تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حقایقی عجیب درباره قهوه

حقایق عجیب در مورد قهوهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی های جهان، قهوه است و همه ما روزانه حداقل یک فنجان از آن می نوشیم. اما با این همه علاقه نکاتی هست که در رابطه با این گیاه پر طرفدار نمی‌دانیم. اما نگران نباشید در این مطلب قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم.

تاریخچه کشف قهوه
بر اساس افسانه‌های موجود قهوه را یک چوپان اهل اتیوپی کشف کرده است. او هنگام چرا متوجه شد که گوسفندان پس از خوردن دانه‌هایی انرژیشان بیشتر شده و فعالیت بیشتری دارند. آن دانه ها، دانه های رسیده ی قهوه بودند.

قهوه به مقدار زیادی آب نیاز دارند
بر اساس گزارش سایت FoodBev برای داشتن حدود نیم کیلو گرم گوشت گاو به ۶۸۱۴ لیتر(۱۸۰۰ گالن) آب نیاز داریم در حالی که ۵۰۰ گرم قهوه ۹۴۶۳ لیتر(۲۵۰۰ گالن) آب مصرف می‌کند.

دانه‌های قهوه رنگ‌های متفاوتی دارند
در ابتدای رشد، رنگ آنها سبز است و پس از رسیدن به زرد، نارنجی یا قرمز در می‌آیند.

هزاران نوع مختلف قهوه وجود دارد
در جنگل‌های اتیوپی هزاران نوع مختلف از قهوه وجود دارد و جالب است بدانید بیشتر نمونه‌هایی که ما مصرف می‌کنیم از تعداد انگشت شماری از انواع مختلف قهوه تهیه می‌شوند.

قهوه می‌تواند دو قرن عمر کند
مدتی پس از جوانه زدن این گیاه، دانه ای کوچک بر سر آن رشد می‌کند و سپس به یک گیاه انبوه تبدیل می‌شود که می‌تواند دویست سال زندگی کند.

قهوه‌ای خاص از فضولات حیوانات وجود دارد
نوعی گربه که از خانواده‌ی راسویان است، دانه های قهوه را میخورد و پس از تغییر در ساختار پروتئینی دانه ها در اندام گوارشی اش، آنها را به صورت سالم در مدفوعش می‌توان پیدا کرد. قهوه به دست آمده بسیار گران و نامش کوپی لواک است. در تایلند نیز همین فرآیند را با فیل ها انجام می دهند که به آن قهوه‌ی عاج سیاه می‌گویند.

بیشترین مصرف قهوه مختص کدام کشور است؟
مردم آمریکا در جایگاه نخست مصرف قهوه قرار دارند و رتبه دوم به آلمانی ها می رسد.

شما می‌توانید بهترین قهوه‌ی دنیا را با قیمتی بسیار ارزان بنوشید
اگر صحبت از نوشیدنی خاص دیگر به میان بود به طور قطع می توانستیم بگوییم نوشیدنیی که بیل گیتس می نوشد خیلی بهتر از نوشیدنی‌های دیگر است، اما به طور قطع در مورد قهوه چنین نیست و شما می‌توانید بهترین نوع آن را بنوشید به شرط آنکه قهوه را در خانه‌ی خودتان دم کرده و بنوشید.

آسیاب کردن مهم ترین مرحله تهیه قهوه است
پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید بهترین نمونه قهوه را داشته باشید، دانه‌ی کامل را خریداری کرده و در خانه آسیاب کنید. چرا که پودر قهوه زودتر از دانه‌ی کامل آن عطر و طعم خود را از دست می‌دهد.

قهوه ۷۰ درصد از طعم خود را تنها در عرض دو دقیقه از دست می‌دهد
بر طبق اداره‌ی استانداردهای قهوه، این نوشیدنی پس از ۱۵ دقیقه کهنه می‌شود.

انتهای پیام/

نکات جالب در مورد قهوه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حقایقی عجیب درباره قهوه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..