تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهادت 8 یمنی از جمله 3 کودک در حمله جنگنده‌های سعودی به صنعا و صعده

جنگنده‌های ائتلاف سعودی در جدیدترین جنایت خود در ماه رمضان با حمله به شهرهای صعده و صنعا، ۸ نفر از جمله ۳ کودک را به شهادت رساندند.


 

با وجود فرا رسیدن ماه مبارک رمضان عربستان حملات وحشیانه خود را به مردم بی‌‌گناه یمن متوقف نکرده و روزه‌داران یمنی را به کام مرگ می‌فرستد. به گزارش فارس، جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان بامداد شنبه در چندین نوبت جایگاه سوخت متعلق به شرکت نفت صنعا را هدف قرار دادند. شبکه «المیادین»، به نقل از خبرنگار مستقر خود در یمن شامگاه شنبه گزارش کرد که در این حمله ۵ نفر کشته و ۱۴تن دیگر مجروح شده‌اند. این جایگاه سوخت در خیابان «الستین» قرار دارد و بعد از حمله جنگنده‌های سعودی دچار حریق شده است. جنگنده‌های سعودی بعد از ظهر شنبه نیز به شهر صعده واقع در شمال یمن حمله کردند که بنا به گزارش شبکه «المسیره»، ۳ کودک کشته و ۱۵ غیر نظامی زخمی شده‌اند.
خبر دیگر اینکه از زمان آغاز جنگ عربستان علیه یمن تاکنون بیش از دو میلیون کارگر در این کشور بیکار شده‌اند. به گزارش المیادین، کارگران یمنی هر روز بیشتر از پیش هزینه جنگ، اعمال فشارهای اقتصادی و حملات هوایی مستقیم ائتلاف سعودی به کارگاه‌های خود را پرداخت می‌کنند و شدت و تلخی فقر، بیماری و درصد بیکاری در میان آنها افزایش یافته است.
صاحبان مشاغل آزاد نیز با وجود اینکه بسیاری از فرصت‌های شغلی خود را از دست داده‌اند اما برای رفع نیازهای اولیه خانواده خود و زنده ماندن و مقابله با جنگ همچنان به تلاش ادامه می‌دهند. شرایط نامعلومی در انتظار کارگران یمنی و کودکان آنها است که در جست‌وجوی یک لقمه نان به خود می‌پیچند، لقمه نانی که در نتیجه جنگ ائتلاف سعودی و جنایت‌های مداوم آن از دست رفته است.
70 بار قتل‌عام
به گزارش خبرگزاری فارس، شورای حقوق بشر و آزادی‌های یمن در استان صعده، نخستین گزارش را درمورد جنایات ائتلاف سعودی در این استان طی سه سال اخیر منتشر کرد.
استاندار استان صعده، طی یک کنفرانس مطبوعاتی به این گزارش اشاره و تایید کرد، این استان طی سه سال تجاوز دشمن و در سایه سکوت مشکوک جامعه بین‌المللی، در معرض جرایم جنگی، نسل‌کشی، تخریب نظام‌مند زیربناها و تمام عناصر زندگی بوده است.
شهر صعده مرکز استانی به همین نام، در 242 کیلومتری صنعاء پایتخت یمن قرار دارد. استان صعده دارای 15 شهرستان است.
«علی المتمیز»، رئیس شورای حقوق بشر و آزادی‌های یمن نیز گفت: استان صعده هدف فجیع‌ترین جنایات و موارد گسترده تخطی از قوانین توسط ائتلاف سعودی قرار گرفته و این ائتلاف در طول بیش از سه سال تجاوز علیه این منطقه، بیش از هفتاد بار مرتکب قتل عام وحشتناک شده است.
وی گفت: هیچ‌کس تاکنون قادر به تعیین تعداد دقیق شهدا و زخمی‌ها در این استان نبوده است (اما به نظر می‌رسد)، این تعداد، به بیش از 8000 شهید و زخمی برسد.
طبق این گزارش، 51 مرکز بهداشتی، 267 مدرسه و 84 ژنراتور و ایستگاه برق در حملات سعودی‌ها، به طور کامل و یا جزئی تخریب شده‌اند.
همچنین، خسارت‌های زیادی نیز به بخش‌های غیرنظامی مثل زیرساخت‌های مربوط به شبکه‌های مخابراتی، بانک‌ها و خدمات بانکی و همچنین راه‌ها، پل‌ها، پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها، رسانه‌ها، ساختمان‌های آموزشی، تفریحی و ورزشی وارد شده است. در زمینه کشاورزی هم این گزارش، شمار مزارع و ساختمان‌های کشاورزی که هدف تجاوز اائتلاف سعودی قرار گرفته را 578 مزرعه و ساختمان اعلام کرد. ائتلاف متجاوز سعودی در حوزه صنعت و تجارت، مراکز دینی و میراث فرهنگی و منابع آبی هم ده‌ها میلیارد خسارت به استان صعده وارد کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهادت 8 یمنی از جمله 3 کودک در حمله جنگنده‌های سعودی به صنعا و صعده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..