تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض مصرف پودر پروتئين براي ورزشكاران

عوارض مصرف پودر پروتئين براي ورزشكاران
مصرف مکمل های پروتئینی و افزایش میزان چربی دریافتی

آیا تا به حال اطلاعات مربوط به ارزش غذایی نوشیدنی پروتئینه ی خود را مطالعه کرده اید. اگر نه این بار اینکار را انجام دهید. با وجود اینکه بیشتر این نوشیدنی ها سرشار از پروتئین و حاوی میزان کمی چربی هستند اما برخی از انواع آن ها حاوی میزان قابل توجهی چربی می باشند. این نوشیدنی ها همچنین حاوی مواد نگهدارنده نیز هستند. اگر شما به طور مرتب ورزش نمی‌کنید و کالری و چربی های موجود در این مکمل ها را نمی سوزانید هیچ دلیلی برای مصرف آن ها وجود ندارد. باید بدانید که در صورت ورزش نکردن، مازاد پروتئین تبدیل به چربی می‌شود.

پودرهای پروتئینی و مشکلات گوارشی

مکمل های پروتئینی باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شوند. کرامپ های عضلانی معده، یبوست، نفخ و گاز معده از جمله علائمی است که بعد از مصرف این مکمل ها بروز می‌کنند. پروتئین ها برای هضم شدن نیاز به زمان دارند و اگر شما به میزان کافی کربوهیدرات مصرف نکرده باشید مدت زمان طولانی تری در معده خواهند ماند. افرادی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می برند بیشتر در معرض مشکلات گوارشی قرار می‌گیرند چون اکثر این مکمل ها حاوی لاکتوزروم و کازئین هستند که مشکل را چند برابر می‌کنند.

پودرهای پروتئینی و ترکیبات پنهان

روی بسته بندی پودرها و نوشیدنی های پروتئینه به ندرت لیست کامل ترکیبات آن نوشته می‌شود. در نتیجه مصرف کننده از وجود ترکیباتی مانند مواد نگهدارنده بی اطلاع می مانند. بهتر است بدانید که برخی از ترکیبات این مکمل ها بدون رعایت اصول و بدون کنترل به آن ها اضافه می‌شوند که خیری برای شما نخواهند داشت.

پودرهای پروتئینی و دهیدراته شدن بدن

مصرف آب کافی و تامین آب بدن برای افرادی که بدن سازی، کار یا ورزش‌های شدید دیگر انجام می دهند لازم و ضروری است. اگر شما عادت به مصرف این پودرها داشته باشید امکان اینکه بتوانید به میزان کافی آب بدن تان را تامین کنید سخت می‌شود. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که پودرهای پروتئینی می‌توانند بدن را کمابیش در معرض دهیدراته شدن قرار دهند. این خطر متناسب با میزان مصرف و شدت ورزش کم یا زیاد می‌شود. باید بدانید که بدن برای سوخت و ساز مازاد پروتئین دریافتی، نیاز به آب بیشتری دارد و بدون آن بدن شما دچار بی آبی خواهد شد. علاوه بر این باید بدانید که کلیه ها نیز به زحمت می افتند برای اینکه مجبور می‌شوند برای دفع اسید موجود در مکمل ها بیشتر کار کنند. اگر از این پودرها استفاده می‌کنید حتما میزان مصرف آب را افزایش دهید.

پودرهای پروتئینی شما را در معرض فلزات سنگین قرار می‌دهد

برخی از مکمل های پروتئینی حاوی ترکیبات خطرناکی بویژه فلزات سنگین مانند آرسنیک، جیوه، سرب و کادمیوم هستند. نتایج بررسی هایی که روی 15 نوشیدنی پروتئینه انجام شده نشان می‌دهد که برخی از این نوشیدنی ها به دلیل دارا بودن این ترکیبات، سلامتی را با خطرات جدی رو به رو می‌کنند. با وجود اینکه این ترکیبات به میزان کمی در این نوشیدنی ها وجود دارند اما اگر عادت داشته باشید که روزانه سه مرتبه از آن ها استفاده کنید تبدیل به میزان قابل توجهی می‌شوند که بدن را در معرض خطر قرار می دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض مصرف پودر پروتئين براي ورزشكاران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..