تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نه دمکراسی و نه حقوق بشر؛ آرزوهای پوشالی آمریکا برای ایران چیست؟

دیشب مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پشت تریبون رفت و راهبرد جدید آمریکا در برابر ایران را اعلام کرد، راهبردی با دوازده باید که ظاهرا همان "توافق بهتر" ترامپ است. دوازده باید پمپئو بیش از همه چیز نقاب از چهره آمریکا انداخت و چهره قدرت طلب این کشور را عیان کرد.

به گزارش روزامه، از منظرگاه سیاست خارجی ایران حداقل نیمی از بایدهای آمریکا از جمله مسائل موشکی، سه شرط هسته‌ای که منجر به تعطیلی کامل فعالیت هسته‌ای و محدود کردن سپاه قدس غیر قابل مذاکره است و شروطی مثل حمایت از القاعده و دخالت در عراق هم توهم است! نشریه فارن پالیسی هم بایدهای آمریکا را فهرستی از آرزوهای مبتنی بر توهم خواند که نشان می‌دهد تیم دونالد ترامپ بی تجربه است و راهبردی برای دوره پسابرجام ندارد.

برنی سندرز، نامزد انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا هم با انتقاد از رویکرد آمریکا گفت:« این خرابکاری های ترامپ، رهبری واقعی آمریکا و قدرت واقعی آمریکا را نشان نمی دهد. بلکه دور هم آوردن احزاب و به دست آوردن اجماع بین المللی و هدایت آن برای حل مشکلات، نشان دهنده ی قدرت واقعی آمریکا است. متاسفانه، پرزیدنت ترامپ می خواهد ما را در مسیری بسیار دشوارتر و خطرناک تر قرار دهد.»

اما در مقابل دیلی سیگنال نشریه حامی ترامپ درباره این اقدام نوشت:«این دقیقا پیام درستی است که ارسال شده و حالا توپ دیپلماسی در زمین ایران است. حاکمان ایران می توانند وضعیت را بدتر کرده، تهدید ایجاد کنند یا با خنثی کردن برنامه هسته ای خود و رسیدن به راه حل دیپلماتیک برای حل مشکلات عمیق اقتصادی خود تلاش کنند.»

دروغ بزرگ: دوستی با مردم ایران، دشمنی با حاکمیت

چه شب خروج از برجام چه پیش و پس از آن ترامپ از حاکمیت ایران انتقاد کرد و سعی کرد خود را حامی مردم ایران نشان دهد اما با مواضع اخیر خود عملا بار دیگر اعلام کرد دمکراسی، حقوق بشر و مردم ایران برای ترامپ و آمریکا دیگر حتی در ظاهر هم اهمیت ندارد و آن‌ها راضی هستند ایران هر چه که هست باشد، اما مطیع آمریکا باشد.

رییس جمهوران پیشین آمریکا بر روی موارد همچون نبود دمکراسی در ایران، نبود حقوق بشر و زندانیان سیاسی، سکولاریسم و مسئله حجاب به شکل تبلیغاتی دست می‌گذاشتند، اما این‌بار آمریکا نقاب پوشالی را کنار زد و به شکل صریحی گفت که آمریکا دنبال ایرانی رام و مطیع است، درخواستی که واکنش سریع و صریح مقامات ارشد سیاسی و نظامی تهران را در پی داشت.

آمریکا چه کاره است؟

« آقایی که تا دیروز در مرکز جاسوسی بوده الان به عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی شده است و می‌خواهد تعیین تکلیف کند. شما چه کاره هستی که درباره ایران و جهان تصمیم بگیری؟» این واکنش حسن روحانی، رییس جمهور ایران است به سخنان پمپو که تنها اندکی بعد از سخنرانی وی داده شد. روحانی گفت که مردم ایران  در کنار یکدیگر به راهشان ادامه خواهند داد.

نوبخت سخنگوی دولت هم تلاش کرد بگوید راهبرد جدید آمریکا تاثیر جدی و مهمی بر اقتصاد ایران ندارد، او گفت:«  سوال این جاست آیا با این همه تلاش آمریکا جمهوری اسلامی ایران ضعیف‌تر شد؟ اقتصاد ما ضعیف‌تر شد؟ پیشنهاد می‌کنم گزارش صندوق بین‌المللی پول را بخوانید که اعلام کرده است جمهوری اسلامی ایران در جایگاه هجدهم جهان قرار دارد .»

سردار کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران نیز در واکنش به ادعاهای روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: ملت ایران در مقابل این‌ها یکپارچه بایستند و مشت محکمی بر دهان وزیر امور خارجه آمریکا و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند خواهند زد. ما سیاست‌های خود را دنبال می‌کنیم و اتفاقا طرح این ادعاها باعث تقویت وحدت بین ملت ایران خواهد شد و موجب می‌شود همه ملت در مقابل این‌ها یکپارچه بایستند و مشت محکمی بر دهان وزیر امور خارجه آمریکا و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند خواهند زد.»

وحدت پادزهر جنون ترامپ

وحدت، همصدایی و پشتیبانی از دیپلمات‌ها کلید واژه عقلای سیاسی گشور از اصولگرا تا اصلاح‌طلب است و همگان هم معتقدند بحران‌ها مردم و گروه‌ها سیاسی ایران را متحدتر از شرایط عادی می‌کند. این در حالی است که گروهی در پی مطرح کردن استعفای روحانی و روی کار آمدن دولتی نظامی هستند.

عماد افروغ جامعه شناس و نماینده پیشین مجلس با انتقاد از رویکرد برخی گروه‌های سیاسی علیه دولت گفت:«فرصت انتقام گیری و قشون کشی نیست. در شرایطی که ما به وحدت نیاز داریم و همه چیز مهیای وحدت است، اینگونه مواضع نه تنها ما را به وحدت نمی کشاند بلکه مانع اصلی وحدت و همبستگی و اقدامات بزرگ است. وقتی بحث وحدت مطرح می شود یعنی تفاوت ها تحت الشعاع قرار بگیرد نه اینکه از بین برود. وحدت در عین کثرت است.»

حال باید صبر کرد و دید آیا دو جناح سیاسی کشور با هم از در آشتی وارد می‌شوند و با حمایت از دولت در برابر آمریکا حمایت می‌کنند یا مواضعی چون استعفای روحانی، نیش و کنایه به تیم مذاکره کننده و گل به خودی زدن‌هایی همچون آتش زدن پرچم آمریکا همچنان ادامه دارد؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نه دمکراسی و نه حقوق بشر؛ آرزوهای پوشالی آمریکا برای ایران چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..