تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت جدایی سید حسن نصرالله از جنبش امل چه بود؟ +موشن‌گرافیک

بازنشر به مناسبت سالروز خروج رژیم صهیونیستی از لبنان؛

علت جدایی سید حسن نصرالله از جنبش امل +موشن‌گرافیکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز هجدهمین سالروز اولین پیروزی قطعی مقاومت لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی است؛ در 25 مه سال 2000 میلادی حزب‌الله لبنان توانست مناطق جنوبی این کشور را پس از 22 سال از لوث وجود صهیونیست‌ها پاک کند.

در ژوئن 1982 ارتش رژیم اشغالگر قدس حمله‌ای همه جانبه را علیه بیروت، پایتخت لبنان آغاز کرد. این حمله با مقاومت چندانی از سوی لبنان مواجه نشد و ارتش رژیم صهیونیستی در مدت 3 روز توانست بیروت را به تصرف خود درآورد و این دومین باری بود که صهیونیست‌ها توانستند پایتخت یک کشور عربی را اشغال کنند. آنان پیش از این نیز بیت المقدس پایتخت فلسطینیان را غصب کرده بودند. اشغال اراضی جنوبی لبنان سال‌های زیادی ادامه داشت تا اینکه در ماه مه سال 2000 میلادی حزب الله لبنان با تکیه بر ایمان و اعتقاد راسخ نیروهایش توانست این مناطق را پس از 22 سال اشغال صهیونیست‌ها باز پس گیرد.

این ماجرا خفت و ذلتی بزرگ را برای رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی به دنبال داشت. البته این آزادسازی علاوه بر پیامی که برای رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و استکبار جهانی داشت پیامی نیز برای سایر مظلومان جهان که زیر سلطه و سیطره استعمار جهانی هستند داشت و آن پیام این بود که هیچ راهی جز ایستادگی و مقاومت در برابر ظالم وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی در سال 61 به لبنان حمله کرد و سه روزه توانست به بیروت برسد. در این زمان برخی از اعضای جنبش اَمل با این رژیم وارد مذاکره شدند. اقدامی که باعث شد بعضی از اعضای این جنبش مانند سیدحسن نصرالله از آن جدا شوند. پس از شهادت سیدعباس موسوی اولین دبیر کل حزب‌الله لبنان، سیدحسن نصرالله که در آن زمان 31 سال بیشتر سن نداشت اما تجربیات سخت زیادی را پشت سر گذاشته بود، به عنوان دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان انتخاب شد. این انتخاب باعث شد، دوره‌ی تازه‌ای از کابوس‌های رژیم صهیونیستی آغاز شود. اگر روزی رژیم صهیونیستی سه روزه می‌توانست تا بیروت برسد، امروز جرأت شلیک حتی یک موشک به سمت لبنان را ندارد.

در ادامه به مناسبت سالروز خروج رژیم صهیونیستی از لبنان ویدئویی را مشاهده می‌کنید که در خصوص روند رشد حزب‌الله در دوره‌ی سیدحسن نصرالله توضیحاتی می‌دهد.

انتهای پیام/

حزب‌الله چگونه در دوره‌ی سیدحسن نصرالله به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل شد؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت جدایی سید حسن نصرالله از جنبش امل چه بود؟ +موشن‌گرافیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..