تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون وزیر کشاورزی: مردم نان سبوس‌دار نخرند

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که آرد باید مستقیما در تولید نان مورد استفاده قرار گیرد و هرگونه افزودنی مانند سبوس، غیرقانونی و غیربهداشتی بوده و مردم نباید بخرند، چراکه گاهی اوقات از سبوس دامی در پخت نان استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ بسیاری از نانوایی‌ها به ویژه سنگک و بربری، سبوس را به عنوان یکی از ویژگی‌های افزودنی به نان تبلیغ کرده و آن را گران‌تر به مردم می‌فروشند، در حالی که یزدان سیف - مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران - در این باره گفت: سبوس حتی اگر سبوس خوراکی و مورد استفاده برای مصرف انسانی باشد چندان خاصیتی به غیر از فیبر که به گوارش انسان کمک می‌کند، ندارد و این ماده خوراکی برای مناطقی است که مردم چندان میوه مصرف نمی‌کنند نه ایرانی‌ها که با میوه سیر می‌شوند.

وی افزود: در کشور اروپایی سبوس چندان مصرف ندارد و این نشان می‌دهد که این ماده غذایی چندان ارزشمند نیست. البته متاسفانه در برخی از موارد مشاهده شده که از سبوس دامی در نانوایی‌ها استفاده می‌شود که نه تنها هیچ خاصیتی ندارد، بلکه مضر است و با این کار سم وارد بدن خودمان می‌کنیم؛ چرا که همه سموم، فلزات سنگین و باقی‌مانده‌های شیمیایی روی سبوس دامی می‌نشیند و با مصرف آن به سلامت خودمان آسیب می‌زنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این‌که هرگونه افزودنی به غیر افزودنی‌های مجاز در پخت نان ممنوع و تخلف است، ادامه داد: مردم به هیچ وجه از نانوایی‌ها نان سبوس‌دار نخرند، چراکه باید آردی که از کارخانه می‌آید به خمیر و نان تبدیل شود و اگر نان سبوس‌دار استاندارد در کشور بخواهد تولید شود باید آن سبوس در کارخانه به آرد اضافه شود که با شست‌وشو و گرفتن مواد مضر بتوان سبوس سالم و مفید به سبد مواد غذایی مردم اضافه کرد.

سیف تصریح کرد: رواج پیدا کردن مصرف سبوس در کشور حاصل تبلیغات نادرست و زیادی است که خودمان در جامعه رواج داده‌ایم و در نتیجه آن مردم تصور می‌کنند که سبوس دوای شفابخشی است که حاضرند بابت آن پول اضافه پرداخت کنند. این در حالی است که سبوس در کشور ما به ویژه در پخت نان‌هایی که تخمیر کامل در آنها انجام نمی‌شود نه تنها فایده ندارد بلکه زیان‌آور است چرا که اگر سبوس تخمیر نشود ماده‌ای به نام فیتاز در آن تبدیل به اسید فیتیک می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: اسیدفیتیک موجود در اینگونه نان‌ها سبب می‌شود جذب ویتامین D و کلسیم در بدن مختل شده و قد کسانی که آن را مصرف می‌کنند کوتاه شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون وزیر کشاورزی: مردم نان سبوس‌دار نخرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..