تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضور تبریزی‌ها در هیئت رئیسه مجلس برای آذربایجان‌شرقی چه توفیری داشت؟/ کار سخت مردم در قضاوت وکلا به‌ سبب فقدان آمار و گزارش عملکرد

حضور دو نماینده مردم تبریز در هیئت رئیسه مجلس وزنه‌ای سنگین برای مردم آذربایجان محسوب می‌شد که می‌توانست در روند تصمیم‌گیری‌ها به نفع مردم آذربایجان بسیار تاثیر گذار باشد اما باید نگاهی به کارنامه حضور این دو نماینده مردم تبریز در مجلس داشت تا دید پزشکیان و فرهنگی از این حضور تا چه اندازه به نفع مردم استفاده کرده‌اند.

حادثه قطار و عملکرد نمایندگان استان در مجلس

در حالیکه چند روزی از حادثه قطار تبریز_مشهد می‌گذشت نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه مجلس با قاطعیت حادثه قطار تبریز مشهد را پیگیری خواهد کرد، گفت: "از طرف کمیسیون عمران و مجلس هیأتی قرار است گزارش دهد چرا که این حادثه وحشتناکی بود."

اما چند روز بعد از سخنان پزشکیان در مجلس وی در جمع دانشجویان با اشاره به حادثه قطار تبریز سمنان و موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت: "من بچه نیستم که عوام‌فریبانه حرف بزنم، اگر وزیر را استیضاح کنیم، مشکل حل  می‌شود، ما باید دنبال حل مشکل باشیم نه صرفاً پیدا کردن مقصر چون با این قطارها و هواپیماهایی که ما داریم، هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد."

پس از این حادثه و در حالیکه پزشکیان از آخوندی در ماجرای حادثه قطار حمایت می‌کرد در جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی درگیری لفظی نائب رئیس مجلس و بیگی دیگر نماینده تبریز به دلیل حمایت پزشکیان از آخوندی کار را به مناظره در دانشگاه تبریز رساند تا مسعود پزشکیان از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم دفاع کند، موضوعی که به سرانجام نرسید و نائب رئیس مجلس پس از حاضر شدن در دانشگاه با بیان اینکه امام جمعه تبریز توصیه به عدم برگزاری این مناظره کرده است تالار وحدت این دانشگاه را ترک کرد!

موضع پزشکیان به عنوان نائب رئیس مجلس و نماینده مردم تبریز در حادثه قطار همواره بر حمایت از آخوندی و بیان نواقص خطوط حمل‌ونقل هوایی و زمینی بوده است و پزشکیان به عنوان نماینده مردم تبریز بارها مخالفت خود با استیضاح عباس آخوندی به عنوان مقصر این حادثه را اعلام کرده است.

دیگر عضو هیئت رئیسه که از قضا نماینده مردم تبریز در محجلس شورای اسلامی نیز هست مواضعی کاملا متفاوت با نائب رئیس مجلس در خصوص این حادثه داشته و آخوندی را مقصر اصلی حادثه قطار تبریز_مشهد می‌دانست.

محمدحسین فرهنگی در جلسه بررسی استیضاح آخوندی با تاکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی در حادثه قطار سمنان مقصر است گفت:‌ "بنده همواره سعی کردم با موضوعات با انصاف برخورد کنم اما حادثه قطار حالت عادی نیست؛ جان یک عده انسان بی دلیل از بین رفته و آقای آخوندی در این رابطه مسئولیت مستقیم دارد."

اگرچه دبیر هیئت رئیسه مجلس از جمله امضاکنندگان و موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی بود اما نتوانست از موقعیت خود برای تسریع در اعلام وصول استیضاح آخوندی کاری کند و بعد از گذشت سه ماه از حادثه قطار تبریز_مشهد و در حالیکه تب انتقادات به آخوندی خوابیده بود علی‌رغم موافقت فرهنگی و 74 تن از نمایندگان مجلس با استیضاح آخوندی وی با 175 رای موافق وزیر راه و شهرسازی باقی ماند.

