تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت شکسته شدن بی دلیل ناخن چیست ؟

علت شکسته شدن ناخن

علت شکسته شدن ناخن

ناخن یکی از زبیای یهای انگشتان دست است وقتی انگشتان دست را بدون ناخن تصور می کنیم خوشایند به نظر نمی رسد .در بخش مد و زیبایی نسیم فان به این موضوع می پردازیم که علت شکسته شدن بی دلیل ناخن ها چیست ؟گاهی مهمترین شکسته شدن ناخن کمبود آب در بدن می باشد پس روزانه ۸ لیوان آب را مصرف کنیم .از عوامل دیگر آن بیماری تیروئید ،کم خونی ،کمبود پروتیین باشد شما عزیزان می توانید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا دیگر عوامل را نیز بدانید

عوامل ترک خوردن ناخن چیست ؟ 

ناخن ها به دلایل مختلفی می شکنند . اما ترک خوردن ناخن ها به چند علت محدود است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت

ترک‌های ناخن چه روی شست پا و چه روی دست‌ها، ظاهری پیر به  دست و پای شما  می دهد . از نظر محققان هم این ترک‌ها اغلب نشانه پیری هستند،اما در بین جوانان نیز شایع است .

بالا رفتن سن می‌تواند به ترک خوردن عمودی ناخن‌ها منجر شود اما کم نیستند جوان‌هایی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. خشک شدن محل رویش ناخن ممکن است دلیل این مشکل باشد. شاید با چرب کردن بیشتر رویه ناخن و پایین آن و کمک گرفتن از روغن‌های گیاهی یا چرب‌کننده‌های حاوی ویتامین E بتوانید این وضعیت را تا اندازه‌ای برطرف کنید.

اگر ترک‌های روی ناخن شما موج مانند هستند، بعید نیست که به آرتریت التهابی دچار شده باشید. البته معمولا مبتلایان این بیماری صاحب ناخن‌هایی حفره‌دار هم می‌شوند و رنگ پوست زیر ناخن‌شان به قهوه‌ای مایل به قرمز تغییر می‌کند.

در صورتی که ترک‌های افقی روی ناخن‌های شما دیده می‌شود اما سوراخ یا تغییر رنگی را مشاهده نمی‌کنید، احتمالا ردپای یک بحران بزرگ عاطفی در میان است. استرس، برخی بیماری‌ها یا اختلالات متابولیکی هم می‌توانند این مشکل را ایجاد کنند. البته اشتباهات مانیکوریست شما هم می‌تواند به ایجاد ترک‌های عرضی روی ناخن‌ها‌ی‌تان منجر شود.

علت شکسته شدن ناخن

علت شکسته شدن ناخن

عوامل شکسته سدن ناخن 

دلیل اول:از دست رفتن چربی ناخن .از دست دادن چربی ناخن به عواملی چون بالا رفتن سن ،استفاده مدام از آب و مواد شوینده موجب شکسته شدن ناخن ها می شود . اگر دستان شما با آب و مواد شوینده خیلی تماس دارد بهتر است از دستکشی نخی که بر روی آن دستکش پلاستیکی پوشیده اید ، استفاده نمایید . از دیگر عوامل دوران یائسگی  بانوان است.  بطور طبیعی چربی ناخن بانوان کمتر شده و از همین رو ، شکنندگی ناخن ها بیشتر است .ستفاده دائم از لاک پاک کن ها سبب شکنندگی ناخن ها می شود زیرا در حین پاک کردن لاک ، چربی و آب ناخن نیز از سطح آن پاک می شود .

دلیل دوم: تیروئید پرکار شکنندگی ناخن‌ها را هم به همراه می‌آورد. اگر در کنار شکننده بودن ناخن‌های شما، موهای‌تان هم خشک و نازک شده‌اند، هر چه زودتر با یک آزمایش خون فعالیت غده تیروئیدتان را چک کنید.

