تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصطفی کیایی: پشت روحانی را خالی نمی‌کنم

روزنامه اعتماد - تينا جلالي: فيلم «چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفي كيايي با نگاهي به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسكو ساخته‌شده. اين فيلم در سي و ششمين جشنواره فيلم فجر كانديداي دريافت چهار سيمرغ بلورين در بخش هاي بهترين بازيگر نقش مكمل زن «سحر دولتشاهي» و بهترين بازيگر نقش اول زن «ماهور الوند»، بهترين بازيگر نقش مكمل مرد «مسعود كرامتي» و بهترين جلوه هاي ويژه بصري «فريد ناصرفصيحي» شد كه در نهايت سحر دولتشاهي و فريد ناصرفصيحي سيمرغ ها را دريافت كردند.

داستان اين فيلم كه اين روزها در سينماهاي كشور نمايش داده می‌شود درباره دو دوست به نام‌های بهمن و احد است كه تولیدی ورشکسته‌ای در پلاسکو دارند و از دست طلبکاران و اهالی پلاسکو فراری‌اند، روز حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسكو بهترین زمان برای فرار از دست آنهاست. در فيلم جديد اين كارگردان بازيگران ستاره‌داری چون بهرام رادان و چهره‌هایی همچون سحر دولتشاهي، محسن كيايي و مهدي پاكدل به ايفاي نقش می‌پردازند.

در ساخته‌های مصطفي كيايي آن چيزي كه بيشتر متجلي است بازي روان و يكدست بازيگران در كنار ريتم تندي كه فیلم‌هایش دارد به انضمام قصه‌ای كه فيلم براي مخاطب تعريف مي كند همه باعث مي شود مخاطب كنجكاو ديدن فيلم‌هاي اين كارگردان باشد خصوصا كه فيلم‌هاي «خط ويژه»، «عصر يخبندان»، «ضد گلوله» و «باركد» از فيلم‌هاي پرمخاطب بودند. با اين كارگردان به بهانه نمايش فيلمش در سينماها گفت‌وگو انجام داديم كه از نظر می‌گذرانید.

پشت روحاني را خالي نمی‌کنم

گردش مالي گيشه فيلم «چهارراه استانبول» با اسم گذشته «پلاسكو» نسبت به ديگر فیلم‌های شما در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد می‌خواهم ارزيابي شما را نسبت به فروش فيلم‌تان بدانم؟

بله، موافقم اما معتقدم اين ميزان فروش در كليت سينما جاري است و تنها مربوط به فيلم من نمی‌شود. شرايط اجتماعي به‌گونه‌ای شده كه مردم ديگر به سينما رفتن و فيلم ديدن رغبتي ندارند.

اگر اين گفته شما ظرف سه هفته اخير بيان می‌شد محلي از اعراب نداشت.

بله، آن زمان عيد بود و مردم حال‌شان خوب بود و كسي به قضيه برجام فكر نمی‌کرد و اوضاع نرخ دلار بد نبود. بعد از قضيه برجام ديگر حال مردم اصلا خوب نيست. چه توقعي می‌توانیم داشته باشيم كه به سينما بروند و فيلم ببينند. مردم در شوك به سر می‌برند و مخاطب فیلم‌ها ريزش زيادي داشته. بااین‌حال كه تعداد سالن‌های فيلم «چهارراه استانبول» كم است اما ميزان فروش فيلم ما در بين ديگر فیلم‌ها بالا است.

تجربه ثابت كرده تاثير مشكلات كشور بيش از هر چيزي در فرهنگ و هنر خودش را نشان می‌دهد.

دقيقا، بلافاصله هر اتفاقي كه در كشور می‌افتد بازتابش در فرهنگ و هنر كشور نمود پيدا می‌کند. چند روز پيش با يكي از دوستان تئاتری‌ام كه صحبت می‌کردم او هم از وضعيت ريزش مخاطب در تئاتر ناراحت بود.

نكته اينجاست كه در حال حاضر در ماه رمضان تا قبل از افطار بليت سينماها نیم‌بهاست اين نیم‌بها بودن بليت در گردش مالي فيلم شما تاثير ندارد؟

معتقدم تایم‌های قبل از اذان اتفاقا مخاطب بيشتري را به خود جذب می‌کند چون بليت نیم‌بهاست. سانس هاي قبل از افطار مخاطبان فیلم‌ها به‌مراتب بيشتر هستند تا بعد از افطار.

با اين فرض كه مردم از نیم‌بها بودن آگاهي داشته باشند.

فكر می‌کنم هر كس از جلوي سينما رد شود مطلع می‌شود. اگرچه حمايت صداوسیما در اين مسير بي‌تاثير نيست و اگر تلويزيون براي سينما اين تبليغ را انجام دهد قطعا مخاطبان سينما بيشتر می‌شود.

براي ساخت فيلم چهارراه استانبول چقدر سرمايه صرف كرديد؟

چيزي نزديك به دو و نيم ميليارد تومان.