تبریز 2018 و بودجه‌هایی که به پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی نرسید

یکی دیگر از موضوعاتی موضوعاتی که در دو سال گذشته مورد توجه مردم بوده است، مساله تبریز 2018 و پیگیری بودجه آن از دولت توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بود که از قضا با ناکامی نمایندگان نیز مواجه شد.

مسعود پزشکیان یک سال قبل از برگزاری افتتاحیه رسمی تبریز 2018 در نشست مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اگر دولت پذیرفته که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شود باید اولویت های کاری خود را بر روی پروژه تبریز 2018 تعریف کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما اگر دولت قصدی برای تبدیل تبریز به پایتخت گردشگری جهان اسلام ندارد برگزاری چنین جلساتی بی نتیجه خواهد بود بنابراین در گام اول دولت باید متعهد به مدیریت پروژه باشد.

وی گفت: اول دولت باید بپذیرد که می خواهد پروژه تبریز 2018 را عملیاتی کند سپس مشخص شود ما به عنوان مجلس چگونه می توانیم به آن ها کمک کنیم.

پزشکیان اظهار داشت: اگر دولت چنین پروژه ای را بپذیرد باید مانند برگزاری مسابقات جهانی فوتبال همه همت خود را برای فراهم کردن امکانات به کار گیرد.

 این سخنان در حالی مطرح شد که تقریبا در هیچکدام از نطق‌های نائب رئیس مجلس به این موضوع مهم اشاره نشده است و مطالبه‌گری پزشکیان از دولت و وزرا در این خصوص نیز مشخص نیست در حالیکه می‌توانست به عنوان نائب رئیس اول مجلس نفوذی بیش از این برای تامین بودجه و ایجاد وحدت برای پیشبرد اهداف تبریز 2018 داشته باشد.

فرهنگی نیز به عنوان نماینده تبریز در خصوص این رویداد گردشگری مهم کاری از پیش نبرد و پس از آغاز سال 2018 در مصاحبه‌ای عنوان کرد:بودجه تبریز ۲۰۱۸ از طرف دولت مطرح شده و نمایندگان نیز پیشنهاد دیگری دادند که فعلاً در حد پیشنهاد است. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: هنوز مبلغ پیشنهادی نهایی نشده و تا قطعی نشود، نمی‌توان یک میزان دقیق اعلام کرد که البته ما تلاش به افزایش بودجه تبریز ۲۰۱۸ داریم. 

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش بودجه به نظر کمیسیون تلفیق وابسته است و در صورت تائید، بودجه تبریز ۲۰۱۸ در سال آتی افزایش خواهد یافت.

این مساله در حالی از دید دو عضو هیئت رئیسه مجلس مورد غفلت قرار گرفت که نمایندگانی مانند محمداسماعیل سعید و زهرا ساعی تلاش بیشتری برای پیگیری مسائل و بودجه تبریز 2018 از خود نشان دادند.

پزشکیان به دنبال موسسات مالی، فرهنگی در پی حقوق فرهنگیان

دو نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی که عضو هیئت رئیسه نیز هستند این روزها دو مساله متفاوت را پیگیری می‌کنند، در حالیکه پزشکیان به دنبال حقوق مردم در پس موسسات مالی غیرمجاز است فرهنگی نیز به دنبال حقوق فرهنگیان و اصلاح نظام آموزش و پرورش است.

دبیر هیئت رئیسه مجلس  با بیان اینکه مسیر دولت و دستگاه‌های ذیربط در خصوص انحلال مدارس سمپاد مسیر بیراهه است درباره حذف دانشگاه‌های علمی کاربردی، توضیح داد: ادامه داد: باید تمامی دولت در راستای آموزش‌های کاربردی و مهارتی و تقویت استعدادها تلاش کرده و شرایط آن را فراهم کنند.

وی افزود: متاسفانه دولت از برخی آموزش‌های کلیشه‌ای و غیرکاربردی حمایت اما با آموزش‌هایی که فواید آن مستقیما به بازار کار می‌رسد، مخالفت می‌کند.

