تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد

ساعت: 10:56 منتشر شده در مورخ: 1397/03/02 شناسه خبر: 1365823

گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در آستانه سوم خرداد و سالروزعملیات الی بیت‌المقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر امروز در آستانه سوم خرداد و سالروز عملیات الی بیت‌المقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی صبح امروز با سخنرانی نصیری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور و مسئولین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های ارومیه و روسای دانشگاه های پیام نور واحد ارومیه ، آزاد اسلامی واحد ارومیه و مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی و مسئول بسیج اساتید آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزارشد.

در ابتدای مراسم محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ضمن تقدیر و تشکر از مهمان حضور یافته در این مراسم ، فوت جانسوز مجاهد نستوه انقلاب و آذربایجان حجت الاسلام علامرضا حسنی را به ملت عزادار آذربایجان تسلیت گفتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه با اشاره به عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس تصریح کرد: تصرف خرمشهر، آبادان و بخشی از اروند رود برای قطع ارتباط با آب‌های ایران از اهداف اصلی حمله رژیم بعثی به ایران بود.

پوریوسف با اشاره به لزوم افزایش آشنایی نسل‌های جوان با وقایع و خاطرات دفاع مقدس عنوان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی ۲۰ شهر کشور ایران به تصرف رژیم بعثی عراق درآمده بودند که با شهامت‌ها و رشادت‌های رزمندگان سلحشور توانستیم خاک میهن خود را بازگردانیم.

وی با بیان اینکه مردم خرمشهر بدون در دست داشتن سلاح جنگی با ایمان و اعتقاد قوی توانستند خرمشهر را از دست رژیم بعثی آزاد کنند افزود: ۱۹ هزار نفر از مهاجمان بعثی در عملیات موفقیت آمیز فتح خرمشهر اسیر شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه با اشاره به فرهنگ شهید و شهادت تاکید داشت:شهید وشهادت در فرهنگ اسلامی از جایگاهی بس رفیع برخوردا می باشند براستی این فهم قرانی و صحیح  شهید و شهادت بود که باعث نشر اسلام در بلای مختلف گردید.

در ادامه مراسم قاسمی شاعر پرآوازه ارومیه شعرهایی درباره جان فشانی های شهیدان در آزاد سازی خرمشهر باعث جاری اشک حضار در مراسم شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین میرازیی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با شاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: مبانی فرهنگ ایثار و شهادت، با اصول قرآنی پیوند خورده و در انتقال مفاهیم و ترجمه قرآن کریم به نگاهی نو و ادبیاتی قابل ‌فهم برای نسل جدید نیازمند هستیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در ادامه با بیان اینکه امروز نیز مثل خرمشهر جبهه حق وباطل با هم در نبرد هستند گفت: در یک طرف این دو جبهه خیر و شر، ملت بزرگ ایران به رهبری و فرماندهی امام خمینی(ره) و در طرف دیگر تمام دنیای کفر و شرک و الحاد و ابرقدرت های شرق و غرب و عوامل منطقه ای آنها قرار داشت.

وی افزود: ملت ایران توانست با دستان خالی پیروزی که هیچگاه برای دشمنان قابل تصور نبود، محقق کرده و دشمن را در رسیدن به اهداف خود یعنی تجزیه کشور، سقوط نظام اسلامی، محبوس کردن انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران، استحاله نظام، مخدوش کردن اسلامیت نظام و استقلال کشور و جدایی مردم و مسوولان ناکام بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرازیی تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی ایران در مسیر ۳۵ ساله و برای تجلی قدرت خود از گردنه ها و خطرات بیشماری عبور کرده و خواهد کرد.

این مقام دانشگاهی با اشاره به توافق برجام گفت: اروپایی ها در حضور آمریکا در برجام مگر منافع ما را  تضمین نمودند که حالا بدون آمریکا تضمین کنند.

وی تاکید داشت: دولتمردان و مسئولان کشور باید به جوانان ونیروهای خودی اعتماد و باور قلبی داشته باشند و وابستگی به غرب و اروپت چیزی جز خفت برای ما نخواهد اورد.

در پایان مراسم نصیری معاون فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی کشور با سخنرانی در جمع مهمانان شرکت کننده با اشاره به خاطرات دوران دفاع مقدس گفت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس تنها عراق با ما جنگ نمی‌کرد، بلکه علاوه بر حمایت کشورهای مختلف از ۳۱ کشور اسیر داشتیم.

معاون فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی کشور با بیان اینکه رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس به فکر تسلیم، سازش و مسائل مادی و دنیوی نبودند، گفت: ما به پیامبر و ائمه معصومین(ع) ایمان و اعتقاد داریم و همه زیر یک چتر زندگی می‌کنیم و باید برای حفظ نظام یکپارچه و متحد باشیم.

وی افزود: دفاع مقدس ما یک نعمت غیر مترقبه‌ای بود که در برهه‌ای از زمان خداوند با رهبری امام خمینی (ره) به ما عنایت کرد.

نصیری بیان داشت: دفاع مقدس بزرگترین برگ زرین انقلاب اسلامی ماست که درس استقامت، شجاعت، غیرت، مرادنگی و ایستادگی در برابر دشمنان و زورگویان را به ما داد.

وی با اذعان به اینکه بین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و قیام عاشورا پیوند عمیق دینی وجود دارد خاطرنشان کرد: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به عشق امام حسین (ع) جنگیدند و توانستند در این دفاع نابرابر پیروز شوند.

نصیری با بیان اینکه دی ما نسبت به شهدا و خانواده شهدا باید بیشتر باشد گفت:  تحریم همه کشورها علیه ایران از یک سو و جنگ با ابرقدرت‌ها از سوی دیگر اهم و شرایط خاص جنگ هشت سال دفاع مقدس را به طور کامل نشان می‌دهد که تمامی این موارد دین ما را نسبت به شهدای والامقام و خانواده‌های آن‌ها بیشتر می‌کند که باید هوشیاری و آگاهی کاملی در این زمینه داشته باشیم.

در پایان مراسم از دانش آموختگان برتر دانشگاه آزاد اسلامی تجلیل به عمل آمد و به قید قرعه به ۲۰ نفر از شرکت کنندگان در مراسم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا شد.

گزارش تصویری مراسم نیز به شرح زیر می باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..