تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هوش مصنوعی مایکروسافت نیز همچون گوگل دوپلکس می‌تواند پشت تلفن مکالمه کند

مایکروسافت هم‌اکنون نیز سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی در اختیار دارد که کار گرفتن تماس‌های لازم را برای کاربر انجام می‌دهد.

گوگل اوایل این ماه و در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان قابلیت فوق‌العاده‌ای در دستیار گوگل (Google Assistant) خود معرفی کرد که در آن دستیار از طرف شما (به‌عنوان کاربر) تماس برقرار می‌کرد. وقتی گوگل دوپلکس (Google Duplex) بحث‌ها را به موضوع هوش مصنوعی کشاند، شرکت مایکروسافت هم همین‌ فناوری را با میلیون‌ها نفر در چین امتحان کرد. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در رویدادی در لندن، از بات چت اجتماعی شیائوآیس (SHAO-ICE) سخن به میان آورد.

مایکروسافت، بات شیائوآیس را در چین امتحان کرد و به‌گفته‌ی نادلا این بات دارای ۵۰۰ میلیون دوست و بیش از ۱۶ کانال برای کاربران چینی برای تعامل از طریق وی‌چت و سایر سرویس‌های پیام‌رسان مشهور است. معادل کلمه‌ی شیائوآیس در چینی به‌معنای بینگ کوچک است. شیائوآیس به‌اندازه‌ای دوستانه رفتار می‌کند که بعضی از افراد فکر می‌کنند که به‌جای بات، یک انسان با آنها تعامل دارد. نادلا گفت:

شیائوآیس نمایش‌های تلویزیونی خودش را دارد، شعر می‌نویسد، کارهای جالب دیگری هم انجام می‌دهد و تقریبا به یک شهرت نسبی رسیده است.

ویدیویی از عملکرد این بات را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

مقاله‌های مرتبط:

با اینکه بسیاری از تعاملات شیائوآیس در قالب مکالمات صورت می‌گیرد، مایکروسافت قابلیت تماس گرفتن با موبایل افراد را به این بات چت داده است. البته این قابلیت دقیقا مثل گوگل دوپلکس نیست (گوگل دوپلکس از دستیار گوگل برای برقراری تماس از جانب کاربر استفاده می‌کند) و درعوض مکالمه‌ی تلفنی با او را ادامه می‌دهد. نادلا گفت:

یکی از کارهایی که اوایل امسال شروع کردیم استفاده از مکالمات دوپلکس کامل بود. اکنون شیائوآیس می‌تواند در وی‌چت با شما چت کند و بعد از توقف چت به شما زنگ بزند. شما هم با استفاده از صدا می‌توانید با آن صحبت کنید.

البته باید اشاره کنیم منظور از دوپلکس کامل در این گفته‌ی نادلا، مکالماتی است که هر دو طرف درگیر در مکالمه می‌توانند در یک زمان صحبت کنند و ارتباطی با کلمه دوپلکس گوگل ندارد.

بات مایکروسافت تنها می‌تواند با شما تماس بگیرد و چت کند

نادلا چنین کاربردپذیری‌ را روز گذشته عملا نشان داد و گفت که شیائوآیس تا به‌حال یک میلیون تماس برقرار کرده است. بر اساس گفته‌ی آنجلا چن، گزارشگر تیم علمی ورج که به زبان ماندارین (زبان رسمی چین) مسلط است، صدای شیائوآیس بسیار خوب است:

زیر و بمی صدا خوب است و مانند نسخه‌ی آمریکایی صدای یک خبرنگار است.

نسخه‌ی نمایشی فوق‌العاده‌ی مایکروسافت نشان داد که بات حتی می‌تواند جملات بعدی شخص را پیش‌بینی کند و فورا پاسخ آنها را بدهد. شیائوآیس در ویدیوی نسخه‌ی نمایشی، جمله کاربر را قطع می‌کند تا در مورد بادهای شدیدی که در راه هستند به او خبر دهد تا قبل از خواب پنجره‌ها را ببندد.

کورتنا

بات مایکروسافت فعلا تنها در چین موجود است

جالب است که مایکروسافت هنوز چنین قابلیت‌هایی را در دستیار دیجیتالی خود یعنی کورتانا پیاده نکرده است. شیائوآیس محدود به کشور چین است و در بسیاری از مناطق غربی دنیا، مردم هنوز حتی از وجود آن خبر ندارند. اولین بات انگلیسی‌زبان مایکروسافت، یعنی Tay، فاجعه‌بار بود. کاربران توییتر ظرف کار کردن کمتر از یک روز با آن متوجه شدند که این بات به‌گونه‌ای نژادپرست است. بنابراین شرکت مایکروسافت در قبال ساخت بات انگلیسی‌زبان دیگر باید بسیار محتاط باشد.  

مقاله‌های مرتبط:

با این حال، چون مایکروسافت فناوری لازم برای پیاده کردن برقراری تماس‌های تلفنی در چین را دارد، پس می‌تواند چنین قابلیتی را در آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی‌زبان هم پیاده کند. فقط مسئله‌ی زمان مطرح است. هدف گوگل، شروع طرح گوگل دوپلکس در تابستان است؛ شاید روزی در آینده ما بتوانیم با بات‌های مایکروسافت حرف بزنیم و متوجه شویم که قبل از خواب باید به‌خاطر باد، پنجره‌ها را ببندیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هوش مصنوعی مایکروسافت نیز همچون گوگل دوپلکس می‌تواند پشت تلفن مکالمه کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..