تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مواد غذایی که بیشتر از مواد مخدر سلامتی شما را تهدید می‌کند

مواد غذایی که بیشتر از مواد مخدر سلامتی شما را تهدید می کندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جامعه امروز فقط مواد مخدر نیست که سلامت ما را تهدید کند، بلکه چیزهای به مراتب بدتر و در دسترس تر نیز وجود دارند که برای ما ضرر آفرین هستند ولی ما به راحتی از آنها استفاده می‌کنیم و متاسفانه اطلاعاتی درباره آنها نداریم. یکی از اینها موادی است که به وفور در فست فود ها دیده می‌شود ولی ما با ظاهری خوشمزه و بسته بندی جذاب روبرو می شویم. دانستن اطلاعاتی از درون این بسته بندی ها شاید ما را بیشتر از قبل درباره خورد و خوراکمان به فکر فرو ببرد.

لجن صورتی
باید بدانید که لجن صورتی با هیدروکسید آمونیوم برای کشتن هر گونه باکتری در اسپری ها وجود دارد. همچنین در پاک کننده ها و کود نیز یافت می شود. استفاده از این ماده توسط وزارت کشاورزی ممنوع اعلام شده ولی باید بگوییم که مک دونالد توانسته اجازه استفاده از این ماده را برای افزودن به گوشت گاو خود بگیرد.

TBHQ
۵۰ گرم از این ماده می تواند شما را به کشتن بدهد و ۱ گرم از آن می تواند شما را به طور جدی بیمار کند. اما خیلی راحت در سالاد میوه و گردو و ناگت مرغ مک دونالد وجود دارد.

اسید Carminic
نام های دیگر این اسید دریاچه زرشکی، قرمز طبیعی و Carmine است و منبع آن متاسفانه حشره ای بنام cochineal است که رنگ آن نیز بخاطر حشرات خشک خرد شده درون آن است. از این ماده شیمیایی قرمز در نوشابه، مربا و ژلاتین استفاده می شود. همچنین در خانواده این حشره سوسکهایی وجود دارند که از آنها در  صنعت شیرینی پزی  به عنوان لاک یا جلا دهنده  استفاده میشود.

Dimethylpolysiloxane
از این ماده به عنوان پلاستیک بتونه نام برده می شود و در ساخت توپهای فنری و دستگاه فتوکپی کاربرد دارد. اما متاسفانه در فست فود برای جلوگیری از کف کردن روغن سرخ کردنی استفاده می شود.

ال سیستئین
این اسید آمینه برای انعطاف پذیری خمیر به کار می رود و باید بگوییم منبع به دست آوردن آن موی انسان و پر اردک است. تصور وجود یک مو درون غذا چندش آور است ولی باید بگوییم مک دونالد از آن استفاده می کند.

سلولز
اصل این ماده از گیاهان به دست می آید و  در غذاهای حجیم، سس سالاد، شربت توت فرنگی، کلوچه، و پنیر کار برد دارد. البته باید دوباره بگویم که اصل آن مفید است نه آن سلولزی که به شکل پودر با جوشاندن پالپ در مواد شیمیایی و اضافه کردن اسید به دست می آید.

نیترات ها
از این ماده به عنوان نگهدارنده گوشت و پنیر استفاده می شود و به طعم و رنگ آنها کمک می کند. اما عوارضی همچون سردرد، برافروختگی چهره و مشکلات خونی دارد.

دی اکسید گوگرد
این ماده شیمیایی به ظاهر بی ارزش سود کلانی برای کارخانه ها به دنبال دارد. از دی اکسید گوگرد برای جلوگیری از قهوه ای شدن مواد مختلف مثل میوه ها و سبزیجات، و همچنین به عنوان ماده افزودنی در نوشیدنی ها استفاده می شود. این ماده ویتامین B1 و ۱۲ را از بین می‌برد و باعث مرگ افراد مبتلا به حساسیت و مواد مخدر می شود.

انتهای پیام/

مواد افزودنی خطرناکی که سلامتی انسان را تهدید می‌کنند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مواد غذایی که بیشتر از مواد مخدر سلامتی شما را تهدید می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..