تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» اعلام شد

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان؛ امین مرادی گفت: جشنواره دف نوازی «دف نوای رحمت» به عنوان یکی از مهمترین و با سابقه‌ترین جشنواره‌های موسیقی عرفانی از ۳۱ مرداد لغایت ۲ شهریور سال جاری در سنندج برگزار می‌شود.
 وی ادامه داد: این جشنواره با هدف ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعداد‌های جوان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی‌های خانقاهی و عرفانی در فاصله بین عیدین سعیدین قربان و غدیر برگزار می‌شود.
 وی در خصوص بخش‌های جشنواره گفت: جشنواره شامل دو بخش بین الملل و سراسری می‌باشد که در آن با گروه نوازان و تک نوازان دف در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان آقایان و خانم‌ها با هم به رقابت می‌پردازند.
 مرادی با اشاره به استقبال بسیار بالا از جشنواره در طول سنوات گذشته افزود: امسال نیز به منظور ایجاد شور و نشاط برنامه‌های متنوعی در بخش جنبی جشنواره پیش بینی شده است که هرشب در یکی از مراکز تاریخی سنندج با حضور گروه‌هایی از استان‌های گیلان، بوشهر، لرستان، کردستان و یک یا دو گروه خارجی و یک برنامه ویژه میزبان علاقه‌مندان موسیقی خواهیم بود. 
 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره شرایط عمومی و تخصصی جشنواره عنوان کرد: در بخش بین الملل جشنواره به صورت غیر رقابتی بوده و انشاء ا... در این دوره شاهد حضور گروه‌هایی از چند کشور آسیایی و اروپایی خواهیم بود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته با دعوت از اساتید مطرح از دانشگاه‌های معتبر موسیقی از کشور‌های مطرح پنل‌هایی تخصصی را با موضوع بررسی مقام‌های موسیقی خانقاهی. تاثیر موسیقی در آئین‌ها؛ دف و ساز‌های کوبه‌ای هم خانواده آن در جهان را برگزار می‌کنیم.
 وی با بیان اینکه بخش سراسری و رقابتی جشنواره گفت: بخش گروه نوازی شامل بخش اصلی و بخش ویژه (مولودی خوانی) خواهد بود و با توجه به هویت جشنواره تنها ساز دف (که اولویت اصلی جشنواره می‌باشد) و ساز‌های دو طبله و تاس (با توجه به جایگاه آئینی) مجاز به شرکت هستند و ساز‌های به اصطلاح ملودیک (ایرانی و غیرایرانی) حق شرکت ندارند.
 مرادی در خصوص دیگر شرایط جشنواره در بخش گروه نوازی گفت: در این بخش علاوه بر شرایط عنوان شده موارد ذیل نیز مورد بررسی داوران در دو بخش مقدماتی ون‌هایی خواهد بود که باید مد نظر شرکت کنندگان قرار گیرد.
 رئیس حوزه هنری استان کردستان شرایط جشنواره در بخش تک نوازی را که دو رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال (نوجوانان) و ۱۹ سال به بالا (بزرگسالان) می‌باشد و تأکید نمود: سن افراد شرکت کننده در رده سنی نوجوان باید تا تاریخ برگزاری جشنواره از محدوده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال کمتر و بیشتر نباشد.
 وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره در صورت مغایرت موضوع در هر مرحله مجاز به حذف شرکت کننده از مسابقه خواهد بود، افزود:حداقل زمان اجرا در بخش تک نوازی ۳ دقیقه و حداکثر ۵ دقیقه در نظر گرفته شده است و در آن شناخت مقام‌های خانقاهی دف و ریتم خوانی و ریتم نوازی، در بخش تک نوازی از بخش‌های اصلی مسابقه و دارای امتیاز برابر است.
 مرادی ادامه داد: علاقه‌مندان و شرکت کنندگان عزیز می‌توانند برای دریافت فایل فراخوان ودیگر شرایط جشنواره به آدرس www. Artsanandaj.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۲۴۳۶۲۴ و ۳۳۲۲۷۱۲۵ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل کنند.
 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص تقویم زمان بندی جشنواره نیز گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان تیر ماه ۹۷ تعیین شده است که پس از داوری مقدماتی راه یافتگان بخش نهایی جشنواره تا ۱۰ مرداد ماه معرفی می‌شوند
وی در پایان گفت: پس از رقابت شرکت کنندگان در بخش‌های مختلف بعد از ظهر جمعه ۲ شهریورماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.
انتهای پیام/م

برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت»



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فراخوان هشتمین جشنواره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» اعلام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..