تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشنهاد غلامی درباره برگزاری کارگاه‎‌های آموزشی ویژه مدیران دانشگاهی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاستمنصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

 در این جلسه که به بررسی چگونگی اجرایی‌سازی اقدامات نظام مدیریت سند دانشگاه اسلامی اختصاص داشت، حجت الاسلام و المسلمین شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت: مقرر شده کارگروه نظام مدیریت سند دانشگاه اسلامی به عنوان کمیته پیشران، مسئولیت ارائه پیش­نویس طرحی برای اجرایی‌­سازی سند به شورا را برعهده گیرد که طی چندین جلسه کارشناسی در کمیته مربوطه، این گزارش آماده ارائه و بررسی است.

در ادامه جلسه گزارش تهیه شده پیرامون چارچوب نهادی و نظام اجرایی سند دانشگاه اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و ساختار پیشنهادی کمیته مربوطه ارائه شد.

در این گزارش با تأکید بر این موضوع که ساختار پیشنهادی صرفاً براساس ساختار سند دانشگاه اسلامی ترسیم شده و تمرکز اصلی بر روی اجرایی سازی اهداف سند مبتنی بر شاخص‌هایی است که در چهار نظام فرهنگی-تربیتی، آموزشی، پژوهش و فناوری، و مدیریتی سند در کارگروه‌های مربوطه ارائه می­ شود.

همچنین بر این نکته نیز تاکید شد که به همین منظور احصاء شاخص‌ها در کمیته‌های شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت و پس از توسعه تدریجی شاخص‌­ها اهداف سند محقق خواهد شد.

**برگزاری کارگاه‎‌های آموزشی برای مدیران دانشگاهی

پس از ارائه گزارش ، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند. تفکیک بین اقدامات اجرایی سند با اقدامات کیفی در ارزیابی شاخص‌ها، همسان­‌‌سازی و هم‌­افزایی اهداف سند دانشگاه اسلامی با سایر اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه، نقشه جامع علمی کشور و نظام آموزش­های مهارتی، توجه به تنوع دانشگاهی در کشور و تفکیک دانشگاه‌های مأموریت‌گرا با سایر دانشگاه‌ها، ترسیم الگوی مفهومی از جایگاه دانشگاه اسلامی در مقایسه با الگوهای جهانی رایج و ضرورت تجمیع انتظارات دانشگاهی از اسناد بالادستی از جمله این نظرات بود.

 منصور غلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه ضمن تاکید بر بهره­‌گیری از ظرفیت­­‌های موجود جهت پیشبرد اهداف سند دانشگاه اسلامی گفت: دانشگاه­‌ها براساس یکسری وظایف مشخص در حال انجام فعالیت هستند که نظارت بر آنها نیز ذیل همان وظایف است.

وی افزود:  مشکل ما شاخص­‌های کیفی مثل فعالیت­های فرهنگی است که صرفاً در قالب آمار عددی تعداد جلسات و سخنرانی­‌ها محدود می­‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در بحث ارتقای اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز مجبور شدیم شاخص‌­های کمی را تعریف کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همانگونه که در سطح ملی برای اعضای هیئت‌های علمی کارگاه‌های آموزشی برگزار شد می‌توان این کارگاه‌ها را برای مدیران دانشگاهی نیز برگزار کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر : tn.ai




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشنهاد غلامی درباره برگزاری کارگاه‎‌های آموزشی ویژه مدیران دانشگاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..