تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار رایگان تحقیقات علمی ناسا

انتشار رایگان تحقیقات علمی ناسا

دانش > نجوم - ایرنا نوشت: محققان ناسا وب سایتی را راه اندازی کرده اند که تمام تحقیقات ناسا را حداکثر ظرف یک سال پس از انتشار در نشریات علمی، به صورت آنلاین و رایگان منتشر می کند.

حدود دو سال قبل ناسا اعلام کرد قصد دارد تمام تحقیقات علمی خود را به‌طور رایگان در اختیار عموم مردم قرار دهد. بعدازآن اقدام به راه‌اندازی یک وب‌سایت کرد تا دسترسی مردم به این اطلاعات تسهیل شود.
این وب‌سایت تمام تحقیقات ناسا را حداکثر ظرف یک سال پس از انتشار در نشریات علمی، به‌صورت آنلاین و به‌رایگان منتشر می‌کند.
این آرشیو آنلاین که PubSpace  نام دارد اکنون بیش از هزار مقاله تحقیقاتی را در خود جای‌داده است و تعداد این مقالات با تکمیل تحقیقات در دست اقدام ناسا به‌تدریج افزایش می‌یابد.
باوجوداین نمی‌توان تمام تحقیقات ناسا را در این آرشیو یافت. درواقع اختراعات ثبت‌شده و محتوایی که موضوع مقررات مربوط به‌حق مالکیت، حریم خصوصی یا مقررات امنیتی قرارگرفته است، در این آرشیو منتشر نمی‌شود.
ناسا در پی درخواست دولت از سازمان‌های متولی علم برای ارائه راهکارهای مناسب جهت دسترسی مردم به تحقیقاتی که با بودجه عمومی انجام می‌شوند، اقدام به راه‌اندازی این آرشیو کرد. همچنین این اقدام با رویکرد عمومی محققان و مردم برای آزادی بیشتر در دسترسی به علم، سازگاری دارد.


5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار رایگان تحقیقات علمی ناسا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..