تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح "وقف علم و فن آوری" &

ساعت: 15:09 منتشر شده در مورخ: 1397/03/01 شناسه خبر: 1365684

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با امضاء تفاهم نامه سه جانبه و اجرای طرح وقف علم و فنآوری زمینه بهره برداری از موقوفات برای کمک به اشتغال دانش بنیان در استان فراهم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ حجت الاسلام غلامرضا عادل  مدیرکل اوقاف قزوین ظهر امروز( سه شنبه) در حاشیه امضاء تفاهم نامه اداره کل اوقاف، پارک علم و فناوری و مرکز همکاری‌های علمی و امور نخبگان شهید فهمیده استان اظهار کرد: سنت حسنه وقف و امور خیریه از ملزومات توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی است.


وی افزود: به طوری که بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی و آموزشی و درمانی و اجتماعی در کشورهای اسلامی و به ویژه کشور عزیزمان نتیجه بهره گیری از اوقاف و نیات خیرخواهانه واقفان بوده و یکی از پایه‌های تمدن اسلامی بر بنیان فرهنگ وقف بنا نهاده شده است.

این مسئول بیان کرد: بر این اساس به منظور رفع موانع و مشکلات در حوزه تولید علم و جنبش نرم افزاری و به منظور حمایت‌های مالی و معنوی از ظرفیت‌های مستعد، نخبگان و نوآوران کشوری و احراز جایگاه برترعلمی و فناوری در سطح منطقه و نیل به اهداف سند توسعه کشور در افق ۱۴۰۴ این تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، پارک علم و فناوری استان قزوین و مرکز همکاری‌های علمی و امور نخبگان شهید فهمیده استان قزوین وابسته به موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاع امضا شد.

وی هدف از انعقاد تفاهم نامه را ایجاد همکاری در زمینه فرهنگ سازی، ترویج و مدیریت طرح وقف علم و فناوری و بهره برداری از موقوفات مرتبط با موضوع طرح در زمینه‌های مدیریت توسعه فناوری‌های نوظهور و نیاز محور جامعه دانست.

عادل ادامه داد: تجاری سازی دستاوردهای فناورانه محققین حوزه علم و پژوهش در راستای رفع نیازهای کلان کشور و حمایت از کسب و کارهای فناورانه و ایجاد اشتغال دانش بنیان نخبگان و شناسایی، پرورش و هدایت ظرفیت‌های مستعد، نخبگان و نوآوران از دیگر اداف این تفاهم نامه است.

وی اضافه کرد: در این تفاهم زمینه همکاری در ترویج و فرهنگ سازی با موضوع وقف علم و فناوری در سطح جامعه، حمایت مشترک از محل درآمد موقوفات مرتبط با علم و فناوری در پژوهش های کاربردی برای موضوع وقف علم و فناوری و کارکردهای وقف در توسعه دانش بنیان کشور، حمایت مشترک از محل درآمد موقوفات مرتبط با علم و فناوری در تحقیقات و توسعه فناوری‌های نوظهور با رویکرد پاسخگویی به نیازهای روز جامعه پیش بینی شده است.


این مسئول تصریح کرد: همکاری مشترک در تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناورانه مورد نیاز جامعه و حمایت از ایجاد اشتغال و کارآفرینی دانش بنیان نخبگان و نوآوران و حمایت از محل درآمد موقوفات عام قابل بهره برداری برای طرح‌ها و ایده‌های علمی نوآورانه با رویکرد طرح‌های کاربردی دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان کرد: مشارکت در تاسیس دبیرخانه وقف علم و فناوری استان، در اولویت قرار دادن پروژه‌ها و نیازمندی‌های فناورانه ارائه شده توسط دبیرخانه، همکاری در تنظیم وقف نامه و ایجاد موقوفات جدید با موضوع وقف علم و فناوری، همکاری در ایجاد الگوهای جذب موقوفات جدید با موضوع وقف علم و فناوری، تخصیص فضای مورد نیاز برای استقرار دبیرخانه کمیته یاوران وقف علم و فناوری استان قزوین در بندهای تفاهم نامه آورده شده است.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح "وقف علم و فن آوری" &»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..