فرهنگی با بیان اینکه در جریان استیضاح هفته آینده وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی کوتاهی وی در رابطه با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیز پیگیری و مطرح خواهد شد، اضافه کرد: محدود کردن دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، حذف دانشگاه‌های علمی کاربردی و برخی از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی صحیح نیست.

مسعود پزشکیان نیز که چند ماهی است به دنبال حقوق مردم از موسسات مالی دارای مشکل است در آخرین مصاحبه خود با بیان اینکه دو جلسه اخیر نشست نمایندگان سران سه قوه به موضوع پرداخت سپرده ها تا سقف یک میلیارد تومان اختصاص یافت  و در این باره تصمیم گیری هایی هم  صورت گرفت، افزود: پیش نویس این مصوبه در حال حاضر آماده شده است که هم اکنون اعضای هیات سه نفره  به دنبال برنامه ریزی برای چگونگی اجرای این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: مقرر شده در چهارشنبه هفته جاری درباره چگونگی پرداخت اصل سپرده ها تا سقف یک میلیارد تومان تصمیم نهایی اتخاذ شود که این موضوع  پرداخت شامل تمامی موسسات مالی و اعتباری که دچار مشکل شده بودند می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکید شده که تیم شناسایی اموال اعم از وزارت اطلاعات و قوه قضائیه روند شناسایی اموال را سرعت ببخشند، تصریح کرد: مقرر شده این تیم ارتباط خود با سپرده گذاران را افزایش دهد تا اموالی که دست به دست گشته و به چند واسطه به فروش رسیده شناسایی شود که با شناسایی این اموال برای سپرده های بیش از سقف یک میلیارد تومان نیز تصمیمات آتی اتخاذ می‌‌شود.

بررسی‌ها و جست‌وجو در میان تیتر اخبار نشان می‌دهد هیچ‌یک از این دو نماینده مردم تبریز در طول یک سال اخیر طرح مستقلی را به مجلس ارائه نکرده‌اند و در اخبار آرشیوی تنها می‌توان مواضع آنان در خصوص مسایل سیاسی همچون رفع حصر، برجام، دولت‌های قبل و از این دست موارد را در کنار نطق‌هایشان پیرامون مسایل روز و مشکلات جامعه را خواند.

شاید بتوان گفت یکی از مزیت‌های حضور در هیئت رئیسه مجلس سهولت برقراری ارتباط با وزرا و معاونان رئیس‌جمهور به ویژه به واسطه‌ی مسعود پزشکیان می‌باشد اما اینکه این نمایندگان تا چه اندازه در پیشبرد پروژه‌ها و جذب اعتبار برای استان در قیاس با سایر مناطق موفق بوده‌اند، امری است که قضاوت آن را باید به مردم سپرد.

علی‌ایحال از آنجایی که در عیان و اخبار عملکرد نماینده اصلاح‌طلب و اصولگرای تبریز برای آذربایجانی‌ها چندان ملموس نیست شاید نیاز باشد تا در آستانه انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم این دو نماینده عملکرد یک ساله‌شان و اقداماتی که تنها به سبب حضور در هیئت رئیسه توانسته‌اند برای آذربایجان‌شرقی انجام دهند را تشریح کنند تا شفاف‌سازی های لازم صورت گیرد.

قطعاً چنانچه ماحصل حضور آقایان پزشکیان و فرهنگی در جایگاه هیئت رئیسه صرفاً موارد مطروحه باشد، این دو با سایر نمایندگان مجلس تفاوتی پیدا نمی‌کنند و این برداشت می‌شود که یا عناوین نایب رئیسی و دبیری در خانه ملت بی‌تاثیر است و یا هر نماینده‌ای جز این دو نفر بر صندلی جلوس کنند، توفیری به حال آذربایجان و تبریز ندارد!

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضور تبریزی‌ها در هیئت رئیسه مجلس برای آذربایجان‌شرقی چه توفیری داشت؟/ کار سخت مردم در قضاوت وکلا به‌ سبب فقدان آمار و گزارش عملکرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..