تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عضویت ۴۷ درصد از جامعه کشاورزی، روستایی و عشایری در صندوق بیمه/ وصول ۴۴ میلیارد حق بیمه تا پایان سال ۹۶

وی با اشاره به خدمات صندوق بیمه، ادامه داد: مستمری پیری، مستمری بازماندگان و مستمری کارافتادگیِ کلی انواع مستمری‌های ارائه شده در صندوق بیمه اجتماعی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: مستمری پیری و بازنشستگی به شرط پانزده سال بیمه پردازی و سن ۶۵ سال، از کارافتادگی به شرط از دست دادن ۶۶ درصد توانایی جسمی و بحث فوت ناشی و یا غیر ناشی از کار شامل صندوق بیمه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع مستمری بگیران استان یازده هزار و ۵۱۸ نفر است، اذعان کرد: در مجموع مستمری بگیر بازنشستگی پیش از موعد ۵هزار و ۳۶ نفر، مستمری بگیر، از کارافتادگی کلی ۲۵۷نفر و مستمری بگیر بازماندگان شش هزار و ۲۲۵ در استان وجود دارد.

این مقام مسئول ابراز کرد: طبق آمار ارائه شده شهرهای استان باید ۳۶۱ هزار و ۱۶۵ نفر به عنوان بیمه شده اصلی به صندوق عضو شوند که تا پایان سال گذشته ۱۷۱ هزار و ۱۸۷ نفر معادل ۴۷ درصد خانوار مشمول به عضویت صندوق بیمه در آمده‌اند.

مدیر صندوق بیمه  اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با بیان اینکه حق عضویت بیمه سالانه است، یادآور شد: در مورد روستاییان و عشایر این امکان وجود دارد که در دو قسط بیمه را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مبنای حق بیمه هشت سطح درآمد اختیاری است که به بیمه‌شونده پیشنهاد می‌دهیم که از بازه ۴۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تومان درآمد مقطوع ماهیانه فرد محسوب می‌شود.

نظری خاطر نشان ساخت: از مبلغ بیمه ۵ درصد توسط بیمه شونده و ۱۰ درصد نیز سهم دولت است که از طریق یارانه‌ها پرداخت می‌شود، همچنین محاسبه پرداخت حقوق بر مبنای سطح درآمد است.

این مقام مسئول اظهار کرد: طی سالیان متوالی که صندوق فعالیت داشته فقط روستاییان و عشایر را شامل می‌شد اما بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز به شمول این صندوق افزوده شده‌اند. 

نظری یادآور شد: ۴۹ شهر زیر ۲۰ هزار خانوار حمعیت در استان وجود دارد که علاوه بر آن کشاورزان غیر ساکن روستا، رانندگان بین شهری ساکن در روستا و عشایر، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی به شرط سکونت در مناطق ذکر شده نیز به این مجموعه افزوده شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه  اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: مددجویان کمیته امداد و زنان سرپرست خانوار بهزیستی، مدیر و مربی مهد روستاها نیز حق عصویت در این صندوق را دارند که حق بیمه آنها توسط سازمان‌های مربوطه پرداخت می‌شود.

نظری تصریح کرد: در سال ۹۶ آخرین جامعه شمول افزوده شد که جزو مباحث پر چالش صندوق بود و آن افزودن بیمه قالیبافان شهری و روستایی به این صندوق بود که تا کنون یک هزار و ۵۰۰ نفر از قالیبافان به عضویت این صندوق در آمده‌اند.

این مقام مسئول افزود: در سال ۹۶ نام نویسی سیستمی از طریق سامانه صبا آغاز گردید و برای جمع آوری اوراق و اسناد مورد استفاده قرار گرفته که صدور گواهی رانندگان با لینک سیستم به پایانه راهداری یکی از مزایای این سیستم است.
 
وی ادامه داد: چاپ یک هزار کارت بیمه شد‌گان، دریافت کارنامه بیمه شده در سایت roostaa.ir، پرداخت اینترنتی حق بیمه از طریق بانک عامل، ارسال پیامک هنگام پرداخت حق بیمه و پیش آگاهی برای تمدید بیمه از امور انجام شده در سال ۹۶ است.

نظری با اشاره به حوزه تعهدات که شامل بازنشستگی، فوت و کارافتادگی است، بیان کرد: بازنشستگی پیش از موعد به شرط داشتن ۱۲۰ ماه سابقه بیمه و رسیدن سن به ۷۰ سال طبق قانون مجلس شامل می‌شود، این رقم هر سال به صورت پله‌کانی کاهش می‌یابد به صورتی که طبق قانون در سال جدید هر کسی ۱۱ سال سابقه کامل و سن ۶۹ سال کامل داشته باشد می‌تواند تقاضای بازنشستگی پیش از موعد داشته باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: در سال ۹۷ این امکان فراهم گردیده که فیش حقوقی فرد مستمری بگیر با درج کد ملی بیمه شونده از سایت قابل دریافت است.

وی افزود: در بحث کارافتادگی ۵۶۲ نفر با ارائه اسناد پزشکی ادعای کارافتادگی داشتند که از این جمع ۴۱۵ رد و ۱۴۷ نفر تایید شده‌ و هم اکنون جزو حقوق بگیران هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با بیام اینکه ۹۲ کارگزار با بیمه در ارتباط هستند، تاکید کرد: در هر شهرستان یک کارگزار مُعین تعیین خواهد شد که نقش رابط بین شهرستان و مرکز استان را خواهد داشت.

نظری با اشاره به وصول حق بیمه استان تا پایان سال ۹۶ متذکر شد: صندوق بیمه ۴۴ میلیارد تومان در استان وصول داشته که خروجی سهم بیمه‌شوندگان ۳۴ میلیارد تومان بوده به طوری که هر ماه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حساب مستمری بگیران واریز شده است.

وی تصریح کرد: ضریب پشتیبانی خوش بینانه ۱۴.۸۶ است ولی واقع بینانه لحاظ ضریب ۹ درصد است که نقطه ایده آل روستایی ۱۲ درصد است.

نظری خاطر نشان ساخت: نرخ تمدید پایدار ۶۱ درصد است و ما بقی ۳۹ درصد یا قطع شده‌اند و یا ممکن است به بیمه‌های دیگر انتقال داده شده باشند.

مدیر صندوق بیمه  اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: استان آذربایجان‌شرقی رتبه نخست کشور در تعداد بیمه شده‌ و سطح پوشش را از آن خود کرده است.

نظری افزود: در شهرستان‌ها نیز مرند با جذب ۱۷هزار ۹۹۷ نفر در تعداد بیمه شده و بستان آباد با ۶۶.۵ درصد در پوشش رتبه نخست استان را دارند.

وی با بیان اینکه ده شهرستان بالای میانگین استانی در پوشش هستند، گفت: در مجموع کل شهرستان‌های استان نیز بالای طراز میانگین کشوری که پوشش ۲۵ درصد است، قرار دارند.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عضویت ۴۷ درصد از جامعه کشاورزی، روستایی و عشایری در صندوق بیمه/ وصول ۴۴ میلیارد حق بیمه تا پایان سال ۹۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..