تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سافت بانک تمام سهم خود در فلیپ کارت را به والمارت واگذار می‌کند

سافت‌بانک سهم خود در فلیپ‌کارت را به والمارت واگذار می‌کند. این کار به سافت‌بانک اجازه می‌دهد سرمایه‌ی خود را به بخشی دیگر از بازار هند تزریق کند.

گروه سافت‌بانک روز چهارشنبه اعلام کرده که تمام سهام خود در شرکت هندی فلیپ‌کارت را به گروه والمارت واگذار خواهد کرد. این مسئله راه را برای سافت‌بانک باز خواهد کرد تا در یکی از شرکت‌های رقیب فلیپ‌کارت اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

برای چندین هفته مشخص نبود که ماسایوشی سان، مدیرعامل سافت‌بانک، که اکنون به عنوان بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری فناوری در جهان شناخته می‌شود، در کدام بخش از بازار رو به رشد تجارت الکترونیک هند اقدام به سرمایه‌گذاری خواهد کرد. تصمیم اخیر سافت‌بانک می‌تواند تا حدی تردیدها در رابطه با این مسئله را کاهش دهد.

والمارت و فلیپ‌کارت / Walmart & Flipkart

اوائل ماه جاری والمارت اعلام کرده بود که با پرداخت ۱۶ میلیارد دلار کنترل فلیپ‌کارت را به دست خواهد گرفت؛ شایان ذکر است که فلیپ‌کارت بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک هندوستان است. در آن زمان، سان مشخص نکرده بود که آیا شرکت مطبوعش سهم ۲۱ درصدی خود در فلیپ‌کارت را به والمارت واگذار خواهد کرد یا خیر.

سافت‌بانک یکی از سرمایه‌گذاران اولیه در علی‌بابا نیز بود

شخصی که از برنامه‌های تجاری سافت‌بانک آگاه بود اعلام کرده که سافت‌بانک مشغول مقایسه‌ی مالیات‌های مالکیت فلیپ‌کارت و سود حاصل از عرضه‌ی عمومی سهام این شرکت بوده است؛ چرا که والمارت در نظر دارد در چهار سال آینده سهام فلیپ‌کارت را به صورت عمومی عرضه کند. یکی از سخن‌گویان سافت‌بانک روز چهارشنبه اعلام کرد که ماسایوشی سان تصمیم گرفته سهام شرکت‌اش در فلیپ‌کارت را به فروش برساند؛ اما از اظهار نظر در رابطه با دیگر موارد خودداری کرد. والمارت و فلیپ‌کارت نیز تا کنون در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند.

سان پیش از این گفته بود که در توافق صورت گرفته بین والمارت و سافت‌بانک، ارزش ۴ میلیارد دلاری برای سهم سافت‌بانک در فلیپ‌کارت در نظر گرفته شده است. این مبلغ ۶۰ درصد بیشتر از چیزی است که ۹ ماه پیش توسط سافت‌بانک برای کسب سهم در فلیپ‌کارت پرداخت شد.

مقاله‌های مرتبط:

پس از کسب سود لازم؛ سافت‌بانک و مدیرعامل آن می‌توانند پول و انرژی خود را در جایی دیگر در هندوستان خرج کنند. سان هفته‌ی گذشته به نشریه‌ی وال استریت ژورنال گفته بود که در اندیشه‌ی سرمایه‌گذاری بزرگ‌تری در شرکت هندی Paytm است. این شرکت نوپای هندی در زمینه‌ی پرداخت‌های دیجیتال فعالیت می‌کند و دارای فروشگاهی اینترنتی است که با فلیپ‌کارت و بخش هندی آمازون رقابت می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

سال گذشته سرمایه‌گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری توسط سافت‌بانک در شرکت هندی One97 Communications انجام شده بود؛ این شرکت به‌عنوان شرکت مادر Paytm شناخته می‌شود. پس از آن نیز سافت‌بانک در کنار شرکت چینی علی‌بابا اقدام به سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری در شرکت Paytm E-Commerce کرده‌اند؛ این شرکت به‌عنوان بازوی خرده‌فروشی آنلاین Paytm به شمار می‌رود. سافت‌بانک یکی از سرمایه‌گذاران اولیه در علی‌بابا نیز بود و این دو شرکت پیوندهای زیادی با یکدیگر دارند؛ برای مثال، جک‌ما، مدیرعامل علی‌بابا، یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی سافت‌بانک است.

سرمایه‌گذاری‌های انجام شده از سوی سافت‌بانک در دیگر شرکت‌ها توسط صندوق سرمایه‌گذاری Vision، که یکی از زیرمجموعه‌های سافت‌بانک است، انجام می‌شود. این شرکت که وظیفه‌ی مدیریت سرمایه‌ای نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار را برعهده دارد، از طرف صندوق‌های سرمایه‌گذاری ملی در عربستان سعودی و ابوظبی پشتیبانی می‌شود. شرکت‌هایی مانند اپل، کوالکام و فاکسکان نیز دیگر پشتیبانان این صندوق سرمایه‌گذاری هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سافت بانک تمام سهم خود در فلیپ کارت را به والمارت واگذار می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..