تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صنعت دخانیات کشور بیش از ۳ میلیارد دلار گردش مالی دارد/ آمريكايى‌ها همه چيز را تحريم مى‌كنند به جز دخانيات/ مصرف قلیان در دختران ۱۰ برابر مصرف سیگار است

به گزارش صدخبر  محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران در نشست خبری روز جهانی بدون دخانیات با بیان اینکه دخانیات دغدغه جدی حاکمیت نیست، گفت: وزارت بهداشت متولی درمان عوارض دخانیات است، تا وقتی دغدغه جدی در حاكميت شامل مجلس، دولت و ساير ارگان ها وجود نداشته باشد، نمى توان با دخانيات مبارزه كرد و مى بينيم كه در مجلس استفساریه آورده می‌شود که قهوه‌خانه‌ها از شمول اماکن عمومی خارج شود.

وی ادامه داد: برای آنكه یک طرح دو فوریتی به مجلس برده شود، باید تلاش زیادی به کار گرفته شود، اما این استفساریه ابتدا با دو فوریت و بعد با یک فوریت مطرح شد.

مسجدى با اشاره به نقش سلبريتى ها در تبليغ سيگار و افزايش مصرف آن گفت: در جامعه ما گروه‌های تاثیرگذاری وجود دارد، اول گروه هنرمندان و بعد ورزشکاران هستند، متاسفانه محبوب‌ترین سریال خانگی پر صحنه‌های مصرف سیگار است ، ۷۶ درصد دانش آموزان ما از عوارض دخانیات مطلع هستند اما با دیدن این سریال‌ها همه رشته‌ها پنبه می‌شود.

مسجدی ادامه داد: آخرین فیلم سینمایی که تولید شده است در مجموع ۱۴ صحنه مصرف سیگار دارد و ۱۵ دقیقه استفاده از دخانیات را تبليغ مى‌كنند، در هیچ کدام از جلسه‌های مبارزه با دخانيات وزیر ارشاد حاضر نیست و وقتی این دغدغه وجود نداشته باشد، هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات ایران گفت: بحث جدی جامعه اكنون برجام است، از زمانی که تحریم‌ها علیه ایران اعمال شد، ببینید چه مواردی را شامل تحريم كردند، ما برای اینکه دو آزمایشگاه سل ماسک ویژه داشته باشيم، تحريم بوديم و اين ماسک ها با کیف و چمدان‌های دیپلماتیک وارد کشور مى‌شد اين در حالى است كه تنها ابزار و صنعتی که تحریم نشد، دخانیات بود.

وى ادامه داد: همین دیروز اعلام شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا بسیاری از سازمان‌ها و افراد را جریمه کرده است، حالا چرا کمپانی بریتیش آمریکن توباکو که در ایران کارخانه زده را جریمه نمی‌کنند؟

چرا ژاپن به جای کارخانه ماشین سازی در ایران کارخانه سیگار افتتاح می‌کند؟

مسجدى گفت: بیش از ۳ میلیارد دلار صنعت دخانیات در کشور گردش مالی دارد و ۳۰ درصد آن در دست توليدكنندگان داخلی و ۷۰ درصد مربوط به خارجی‌هاست، همه چیز ما را تحریم می‌کنند، اما چرا دخانیات تحریم نمی‌شود و کمپانی‌ها برای ورود به صنعت دخانیات ایران تشویق می‌شوند، وقتى تحريم ها برداشته شد خوشحال شديم كه ژاپن قرار است كارخانه ماشين در ايران راه بيندازد اما اين ژاپنی‌ها آمدند در کشور یک کارخانه عظیم دخانیات ایجاد کردند و اين وزارت صنعت و معدن و مجلس هستند مجوز احداث این کارخانه‌ها را در کشور می‌دهند.

مسجدی با بیان اینکه میزان مصرف قلیان در دختران ۱۰ برابر مصرف سیگار است، تصريح کرد:نوجوانى كه سیگار و قلیان مصرف كند معتاد مى شود و نبايد فقط به بيان اعداد و ارقام پرداخت بلكه باید یک کار جدی انجام شود.

انتهاى پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صنعت دخانیات کشور بیش از ۳ میلیارد دلار گردش مالی دارد/ آمريكايى‌ها همه چيز را تحريم مى‌كنند به جز دخانيات/ مصرف قلیان در دختران ۱۰ برابر مصرف سیگار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..