تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش بینی افزایش ۶ درصدی مصرف برق در خراسان شمالی / صرفه جویی نکنیم خاموشی خواهیم داشت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، مسعود کاظمی، معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در خراسان شمالی 288 هزار و 377 مشترک برق بخش خانگی، 11 هزار و 726 مشترک برق بخش عمومی ( ادارات)، سه هزار و 307 مشترک برق بخش کشاورزی، هزار و 613 مشترک برق بخش صنعت و 33 هزار و 832 مشترک برق بخش تجاری داریم.

کاظمی گفت: در خراسان شمالی، به ترتیب مشترکان خانگی 36 درصد، مشترکان کشاورزی 27 درصد، مشترکان صنعتی 20 درصد، مشترکان عمومی ( ادارات ) 10 درصد و مشترکان تجاری هفت درصد از کل برق تولیدی یک ساله در استان را مصرف می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان مصرف برق تمامی مشترکان استان در سال 96، هزار و 225 میلیون کیلووات ساعت بود، اعلام کرد: این میزان مصرف در مقایسه با سال 95، شش درصد رشد یافته بود.

وی در همین باره عنوان کرد: در خراسان شمالی طی سال 96، مشترکان برق بخش عمومی ( ادارات ) تا 14 درصد، مشترکان برق در بخش تجاری تا 9 درصد، مشترکان بری در بخش کشاورزی تا هشت درصد، مشترکان برق در بخش خانگی پنج درصد و مشترکان برق در بخش صنعت تا یک درصد افزایش مصرف داشتند.

معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی در ادامه با اعلام اینکه پیش بینی می شود میزان مصرف استان در سال 97 در مقایسه با سال 96 بین پنج تا شش درصد افزایش پیدا کند، یادآور شد: میزان مصرف برق در ساعت هشت شب 19 فروردین ماه سال جاری در مقایسه با میزان مصرف برق در ساعت هشت شب 19 فروردین ماه سال 96، هشت درصد افزایش یافت.

وی علت عمده رشد مصرف برق در استان در بخش اداری و خانگی و تجاری استفاده از وسایل سرمایشی در پیک بار مصرف همچنین یکی از علل عمده رشد مصرف برق در بخش کشاورزی نیز استفاده از موتور پمپ های برق برای استحصال آب از منابع آب های زیرزمینی آبی استان که افت کرده اند، عنوان کرد.

 

سهم خراسان شمالی امسال برای کاهش پیک بار مصرفی برق 17.62 مگاوات اعلام شد

 

وی در بخشی دیگر از سخن خود با بیان اینکه 11 صبح تا سه بعد از ظهر و هفت عصر تا 11 شب، ساعت های پیک مصرف برق هستند، گفت: در سال 96 پیک بار مصرفی برق در این ساعت های یاد شده در کشور 55 هزار و 443 مگاوات و در خراسان شمالی 243 مگاوات ( یعنی نیم درصد از کل پیک بار مصرفی برق کشور ) بوده است.

کاظمی تاکید کرد: حال با توجه به این میزان مصرف اعلام شده در پیک بار ساعتی یاد شده، در صورتیکه تمامی مشترکان برق، میزان مصرف برق در ساعت های پیک مصرفی را مدیریت نکنند، احتمال خاموشی برق را خواهیم داشت.

وی توصیه کرد: مشترکان برق استان برای تحقق کاهش مصرف برق خود باید بخشی از میزان مصرف برق خود را از ساعت های بار پیک مصرفی به ساعت های غیر پیک مصرفی هدایت کنند.

وی در ادامه همچنین اعلام کرد: وزارت نیرو سهم کاهش بار مصرفی برق در ساعت های پیک مصرف در سال جاری را برای تمامی استان ها ابلاغ کرده است که سهم خراسان شمالی برای کاهش بار مصرفی برق در ساعت های پیک مصرف 17.62 مگاوات مشخص شده است.

معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی افزود: بر اساس این دستورالعمل در استان طی سال جاری مشترکان صنعت باید به 2.5 مگاوات، مشترکان کشاورزی تا هشت مگاوات ، مشترکان اداری و تجاری تا نیم مگاوات و مولدهای خود تامین تا شش مگاوات کاهش بار مصرفی برق در ساعت های پیک مصرف را اعمال کنند.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو برای تحقق این کاهش بار مصرفی در ساعت های پیک مصرف مشوق هایی را تعریف کرده است که از آن جمله درصورتیکه مشترکان برق در بخش کشاورزی میزان مصرف برق خود در ساعت های پیک مصرفی کاهش دهند، میزان مصرف برق برای آنان در ساعت های غیر پیک مصرفی رایگان محسوب می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال رایزنی با استانداری استان هستیم تا در صورت امکان ساعت کاری ادارات تغییر پیدا کند.

کاظمی همچنین از مشترکان بخش خانگی و تجاری نیز خواستار شد: از لوازم برقی کم مصرف استفاده کنند و بخشی از ساعت مصرف برق خود را به ساعت های غیر پیک مصرفی هدایت کنند.

وی در خاتمه در پاسخ به این سوال که با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، مدیریت مصرف برق در کشور می بایست محقق می شد، درحالیکه میزان مصرف برق روند افزایش نیز داشته است! اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز قیمت واقعی هزینه های صرف شده برای تولید برق از مصرف کنندگان دریافت نمی شود و برق تولیدی به صورت یارانه ای در اختیار مشترکان قرار می گیرد، این روند موجب شده است هنوز به هدف اصلی این قانون نزدیک نشویم.

معاونت فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق خراسان شمالی افزود: به عقیده بنده باید مرحله به مرحله به آزاد سازی قیمت برای مشترکان برق پیش برویم تا تعدیل در مصرف برق محقق شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش بینی افزایش ۶ درصدی مصرف برق در خراسان شمالی / صرفه جویی نکنیم خاموشی خواهیم داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..