تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پنج ویژگی فرهنگ ایرانی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجموعه کتاب دایره المعارف دستبافته داری استان کرمان تالیف و تصنیف عقیل سیستانی است، در این کتابها به دست بافته‌های عشایری و روستایی مناطق بافت رابر و ارزوئیه پرداخته شده و در سه فصل به ترتیب توضیحاتی درباره «منطقه بافت، منطقه رابر و منطقه ارزوئیه» ارائه شده است.

دستبافت عشایری و روستایی منطقه سیرجان یکی دیگر از موضوعات این کتاب‌ها است  که در دو فصل به «آشنایی با منطقه سیرجان و ایلات و طوایف بافنده آن»، « دستبافته عشایری و روستایی منطقه سیرجان» اختصاص دارد. 

در این راستا سید محمد بهشتی - رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در بخش سخن ناشر این مجموعه با اشاره به مانا و پایدار بودن فرهنگ ایرانی، به سه ویژگی انعطاف پذیری، تعامل فرهنگی و هویت ملی این فرهنگ اشاره کرده و تصریح می‌کند: این ویژگی‌ها به رغم تنوع و تکثر موجود در جامعه امروزی به انسجام ملی کمک کرده و در نتیجه آشنایی با فرهنگ گسترده سرزمین مان تنها راه شناخت هویت ماست که عزت ملی به همراه دارد و عزت ملی، جامعه را از گسیختگی فرهنگی باز می دارد و انسجام و قدرت به آن می‌بخشد.

همچنین محمود وفایی - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز آشنایی با قواعد ذوقی و بینش دیرینه در هنرهای بومی ایران را موجب آگاهی از نگاه و فرهنگ پیشینیان و بازگشای پنجره‌های بسته به دنیای پیرامون دانسته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پنج ویژگی فرهنگ ایرانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..