دلیل سوم :کمبود آهن ، از دلایل دیگر شکستن ناخن ها است .منابع حیوانی آهن عبارتند از :ماهی قزل آلا ، میگو ، گوشت بوقلمون ، اردک ، گاو ، مرغ و تخم مرغ .منابع گیاهی آهن عبارتند از :لبنیات ٬ حبوبات ( عدس ، لوبیا ) سبوس و آجیل و سویا .

علت شکسته شدن ناخن

علت شکسته شدن ناخن

عوارض کاشت ناخن برایتان جالب است 

دلیل چهارم :کمبود پروتئین در بدن مامعمولا به صورت یک خط و نوار سفید رنگ ، در عرض ناخن دیده می شود . اگر دوست دارید  ناخن هایی زیبایی داشته باشید . لازم است روزانه به مقدار مناسبی پروتئین مصرف کنید . مواد غذایی پروتئینی که غنی از اسیدهای آمینه و ماده معدنی گوگرد هستند مانند ( گردو ، شیر و ماست ) باعث زیبا شدن ناخن ها میشوند .

دلیل پنجم :زمان گرفتن مناسب ناخن ها .ناخن های خود را همیشه بعد از حمام کردن بگیرید ، زیرا آسیب کمتری به آنها می رسد . بعد از حمام ، ناخن ها نمی شکنند زیرا نرم می باشند .

دلیل ششم : کمبود آب باعث شکنندگی ناخن می شود.تقریباً ۱۰ تا ۳۰ درصد از حجم ناخن های ما را آب تشکیل می دهد و اگر این مقدار آب کم شود شکستن ناخن ها بیشتر می شود
یک آزمایش ساده برای تشخیص کمبود آب بدنتان این است که سطح ناخن را محکم فشار دهید تا ناخن از صورتی به سفید تغییر رنگ دهد. سپس ناخن را رها کنید و ببینید در چه زمانی به رنگ اولیه خود برمی گردد. اگر ناخن کمتر از دو ثانیه به رنگ اصلی اش باز نگردد، یعنی بستر ناخن دچار کمبود آب است. در طولانی مدت این کمبود آب باعث شکنندگی ناخن می شود؛ بنابراین برای حفظ سلامتی ناخن هایتان به مقدار کافی آب بنوشید.

نکات لازم 

بسیاری از بانوان ،از تقویت کننده هایی مثل روغن زیتون و آبلیمو را به ناخنهایشان می مالند تا ماده معدنی کلسیم را در ناخن ها حفظ کنند و از شکستن ناخن جلوگیری کنند !

باید دانست که تنها حدود یک درصد از حجم ناخن را کلسیم تشکیل می دهد که آن هم در سفتی و سختی ناخن ، هیچ گونه دخالتی ندارد بنابراین هیچ وقت کمبود کلسیم باعث شکستن ناخن نمیشود.

علت شکسته شدن ناخن

علت شکسته شدن ناخن

روش های پاک کردن سایه ابرو را نیز بخوانید 

عوامل موثر در جلوگیری از شکسته شدن ناخن 

استفاده از دستکش در هنگام شستشو

پرهیز از شستشو زیاد

از چسب یا لاک ناخن برای ترمیم ناخنهای ترک خورده استفاده کنید.

بیشتر از دو بار در ماه از لاک پاک‌کن استفاده نکنید. در صورت استفاده، از نوع بدون استون استفاده کنید.

از آرایش زیاد دست و ناخن بپرهیزید.

بعد از هر بار استفاده از آب یا لاک پاک‌کن از لوسیونهای نرم کننده دست و ناخن استفاده کنید.

به طور مرتب و منظم ناخنهایتان را آراسته نگه دارید و با سوهان به ملایمت گوشه‌های ناخنها را به صورت هلال درآورید.

تغدیه مناسب (استفاده از مواد غذایی که دارای پروتئین و آهن باشد )

درمان بیماری تیروتید

گروه مد و زیبایی نسیم فان

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت شکسته شدن بی دلیل ناخن چیست ؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..