تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه کسانی ناصر ملک مطیعی را ممنوع التصویر کردند؟

چه کسانی ناصر ملک مطیعی را ممنوع التصویر کردند؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از درگذشت ناصر ملک مطیعی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون قبل از انقلاب، بحث‌های فراوانی در خصوص ممنوع التصویری این بازیگر در فضای مجازی مطرح شد. برخی، در حالی به انتقاد از مسئولان فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مسئولان  صداو سیما در خصوص ممنوع التصویری ناصر ملک مطیعی پرداخته‌اند که در اوایل انقلاب نه تنها به او بلکه به دیگر بازیگر مشهور پیش از انقلاب، محمد علی فردین نیز اجازه بازی در سینمای ایران داده شده بود.

ناصر ملک مطیعی و محمد علی فردین پس از انقلاب در فیلم «برزخی ها» ایفای نقش کرده بودند اما پس از توقیف این فیلم این دو بازیگر نتوانستند به سینمای ایران بازگردند. در آن زمان عبدالمجید معادیخواه، وزیر وقت ارشاد ناچار به استعفا شد و پس از آن سیدمحمد خاتمی با رأی نمایندگان مجلس سکان وزارت ارشاد را به دست گرفت.

عبدالمجید معادیخواه، وزیر وقت ارشاد، از چهره های اصلاح طلب کنونی

چه کسانی ناصر ملک مطیعی را ممنوع التصویر کردند؟

معادیخواه، ماجرای ممنوع التصویری ملک مطیعی را اینطور روایت می‌کند: «مطبوعاتی مانند کیهان که توسط خاتمی اداره می شد به ما می‌تاختند و کسانی مانند محسن مخملباف فریاد وااسلاما سر می دادند. در آن هیاهو هیچ کس نپرسید اصلا داستان فیلم «برزخی ها» چیست؟»

ایرج تقی پور، یکی از تهیه کنندگان سینما نیز در این خصوص می‌گوید: «برای اینکه محمدعلی فردین بتواند در سینمای پس از انقلاب بازی کند از نهادهای مذهبی و چهره های برجسته ارزشی در قم برای او نامه گرفته شده بود، ولی محسن مخملباف آن مجوز را پاره کرد و گفت اجازه نمی‌دهد یکی مانند فردین روی پرده سینما برود.»

پس از گذشت حدود چهار دهه از آن زمان، حال افراد و همفکران کسانی که خود زمینه ساز ممنوع شدن فعالیت دو بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشور بودند در جایگاه مدعی قرار گرفته اند و اشک تمساح می ریزند. بیشتر کسانی که اقدام به وارونه‌نمایی می‌کنند از هواداران حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی هستند. کسی که خود سابقه تندروی‌های متعدد در روزنامه کیهان را در دهه 60 دارد و بعدها رویکردی کاملا متناقض و متضاد با گذشته خود برگزید. محسن مخملباف هم چهره تندرو دهه 60 است که زمانی فریاد وااسلاما سر می داد اما اکنون با چرخش 180 درجه ای با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کند و با ساخت فیلم‌های سفارشی، مشغول سیاه‌نمایی چهره ایران و ایرانی در نگاه مردمان دنیاست، غافل از آنکه حافظه تاریخ هیچگاه پاک شدنی نیست و اعمال و رفتار گذشته این افراد همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند.

محسن مخملباف، نویسنده و کارگردان ضد انقلاب

چه کسانی ناصر ملک مطیعی را ممنوع التصویر کردند؟

در حقیقت ملک مطیعی ـ همان طور که در گفت و گوهای متعدد اشاره کرده ـ هیچگاه ممنوع التصویر نبوده است اما فشارهای برخی مدیران فرهنگی دهه شصت که اکنون چهره عوض کرده اند مانع از ادامه فعالیت این بازیگر سینما شد. فشاری که هیچ ابلاغیه رسمی پشت آن نبود.

بیشتر بخوانید:

ناصر ملک مطیعی: هیچ وقت ممنوع الکار نبودم + فیلم

انتهای پیام/

ماجرای ممنوع‌التصویری ناصر ملک مطیعی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه کسانی ناصر ملک مطیعی را ممنوع التصویر کردند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..