تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه در سخنرانی یک مبحث مشابه را برای مخاطبان مختلف شرح دهیم؟

بسیاری از کارشناسان برای سخنرانی در مورد مباحث یکسان به جلسات مختلف دعوت می‌شوند. چگونه می‌توان پویایی و تأثیر مباحث همیشگی را افزایش داد؟

اگر برای سخنرانی در یک کنفرانس یا رویداد دعوت شدید، ‌احتمالاً به این دلیل است که تخصص خود را در یک زمینه‌ی خاص اثبات کرده‌اید. در این صورت شما روی موضوعی که سازمان‌دهندگان مراسم درخواست کرده‌اند متمرکز می‌شوید تا تجربه‌ی فوق‌العاده‌‌ای برای حضار فراهم کنید. مشکل از جایی شروع می‌شود که در رویدادهای مختلف، سوژه‌ی سخنرانی یکسان باقی بماند. ازیک‌طرف شما در ارائه‌ی مطالب مهارت بیشتری پیدا می‌کنید؛ اما درعین‌حال ممکن است موضوعات و مطالبی که بیان می‌کنید، برای افرادی که پیش‌ازاین اظهارات شما را شنیده‌اند، تکراری و خسته‌کننده به نظر برسد. پس چگونه می‌توانید در مورد یک سوژه‌ی ثابت، در جمع‌های مختلف سخنرانی مؤثری داشته باشید؟ دوری کلارک از دانشگاه هاروارد که سالانه ۳۰ تا ۵۰ سخنرانی مهم را می‌پذیرد، سه استراتژی خود را در این زمینه به اشتراک گذاشته است.  این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کند سخنرانی موفقیت‌آمیزی در جلسات مختلف داشته باشید:

اولین نکته، این است که برخی از بخش‌های صحبت شما «ماژول» محسوب می‌شود، یعنی می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و مجدداً سازمان‌دهی کنید. به‌عنوان‌ مثال زمانی که دوری کلارک به‌عنوان یک کارمند ارتباطات سطوح بالا در کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری کار می‌کرد، متوجه شد که کاندیدای مورد نظر از «بخش‌های استانداردی» در سخنرانی‌های خود استفاده می‌کند؛ مخصوصاً منولوگ‌هایی که در مورد موضوعات خاص نظیر کاهش هزینه‌ی تحصیلات عالی یا طرح اصلاح بیمه‌ی درمانی داشت.

باگذشت زمان، او راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر این ماژول‌ها را تکرار می‌کرد و زمانی که به سؤالات پاسخ می‌گفت، می‌توانست روی این مطالب مانور دهد. به‌علاوه بسته به درخواست‌های هر جمع، این مطالب را در شکل و ظاهر جدیدی ارائه می‌کرد. این امر باعث می‌شد باوجود پنج یا شش سخنرانی در روز، هرگز مطالب خسته‌کننده‌ای به زبان نیاورد. راهکار شما این است که سخنرانی خود را به‌عنوان یک کل تغییرناپذیر نبینید؛ بلکه آن را به ۱۲ تا ۱۵ بخش تقسیم کنید و هر بار، ترتیب این بخش‌ها را تغییر دهید و آن‌ها را به شیوه‌ای جدید به یکدیگر متصل کنید.

 Same Talk , Different Audiences

نکته‌ی دوم این است که پیش از هر سخنرانی، درک کاملی از مخاطبان داشته باشید. می‌توانید از طریق تلفن یا ایمیل، اطلاعات مورد نیاز را از برگزارکنندگان جلسه دریافت کنید. اگر اطلاعات دموگرافیک و روان‌شناختی جمعیت حاضر را بیابید، می‌توانید ماژول‌هایی را انتخاب کنید که با وضعیت زندگی مخاطبان، بهتر ارتباط برقرار می‌کند. به‌عنوان‌ مثال اگر بدانید برای کارمندان جوانی که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند سخنرانی خواهید کرد یا برای مدیرعاملان زن، بخش‌های مختلف اظهاراتتان را بهتر جهت‌دهی می‌کنید.

فرض کنید مخاطبان شما در یک جلسه، مدیرانی باشند که به‌تازگی ترفیع گرفته‌اند. در این صورت می‌توانید نکاتی از داستان را با شرایط فعلی شغلی و روحی این افراد همخوانی دارد، برجسته کنید.

مقالات مرتبط:

درنهایت یکی از مهم‌ترین عواملی که به اصلاح سخنرانی شما کمک می‌کند، خروجی و نتیجه‌گیری مطلوب مخاطبان شما است. برگزارکنندگان مراسم، شما را به این دلیل استخدام نمی‌کنند که ۶۰ دقیقه از وقت آزاد مخاطبان را پر کنید؛ چراکه راه‌های ارزان‌تری برای این مقصود وجود دارد! آن‌ها معمولاً می‌خواهند به نتیجه‌ی خاصی برسند؛ مثلاً مهارت‌های کارآفرینی کارکنان خود را افزایش دهند یا رهبران ارشد سازمان را با کاربردهای هوش مصنوعی آشنا کنند. اگر این اهداف را مد نظر قرار دهید، متوجه می‌شوید که باید از کدام ماژول‌های استاندارد خود بیشتر استفاده کنید. همچنین اگر سخنرانی شما به نکات تکمیلی بیشتری نیاز دارد، این موارد را نیز با ظرافت به سخنان خود اضافه کنید.

زمانی که از شما دعوت می‌شود در یک مجمع یا رویداد سخنرانی کنید، باید با کمک تجارب و دانشی که در طول سال‌ها به دست آورده‌اید، پیام استاندارد مرتبطی را به مخاطبان عرضه کنید. درعین‌حال باید اظهارات خود را بسته به شرایط و مشخصات شرکت‌کنندگان، تعدیل کنید. شما با استفاده از این سه استراتژی می‌توانید اطلاعات ارزشمند و متعادلی را به شنوندگان ارائه دهید که در عین جذابیت، آن‌ها را به خروجی مطلوب نیز هدایت می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه در سخنرانی یک مبحث مشابه را برای مخاطبان مختلف شرح دهیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..