تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موافقت ترامپ با لغو تحریم‌ ZTE به شرط جریمه مالی و تغییر مدیران رده بالا

وزارت بازرگانی آمریکا به قانون‌گذاران کنگره‌ اطلاع داده که دونالد ترامپ موافقت خود با لغو تحریم‌های ZTE را به شرط پرداخت جریمه مالی در کنار برخی شروط دیگر پذیرفته است.

براساس اطلاعات ارائه شده دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده‌ی آمریکا طی توافق با کمپانی چینی ZTE قبول کرده تا تحریم‌های اعمال شده بر علیه این کمپانی لغو شود. طی هفته گذشته اخباری مبنی بر احتمال لغو تحریم‌های زد تی ای توسط آمریکا منتشر شده بود. براساس اطلاعاتی که وزارت بازرگانی آمریکا در اختیار نمایندگان کنگره قرار داده، زد‌تی‌ای می‌تواند با پرداخت جریمه‌ی تعیین شده در کنار تغییر مدیران این کمپانی و همچنین استخدام متخصصان آمریکایی که بر روند کار این کمپانی نظارت خواهند داشت، می‌تواند از تحریم‌های پیشین اعمال شده گریخته و در نتیجه همچون گذشته قادر به خرید ماژول‌ها و سرویس‌های مورد نیاز از کمپانی‌های آمریکایی باشد.

البته نمایندگان کنگره چنین نگرشی را در قبال ZTE برخلاف مواضع پیشین دونالد ترامپ بر علیه کمپانی‌های چینی و سیاست‌های اقتصادی کمپانی چینی می‌دانند. شماری از اعضای کنگره اعلام کرده‌اند که دونالد ترامپ با تن دادن به چنین تصمیمی، سیاستی در راستای پیشرفت چینی‌ها را در پیش می‌گیرد. نمایندگان کنگره، کمپانی‌های چینی و مخصوصا نمونه‌هایی نظیر ZTE را که در زمینه‌ی مخابرات فعالیت می‌کنند، ابزاری برای جاسوسی و سرقت اطلاعات توسط چینی‌ها خوانده‌اند.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که از پاسخگویی ZTE در قبال زیر پاگذاشتن قوانین آمریکا اطمینان حاصل می‌کند، بطوریکه زد تی ای جریمه‌ی سنگینی را به همین علت پرداخت خواهد کرد. کاخ سفید تاکید کرده که زیرساخت‌های امنیتی آمریکا را در کنار فرصت‌های شغلی این کشور حفظ می‌کند.

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که تحریم مورد نظر، خساراتی را نیز به کمپانی‌های آمریکایی وارد می‌کند. شنیده‌ها نشان از این دارد که آمریکایی‌ها جریمه‌ای ۱.۳ میلیارد دلاری را برای زد تی ای در نظر گرفته‌ و همچنین مصرانه درصدد تغییرات مدیریتی در زد تی ای هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موافقت ترامپ با لغو تحریم‌ ZTE به شرط جریمه مالی و تغییر مدیران رده بالا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..