تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سحرخوانی، بیدارباش آسمانی

ساعت: 12:12 منتشر شده در مورخ: 1397/03/06 شناسه خبر: 1367257

در گذشته برخی با گرفتن حلب خالی و کوبیدن بر روی آن و یا خواندن مدح و مناجات با صدای زیبا و دلنشین و «سحر برخیز»، «سحر برخیز که صبح صادق آمد»، مردم را برای خوردن سحر و روزه گرفتن از خواب، بیدار می‌کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، در گذشته به دلیل نبود امکاناتی مانند برق، رادیو و ... و همچنین خستگی مردم به خاطر کار در شالیزار و فعالیت‌های کشاورزی ممکن بود که عده‌ای، خواب بمانند و نتوانند سحری بخورند، بنابراین برخی با گرفتن حلب خالی و کوبیدن بر روی آن و یا خواندن مدح و مناجات با صدای زیبا و دلنشین و «سحر برخیز»، «سحر برخیز که صبح صادق آمد»، مردم را برای خوردن سحر و روزه گرفتن از خواب، بیدار می‌کردند.

در مناطق کوهستانی استان مازندران و در روستاهای دوردست شهرستان سوادکوه و کوه‌های دو هزار شهرستان تنکابن و منطقه بندپی شهرستان بابل و به‌ویژه در چهاردانگه و دودانگه و روستاهای اتو، لاجیم، ولوپی، پیر نعیم، امیرکلا، ولوکش، سی پی سوادکوه و روستاهای دیگر، سنت حسنه سحرخوانی همچنان ادامه دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سحرخوانی، بیدارباش آسمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..