورده است.

می توانید چند قطره لیموترش و گلیسیرین به این روغن اضافه کنید و سپس به لب هایتان بمالید و پس از چند دقیقه با استفاده از پنبه و آب گرم، آن را بشویید و پاک کنید.

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

ژل آلوئه ورا و  درمان خشکی لب

ویژگی های درمان بخش این ژل بر همگان معلوم است. این ژل لب های خشک را درمان می کند.کمی از ژل آلوئه ورا را روی لب ها بمالید.البته طعم آن چندان دلچسب نیست اما ویژگی های درمان کنندگی موثری دارد.

آلوئه‌ورا با خواص ضد التهابی و درمانی، می‌تواند ترک شدید لب‌ها را درمان کرده و درد مربوط به ترک لب را به آسانی تسکین دهد. به طور سنتی، مردم از این گیاه به عنوان داروی گیاهی استفاده می‌کنند. آلوئه ورا یک درمان چند منظوره برای پوست و همچنین یک مرطوب‌کننده موثر است. علی رغم اینکه ممکن است آلوئه ورا طعمی ناخوشایندی داشته باشد، اما هنوز هم یک درمان خانگی موثر برای ترک لب است.

– یک برگ آلوئه ورای تازه بگیرید و ژل آن را بیرون بکشید.
– برای کسب نتایج بهتر، آن را هر روز، مستقیما بر لب‌ها بگذارید.

آب و خشکی لب

نوشیدن آب به میزان کافی بدن تان را مرطوب و عاری از سموم نگه می دارد و این موضوع روی ظاهر و سلامت لب هایتان نیز موثر خواهد بود.آب کافی به بدن خود برسانید:
افرادی که کمتر آب می نوشند باید بدانند که این امر باعث کم شدن آب بدن می شود و به تدریج باعث ایجاد خشکی و ترک خوردگی لب ها خواهد شد. بنابراین باید با نوشیدن آب و مایعات مناسب، بدن خود را هیدراته نگه دارید. حتی اگر تشنه نیستید باز هم باید هر دو ساعت یکبار آب بنوشید. نوشیدن آب یکی از موثرترین و ارزانترین روش ها برای درمان خشکی لب هاست.

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

 روغن زیتون درمان خشکی لب

یکی از ضروری ترین ویتامین ها برای حفظ و مراقبت از پوست ویتامین Eاست.روغن زیتونی کی منبع عالی است که می تواند در بیشتر موارد از پوست شما مراقبت کند. روغن زیتون برای

درمان پوست خشک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن را روزانه سه الی چهار بار بر روی لب های خود اعمال کنید. اینکار باعث می شود لب هایتان مرطوب باشد و از خشکی لبها  جلوگیری کنید. بعد از چند بار استفاده، متوجه تفاوت های ایجاد شده خواهید شد.

 درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

  جوش شیرین و عصاره وانیل درمان خشکی لب

عصاره وانیل را با شکر و جوش شیرین ترکیب کنید تا درمانی برای ترک لب داشته باشید. جوش شیرین و شکر مانند لایه بردار عمل می‌کنند. جوش شیرین، حس سوزش ناشی از ترک لب را کاهش می‌دهد. عصاره وانیل، طعمی خوشایند را به اسکراب لب شما می‌دهد.

شکر، جوش شیرین، عصاره وانیل و روغن جوجوبا (روغن زیتون) را با نسبت‌های ۲:۱:۱/۴:۲ ترکیب کنید.
مقدار کمی از این محلول را بر نوک انگشت گذاشته و ۱-۲ دقیقه لب‌ها را با آن بمالید.
سپس، ۱۵ دقیقه بمانید و بعد بشویید.
این روش را برای چند روز تکرار کنید.

می‌توانید مقدار باقی مانده این ترکیب را در یک ظرف بدون هوا به مدت ۷ تا ۱۰ روز نگه دارید.

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

 چای سبز کیسه‌ای درمان خشکی لب 

برای درمان خشکی و ترک لب، از چای سبز کیسه ای  استفاده کنید. چای سبز کیسه‌ای مرطوب می‌تواند لب‌های شما را مرطوب کرده و فرآیند درمان را به صورت طبیعی آغاز کند.

– یک چای سبز کیسه‌ای را مرطوب کنید. سپس، آن را برای ۵ دقیقه یا بیشتر بر ترک لب‌ بگذارید و کمی فشار دهید . این کار را دو یا سه بار در روز، تا زمانی که لب‌ها نرم و صاف شوند، انجام دهید.

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها

 وازلین درمان خشکی لب

یکی از راه‌های برای لب‌های ترک خورده، وازلین است. می‌توانید آن را با عسل ترکیب کنید تا نتایج بهتری بگیرید.  لایه نازکی از عسل بر لب‌ها، بمالید یک لایه دیگر وازلین بزنید. ۱۵ دقیقه صبرکنید و سپس آن را با یک پنبه خشک و تمیز بردارید. دو بار در روز تکرار شود .

 روغن بادام درمان خشکی لب 

روغن بادام   عنوان یک درمان طبیعی برای خشکی لباست. این روغن، دارای ویتامین‌های A و C است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. فقط این روغن را بر لب‌های خود بزنید. علاوه بر این، روغن بادام درمان خوبی برای خشکی مو نیز هست.

گروه مد و زیبایی نسیم فان 

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان خانگی خشکی و ترک خوردن لب ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..