تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن پس از 9 روز انتظار

افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن پس از 9 روز انتظار

به گزارش خبرنگار ایکنا از بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران؛ در حالی که بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 29 اردیبهشت‌ماه رسما افتتاح شد، بخش بین‌الملل این رویداد بین‌المللی سرانجام عصر امروز(ششم خرداد) پس از گذشت 9 روز از افتتاح این دوره از نمایشگاه طی مراسمی در طبقه دوم شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) در تهران افتتاح شد.

در این مراسم سفیران و نمایندگان کشورهای اسلامی و مسئولان قرآنی کشور از جمله صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران، عبدالمنعم الاحریز، سفیر الجزایر در ایران، آیت‌االله محمد علی تسخیری، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود واعظی، دبیر بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه حضور داشتند.

محمود واعظی، دبیر بخش بین‌الملل نمایشگاه به عنوان نخستین سخنران مراسم اظهار کرد: در این نمایشگاه سعی شده است با نگاهی به آینده، مجموعه ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل، شناسایی شود و با ساماندهی، تجمیع و تمرکز دهی به مجموعه ظرفیت‌های قرآنی ایران، زمینه ارتباطات قرآن بنیان پیگیری شود.

وی با بیان این که با هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی، این ظرفیت‌ها می‌تواند بهتر ظاهر شود، افزود: ایران در عرصه قرآن حرف اول را در جهان اسلام می‌زند و از نظر ظرفیت‌های قرآنی سرآمد است.

واعظی همچنین تصریح کرد: ما در حوزه فعالیت‌های قرآنی در عرصه بین‌الملل دست نیاز دیگران را می‌بینیم و دانشگاه‌های زیادی در جهان، نیازمند محصولات قرآنی ما هستند.

آیت‌االله محمد علی تسخیری، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام نیز طی سخنانی در این مراسم فضیلت ماه رمضان را تبیین کرد و گفت: در این ماه قرآن در شب قدر نازل شده و این از فضیلت‌های رمضان است و باید آن را قدر بدانیم.

صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران نیز در ادامه مراسم سخنرانی کرد و با اشاره به سیاست‌های سلطه‌طلبانه رژیم صهیونیستی تصویری از نقشه فلسطین را نشان داد و اظهار کرد: این نقشه گویای این است که هدف دشمنان تشکیل اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات است و این نوع سلطه‌طلبی بخش‌هایی از جهان اسلام از جمله اردن، سوریه، عراق و یک سوم عربستان یعنی مدینه منوره را شامل می‌شود.

وی افزود: برخی کشورهای منطقه سعی دارند نگاه به دشمن اصلی مسلمانان یعنی اسرائیل را تغییر داده و ایران را به عنوان دشمن معرفی کنند؛ این در حالی است که ایران همواره حامی فلسطین بوده و در کنار ملت مبارز فلسطین ایستاده است.

این خبر تکمیل می‌شود...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن پس از 9 روز انتظار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..