تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در 1800 امامزاده برگزار می‌شود

ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در 1800 امامزاده برگزار می‌شودبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی متقی؛ مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تبیین برنامه‌های طرح ضیافت الهی به برگزاری ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با نهادهای فرهنگی و هیأت‌های مذهبی خواهران ویژه‌ برنامه «خدیجه، مادر امت» به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها پس از گذشت 25 سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبرخدا را تنها گذاشت و به سوی جهان ابدی پرواز کرد، یادآور شد: پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه وآله هنگام تدفین وی خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، آن بانوی نمونه اسلام را به خاک سپردند.

موسوی متقی افزود: در ویژه‌ برنامه «خدیجه، مادر امت» با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان هر استان و شهرستان و مخصوصا مادران و همسران شهدا، بانوان بسیجی، مُبلغان خواهر برگزار خواهد شد و برای هماهنگی‌های بیشتر نیز جلساتی با جامعه بسیج خواهران، حوزه‌های علمیه علی‌الخصوص حوزه خواهران، هیئت‌های مذهبی، هیئت رزمندگان و نهادهای مردمی و انقلابی به‌صورت جداگانه برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه قاریان برجسته قرآن کریم و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برای این برنامه در هراستان دعوت شده‌اند، گفت: سخنرانان مطرح کشوری و استانی در این مراسم به تبیین شخصیت، منزلت، جایگاه و نقش حضرت خدیجه سلام الله علیها و راه الگوپذیری از سیره ایشان خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف ادامه داد: پیش بینی شده است این مراسم شنبه پنجم خردادماه در بیش از یک هزار و 800 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص کشور همزمان با شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان برگزار شود.

موسوی متقی پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل خوانی، سخنرانی و مدیحه سرایی را از جمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه سلام الله علیها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها فرموده‌اند: خدیجه‌ى کبرى سلام‌الله‌علیها بزرگترین حرکت را به‌عنوان یک بانوى کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد؛ اول مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد که اگر کمک‌هاى ایشان نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ عمده‌اى به وجود مى‌آمد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در 1800 امامزاده برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..