تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۶)

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با درسگفتارهای تاریخ ادبیات جهان، نفت و هژمونیستم امریکا، رمانی از استرالیا و... آشنا شوید.

درس گفتارهای ادبیات جهان

گرنت ال. وات ترجمه ی گروه مترجمان انتشارات نیلوفر چاپ اول:97

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۶)
پروفسور گرنت ال. وات، متخصص و صاحب‌نظر در آثار ويليام شكسپير، ادبيات انگليسي، ادبيات داستاني مدرن آمريكا، و مطالعات ميان‌رشته‌اي است. او در اين اثر، با گزينش و تحليل شاهكارهاي ادبيات و شماري از آثار مهم ادبي، تاريخ ادبيات جهان را از آغاز تا امروز با شيوه‌اي دقيق و رويكردي نو، به شكلي فشرده تحليل و واكاوي كرده است. او در اين اثر، علاوه بر توجه به تجربه‌هاي ادبي مشابه و مضامين نزديك يا مشترك آثار، به ناهمانندي‌ها و اختلاف‌ها و وجوه تمايز آثار ادبي جهان و نيز تاثيرگذاري و تاثيرپذيري ادبي در ادوار مختلف تاريخي عنايت داشته است.

در سید خندان کسی را نمی کشند

مهام میقانی نشر بان چاپ اول:96

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۶)
کمي بيشتر از دو سال قبل، در آخرين روزهاي پاييز نود و سه، در صبح ساکني که ابرهاي نمور و پراکنده‌اي که نه آبستن باران بودند و نه برف، کورسوي اميدي در دل ساکنان شهر که هفته‌ها در انتظار باد و باران مانده بودند، دميده شد. اما آن روز هم باران نباريد و نقيبي با گوش‌هاي خودش شنيد که آن شنبه‌ي نيمه‌ابري، آلوده ترينِ روز سال لقب گرفت. در ماشين پليس نشسته بود و يک سرباز راننده او را به پزشکي‌قانوني بهشت‌زهرا، جايي که همکارش ابدال در آن در خواب ابدي بود، مي‌برد.

با خود گفت اگر هيچ‌وقت جرات گفتن حقيقت را به لي‌لي پيدا نکند چه بلايي سر عشق‌اش خواهد آمد؟ اگر به هر دليل هيچ‌وقت قرار نباشد «دوستت دارم» را به لي‌لي بگويد آيا روزي پشيمان خواهد شد؟ آيا براي عشقي که بعد از اين بزدلي در گورستان «دوستت دارم» هاي به زبان درنيامده خواهد غلتيد سوگواري مي‌کند؟ اصلاً مي‌تواند عشق‌اش به لي‌لي را دوباره بين ميليون‌ها عشق ناگفته که در آن سرزمين هرز پرسه مي‌زنند و به در و ديوار مي‌خورند پيدا کند؟ لي‌لي چه واکنشي نشان خواهد داد؟ آيا او به خاطر عافيت‌طلبي نقيبي حسرت خواهد خورد؟

نفت و هژمونیسم امریکا

محسن مسرت نشر نی چاپ اول: 97

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۶)
اقتصاد نفت شاید پیچیده‌ترین و پررمز و رازترین اقتصاد در جهان سرمایه‌داری باشد. نفت جزئی از مجموعه‌ی منابع حامل انرژی اما مهم‌ترین و پرسودترین نوع آن است که با سایر منابع انرژی از قبیل زغال‌سنگ، هسته‌ای، آبی، و منابع تجدیدپذیر در رقابت دائمی در بازار جهانی قرار دارد.

لذا تصادفی نیست که خود نفت به‌عنوان مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی در جهان، سبب نزاع بین‌المللی بر سر تقسیم منابع و رانت‌های نفتی، به حساس‌ترین عامل ژئوپولیتیکی و هژمونیستی دولت امریکا تبدیل شده است. اما آسیب‌های زیست‌محیطی مصرف انرژی‌های فسیلی، به‌خصوص نفت، جامعه‌ی انسانی را به‌اجبار به طرف استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر سوق می‌دهد.

این کتاب ارزیابی جامعی از اقتصاد نفت و آینده‌ی انرژی در جهان و ایران با استفاده از تئوری رانت و مقوله‌های قدرت و تکنولوژی ارائه می‌دهد.

فانوسی میان اقیانوس ها

ام. ال. استدمن هرمز عبداللهی نشر چشمه چاپ اول:97

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۶)

ام ال. استندمن نویسنده‏ی استرالیاییِ ساکنِ لندن با نخستین رمانش؛ فانوسی میانِ اقیانوس‌ها (سال 2012)، به شهرتی فوق‌العاده دست پیدا کرد. یک عاشقانه‌ی رازآلود که براساسش در سالِ 2016 فیلم موفقی هم ساخته شد. این رمان درباره‌ی بازگشت مردی است از جبهه‌ی غرب. او نگهبانِ یک فانوسِ دریایی در جزیره‏ا‌ی دورافتاده در غربِ استرالیا می‌شود، و هر چند ماه یک‏بار با قایق برایش آذوقه و لوازم می‌آورند.

همسرش نیز به او می‌پیوندد تا زندگی‌شان را در این جزیره‌ی دورافتاده رقم بزنند، زنی که قدرتِ بارداری ندارد و فرزندانش سقط می‌شوند و روحش از این ماجرا در عذاب است، تا این‌که روزی یک قایق به ساحل می‌آید. در قایق یک جنازه است و نوزادی گریان رهاشده... فانوسی میانِ اقیانوس‌ها رمانی ا‌ست که می‌تواند مخاطبِ خود را تا آخرین کلمات همراه خود کند و تجربه‏ا‌ی دل‌پذیر برای‌ او بسازد.

گذر از رنج جدایی و پیوند دوباره با خانواده

مارک سیشل گروه مترجمان نشر قطره چاپ اول:97

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۶)
دکتر مارک سيشل مشاور خانواده و زوج‌درمانگر در شهر نيويورک است.او رنج مراجعان بسياري را که درگير مشکلات خانوادگي و جدايي‌هاي مرارت‌بار بوده‌اند، التيام بخشيده و خود نيز اندوه جدايي خانوادگي را تجربه کرده است. دکتر سيشل گام‌هايي را براي برون‌رفت از رنج جدايي پيشنهاد مي‌کند.

شرايط و اوضاع و احوال خانواده‌ي شما؛ اين‌که چه کسي باعث جدايي خانوادگي شده، چه کسي قرباني شده و چه کسي در اين قرباني شدن نقش داشته، در اين شکاف و جدايي نقش شما چه بوده، اين‌که شما چه دلايلي را در قطع ارتباط مؤثر مي‌دانيد (پول، مذهب، مواد مخدر، الکل، رابطه‌ي جنسي، تفاوت‌هاي جنسيتي، سن، سوءرفتار، اختلاف‌هاينژادي، جايگاه اجتماعي، بيماري رواني، خيانت، طلاق، ازدواج مجدد، مادرخوانده، پدرخوانده يا موارد و شرايط ديگر). هر چه بوده، گذشته؛ با مطالعه‌ي اين کتاب و عمل به پيشنهادهاي آن، بي‌ترديد قادر خواهيد بود از آسيب جدايي رهايي يابيد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۶)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..