پشت روحاني را خالي نمی‌کنم

با توجه به برگشت گیشه‌ای كه تابه‌حال از فيلم‌تان شاهد بوديم طبق اعلام رسمي تا روز جمعه يك ميليارد و سيصد و پنجاه ميليون تومان فروش داشتيد. به نظر می‌رسد ساخت چنين موضوعاتي كه با پروداكشن عظيم همراه است و از حادثه و رخداد تلخ‌سخن می‌گوید كمتر به مذاق مخاطب خوش می‌آید؟

موافق نيستم چون همين الان فيلم من از فيلم كمدي بيشتر مي فروشد. چون فيلم چهارراه استانبول قصه دارد و مردم قصه را دوست دارند. مطمئن باشيد اگر حال مردم خوب بود و اين فيلم در عيد اكران مي شد مردم به مراتب استقبال بيشتري از فيلم مي‌كردند. مشكل عدم چرخش مالي مربوط به همه فيلم‌هاي روي پرده است. فيلم تگزاس هم فروش خوبي ندارد.

به نظرم فیلم‌های «خط ويژه»، يا «ضدگلوله» و «باركد» از قوام و ساختار محکم‌تری برخوردارس بودند.

مخالفم چون معتقدم «چهارراه استانبول» هيجان زيادي دارد و همچنان كه بارها گفتم معتقدم «چهارراه استانبول» کامل‌ترین فيلم من است.

سال گذشته به مبحث تهیه‌کنندگی هم در سينما ورود پيدا کردید و فيلم «در وجه حامل» به كارگرداني بهمن كاميار به تهیه‌کنندگی شما تا چند هفته ديگر و از عيد فطر در سينماها نمايش داده می‌شود. فعاليت در اين بخش براي‌تان چگونه بوده؟ ممكن است كه تصميم بگيريد فیلمنامه‌ای را نسازيد و در بخش تهیه‌کنندگی فعاليت‌تان را ادامه دهيد؟

از آنجایی ‌که هیچ‌وقت سفارش‌گیرنده نيستم در نتیجه موضوعاتي را كه دوست داشته باشم، می‌سازم. موضوعي كه ذهن مرا به خود درگير كند. هر وقت هم موضوعي به ذهنم برسد تلاش می‌کنم آن را مقابل دوربين ببرم. بالاترين پيشنهاد را در طول سال دارم ولي فیلمنامه كسي را به‌عنوان كارگردان كار نمی‌کنم اما در بحث تهیه‌کنندگی دوست دارم از كارگردانان و فیلمسازان جوان حمايت و كمك‌شان كنم.

با توجه به اينكه كمتر از يك ماه ديگر مهم‌ترین رويداد ورزشي جهان را شاهد هستيم «مسابقات فوتبال جام جهاني» و نمايش فيلم شما با اين مسابقه تداخل پيدا می‌کند و از طرفي قرار است مسابقات فوتبال در سينماها نمايش داده شود شما نسبت به اين مساله اعتراض داشتيد.

بله، چون معتقدم هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد.

از چه نظر؟

من تمام دنيا را گشته‌ام و دیده‌ام كه اگر مردم قرار است به شادي دسته‌جمعی برسند اين مساله در پارک‌ها يا خیابان‌ها خودش را نشان می‌دهد نه در سينماها. بهترين راه براي تماشاي فوتبال اين است كه تلویزیون‌هایی در پارک‌ها نصب شود و مردم آنجا در كنار هم جمع شوند، دست بزنند و شادي كنند. معتقدم سينما جاي نمايش فيلم است.

اما عده‌ای می‌گویند حضور مردم در سالن‌های سينما براي تماشاي فوتبال به فروش فیلم‌ها می‌تواند كمك كند.

قول می‌دهم هيچ كمكي در جذب مخاطب نمی‌کند.

پشت روحاني را خالي نمی‌کنم

شما چند بار در طول صحبت‌تان به اين اشاره كرديد كه حال مردم بعد از تصميمات برجام خوب نيست. آقاي كيايي سال گذشته همين زمان بود كه شما سينماگران براي شركت مردم در انتخابات تلاش می‌کردید. در حال حاضر به عملكرد دولت خاصه آقاي روحاني چه تحليلي داريد؟ اگر زمان به عقب برگردد دوباره به آقاي روحاني راي می‌دهید؟

مطالبات و خواسته من از آقاي روحاني پابرجاست ولي پشت آقاي روحاني را خالي نمی‌کنم. سال گذشته در ميان گزینه‌های انتخاباتي آقاي روحاني بهترين بودند. من تحلیل‌های سياسي خودم را از وضعيت موجود دارم. انصاف نيست تمام مشكلات اين روزهاي جامعه را به گردن آقاي روحاني بیندازیم. مسبب همه مسائل جامعه را شخص ريیس‌جمهور نمی‌دانم. ولي به اين نكته هم بايد توجه داشته باشيم كه هر وقت مملكت ما دست اصلاح‌طلبان بوده اوضاع مملكت بدتر شده چرا كه کارشکنی‌ها نسبت به آنها زياد است و اصلاح‌طلبان آسیب‌پذیر هستند؛ اما پشت آقاي روحاني هستم.

مطالبات و خواسته من از آقاي روحاني پابرجاست ولي پشت آقاي روحاني را خالي نمی‌کنم. سال گذشته در ميان گزینه‌های انتخاباتي آقاي روحاني بهترين بودند. من تحلیل‌های سياسي خودم را از وضعيت موجود دارم. انصاف نيست تمام مشكلات اين روزهاي جامعه را به گردن آقاي روحاني بیندازیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصطفی کیایی: پشت روحانی را خالی نمی‌کنم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..